Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Bosch a obtinut o crestere cu doua cifre in Romania

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2015 cu o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lei (272 milioane de euro) în vânzări consolidate în România. Achiziția completă a două foste joint- venture deținute în părți egale, BSH Hausgeräte GmbH și Robert Bosch Automotive Steering GmbH, a crescut vânzările cu 30 procente. Bosch a înregistrat şi o puternică creştere operaţională: calculate pe o bază comparabilă, vânzările pe piaţa locală au crescut cu 12 procente. Vânzările totale nete de 1,7 miliarde de lei (375 milioane de euro) în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au crescut față de anul trecut cu aproape 50 de procente.

„Mulțumită produselor noastre inovatoare și serviciilor orientate către clienți, am reușit să continuăm cu succes tendința noastră de creștere în anul 2015”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.

“În mediul competitiv de piață al primului trimestru din 2016, afacerile companiei au evoluat, din nou, foarte bine. „ Pentru anul 2016 ne așteptăm, în continuare, la o creștere puternică în România, în toate sectoarele noastre de activitate”, a adăugat Boldijar.

Numărul angajaților Bosch în România în anul 2015 a fost de aproximativ 3.200, o creștere de peste 30 de procente față de anul trecut. Se preconizează o creștere semnificativă a numărului de angajaţi, la un nivel similar, în cursul anului 2016, mai ales pentru locațiile din Blaj, Cluj și Timișoara.

Bosch extinde producţia şi activităţile de cercetare-dezvoltare în România

Grupul Bosch a investit aproximativ 178 milioane lei (40 de milioane euro) în România în 2015 și planifică investiții suplimentare în anul curent, în special pentru continuarea dezvoltării locațiilor de producție pentru Soluții de mobilitate. Capacitatea în creștere și operațiunile în expansiune ale fabricilor Bosch din Blaj și Cluj, precum și extinderea activităţilor de R&D consolidează prezenţa companiei şi potenţialul constant de creştere în România. Locația din Jucu și-a triplat producția de la inaugurarea în anul 2014. În această fabrică, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unităţi electronice pentru siguranţă, pentru clienți globali din industria auto. În 2015 și 2016, fabrica de componente auto din Jucu a adăugat produse noi în portofoliul propriu, inclusiv componente pentru airbaguri şi sisteme de asistență la parcare pentru un plus de siguranță și confort. În Blaj, divizia Soluții de mobilitate a început producția de componente de grup motopropulsor la finalul anului 2015 și preconizează o creștere puternică a producției în 2016, prin extinderea proiectelor existente.

România devine, de asemenea, o parte importantă a rețelei globale de cercetare-dezvoltare Bosch. Centrul de inginerie din Cluj, înființat în 2013 și extins cu un nou sediu modern în 2015, dezvoltă tehnologii ale viitorului în colaborare cu parteneri internaționali și locali. Aici, peste 100 de tineri ingineri talentaţi se concentrează pe domenii precum conectivitatea, industria conectată – cunoscută şi sub numele de Industria 4.0, energia regenerabilă și conducerea automatizată și efectuează, de asemenea, o gamă largă de teste și analize. Când vine vorba de Industria 4.0, Bosch este un utilizator și un furnizor de top care oferă un spectru larg de soluții în domeniul tehnologiei de acţionare şi automatizare, precum și senzori și software. Centrul de inginerie din Cluj a început recent să lucreze şi la soluţii pentru Industria 4.0, cu scopul de a impulsiona schimbări strategice în mediul de producție. În unitățile de producție din Cluj și Blaj, Bosch implementează treptat soluții ale Industriei 4.0 pentru a-și creşte competitivitatea, de exemplu printr-o mentenanţă predictivă şi mai rapidă.

Creștere semnificativă prin produse și servicii inovatoare “inventate pentru o viață”

În 2015, toate sectoarele de activitate ale Bosch au contribuit la creșterea cu două cifre a cifrei de afaceri: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Mulțumită produselor și serviciilor de înaltă calitate, divizia Piese auto şi echipamente de service a înregistrat în anul 2015 un nou record de vânzări în România. Unul dintre factorii de creștere a fost dezvoltarea conceptelor sale de service auto,

Bosch Service și Auto Crew

Cu 56 de noi parteneri, rețeaua Bosch a ajuns la 300 de service-uri, fiind cea mai extinsă rețea independentă de service-uri auto din România. În același timp, ca urmare a dezvoltării pozitive a pieței de construcții, divizia Termotehnică a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în toate segmentele de produse. Având în vedere cerințele directivei europene privind eficiența energetică (ErP), intrată în vigoare la finalul anului trecut, divizia Termotehnică s-a bucurat de succes mai ales cu centralele termice murale în condensare. În plus, divizia de Aparate electrocasnice, prezentă pe piața locală de 16 ani, a înregistrat o creștere de două cifre în anul 2015. BSH Electrocasnice a depășit piața locală de electrocasnice și a consolidat în mod semnificativ poziția sa competitivă. De asemenea, anul trecut, BSH a câștigat premiul Trusted Brand pentru electrocasnicele de bucătărie în România, pentru brandul Bosch. În anul 2016, prin continuarea investițiilor în canale specializate de distribuție și lansarea de produse noi, precum aparatele frigorifice No Frost cu sistemul VitaFresh, care păstrează alimente proaspete, de până la de trei ori mai mult, sau mașinile de spălat rufe cu Active Oxygen, pentru rezultate curate din punct de vedere igienic la temperaturi joase de spălare, compania se așteaptă la o creștere cu două cifre a vânzărilor pe piaţa din România.

