Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lipsa unei educaţii de calitate restrânge oferta de specialişti

Oamenii de afaceri din regiunea de vest a României și-ar dori un sistem de educație mai performant, potrivit unei recente cercetări în rândul antreprenorilor din această zonă, cercetare realizată în județele Timiș, Arad și Bihor de platforma de business networking Business Days, organizatorul evenimentelor cu același nume.

În ceea ce privește provocările întâmpinate de afacerile din vestul țării, în percepția celor chestionați – antreprenori, manageri de top, manageri și profesioniști (experți și consultanți) – acestea țin în primul rând de fiscalitate, de birocrație și de corupție, arată sondajul Business Days, realizat ca parte a unei cercetări de identificare a nevoilor antreprenorilor din această regiune.

Aceasta s-a derulat pe un eșantion de 270 de antreprenori, top manageri, manageri și profesioniști (experți) selectați din trei județe puternic dezvoltate economic din regiunea de vest a României: Timiș, Arad și Bihor.

Inițiativa vine în anticiparea Timişoara Business Days, eveniment tradițional de business networking care va reuni în orașul de pe Bega, în perioada 6-7 aprilie 2016, peste 1.000 de oameni de afaceri din Timișoara, întreaga regiune de vest și zona transfrontalieră limitrofă granițelor cu Serbia și Ungaria.

Din lista celor 22 de probleme cu care se confruntă mediul de business au mai fost însă nominalizate dificultatea de a găsi și a angaja personal calificat și lipsa de pregătire a candidaților. O surpriză relativă a fost scorul sub medie înregistrat de costurile cu forța de muncă, una dintre dificultățile cel mai adesea menționate în ultimii ani de oamenii de afaceri.

Costurile cu personalul (care în România înseamnă mai ales taxe și impozite pe salarii și pe celelalte beneficii materiale acordate angajaților) au avut în medie un scor mai mic decât indicatori precum „lipsa unei educații formale de calitate”, „lipsa unei culturi antreprenoriale sănătoase” și „lipsa unei educații de business de calitate”.

Faptul reflectă, pe de o parte, evoluția economică pozitivă a regiunii de vest, dar și decalajul din ce în ce mai accentuat dintre oferta sistemului de educație și cererea de pe piața muncii, disparitate resimțită acut de antreprenori.

Cu privire la ceea ce îi interesează atunci când intră în contact cu alți antreprenori, majoritatea oamenilor de afaceri din vestul României sunt interesați să își lărgească orizontul de idei, precum și rețelele de clienți și parteneri de business, arată sondajul.

În topul intereselor exprimate de antreprenori au mai fost menționate, după posibilitatea de a schimba idei, de a găsi noi clienți și parteneri, posibilitatea de a afla noutăți, ocazia de a întâlni personalități sau oameni cu un nivel înalt de decizie, lărgirea sferei de cunoștințe, actualizarea și dezvoltarea rețelei de contacte, informarea în legătură cu ultimele tendințe în industrie, dar și ocazia de a întâlni antreprenori din același domeniu, precum persoane cu interese comune.

Timişoara Business Days va avea loc la Hotel Senator și Expo Vest Timișoara și va aduce laolaltă antreprenori, manageri din eșalonul superior și secund din industria auto, IT, servicii, retail, instituții financiar-bancare, din alte industrii precum construcții, transporturi, energie, industria lemnului, textilă, agricultură, alimentară, din sectorul medical, stomatologie și farmacie.

Pentru mai multe detalii, accesati: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Timisoara-2016/Homepage.

La eveniment vor fi de asemenea prezenți 100 de speakeri de top, iar participanții vor avea ocazia de a asista la 42 de manifestări adaptate nevoilor și provocărilor cu care se confruntă antreprenorii astăzi.

Se mai pot face înscrieri pînă în data de 5 aprilie, ora 15:00, în limita locurilor disponibile, accesând: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Timisoara-2016/Inscriere.

Contact: Codruta Nicolescu, director executiv Business Days (+40-787-570771), codruta.nicolescu@businessdays.ro

Business Days este o platformă de comunicare, informare, schimb de idei, educare și generare de oportunități pentru mediul de business din România.

Business Days este formată dintr-o serie de proiecte și platforme de comunicare dintre care menționăm: suita de evenimente Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine, Business Days DVD, MeetMe.

Evenimentele Business Days sunt considerate de participanți, parteneri și speakeri drept cele mai mari, mai relevante și de impact evenimente de business din România și din