Divizia Scule Electrice a înregistrat, de asemenea, o creștere cu două cifre în anul 2015, în special în segmentul sculelor profesionale, în cazul cărora vânzările au crescut cu peste 25 de procente. Printr-o campanie media integrată, divizia a obținut rezultate excelente și în segmentul telemetrelor inteligente cu laser DIY. Ca parte din strategia Bosch pentru conectivitate crescută, un număr mare de aplicații pentru smartphone-uri și tablete este disponibil pentru utilizatori, spre exemplu GISMeasure & Document, Floorplan or PLR Measure & Go. Aceste aplicații ajută consumatorii atunci când documentează și operează cu rezultatele măsurate.

Bosch Service Solutions – un partener de încredere pentru externalizarea proceselor de afaceri

2015 a fost un an de creștere pentru Bosch Service Solutions din Timișoara datorită dezvoltării proiectelor existente și achiziţiei de clienți și de noi proiecte complexe. Locaţia din Timișoara oferă servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în 19 limbi pentru clienți care activează în diferite sectoare de activitate. În luna decembrie a anului trecut, centrul de servicii din Timișoara a deschis un nou centru de afaceri, care oferă servicii în domeniul financiar-contabil. În anul 2015, Bosch Global Service Solutions a gestionat peste 120 de milioane de tranzacţii cu clienţii a peste 1.000 de companii din 30 de țări.

Bosch lansează o ofertă candidaţilor la un job: „Let’s be remarkable”

Bosch acordă o atenție deosebită condiţiilor bune de muncă. Angajaţii beneficiază de un mediu de muncă modern, acces la tehnologie de ultimă oră și programe de instruire de calitate înaltă. În anul 2015, Bosch a oferit angajaților săi peste 2.500 de zile de instruire în țară. Aproximativ 550 de angajați au avut ocazia să-şi extindă competențele în locații Bosch din întreaga lume. În plus, 200 de studenți și-au început carierele în programe specifice dezvoltate în locațiile Bosch din România. Pentru a răspunde cererii tot mai mari pentru dezvoltare profesională a angajaților săi, locația din Cluj va inaugura în acest an un centru de instruire prevăzut cu laboratoare echipate cu tehnologie de ultimă oră.

La începutul anului 2016, Bosch a lansat o campanie de recrutare la nivel mondial sub sloganul „Let’s be remarkable” și invită potențialii candidați să înceapă o carieră remarcabilă într-un mediu de muncă competitiv și internațional.

Bosch se implică în comunitățile locale

Pentru Grupul Bosch, responsabilitatea socială și sustenabilitatea înseamnă asigurarea succesului companiei pe termen lung, în același timp protejând resursele naturale de care depind generațiile prezente și viitoare. Compania este implicată, astfel, în activități care susțin relația dintre educație și mediul de afaceri. De exemplu, Bosch în România este un partener de încredere al școlilor locale în cadrul proiectului de sistem educațional dual, începând cu anul 2013. În prezent, peste 80 de elevi din licee și școli profesionale se pregătesc pentru carierele lor ca tehnicieni în electromecanică și electronică în unitățile de producție Bosch din Blaj și Cluj. În plus, compania îşi continuă parteneriatul pe termen lung cu cele mai importante universități din România. De exemplu, Bosch susține studenții de la Universitatea Politehnică din București prin furnizarea de echipamente moderne pentru două centre de instruire în domeniul tehnologiei auto și al termotehnicii. De asemenea, Bosch a sprijinit mai multe organizații caritabile în activitățile lor cu copii aflați în dificultate. Compania și-a încurajat angajații să se implice şi ei în proiecte sociale, împreună cu organizații precum Habitat for Humanity sau Concordia. Fundația Primavera, o organizație caritabilă înființată de angajați Bosch, cu scopul de a ajuta copii aflați în dificultate, sprijină activități educaționale în România, de exemplu la orfelinatul din Orlat sau la centrul social din Blaj.

Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2016

După un an record în 2015, Grupul Bosch dorește să-și continue tendința de creștere în acest an. Liderul global în furnizarea de tehnologii și servicii preconizează creșterea vânzărilor la nivel mondial într-un interval ajustat în funcție de rata de schimb de 3 până la 5 procente în anul 2016. În discursul său din cadrul conferinței anuale de presă a companiei, care a avut loc în Germania în luna aprilie, directorul executiv al Bosch, Volkmar Denner, a afirmat: „Intenționăm să creștem nu doar prin produse inovatoare, ci și prin servicii inovatoare.

” În domeniul conectivității, Bosch se concentrează pe cei „3S”: senzori, software și servicii. Compania folosește din ce în ce mai mult serviciile conectate pentru a clădi pe propria bază vastă din domeniul hardware. Procedând astfel, Bosch beneficiază nu doar de diversificarea sa tehnologică, ci și de expertiza sa amplă în diferite industrii şi domenii. Divizia nou creată, Bosch Global Service Solutions, recent instituitul Bosch IoT Cloud, precum și Sistemul Bosch Smart Home lansat la începutul anului 2016 contribuie la această strategie.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără aproximativ 3.200 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2014, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 272 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 375.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2015). Compania a generat vânzări de peste 70.6 miliarde de euro în 2015. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Bosch are aproape 55.800 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele aproximativ 118 locaţii din lume. În 2015, Bosch a aplicat pentru aproape 5,400 de patente pe plan internaţional. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.”

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Şcoala profesională trebuie să funcționeze ca o întreprindere

Articolul următor

Timișoara – Capitala Vinului din 2004

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share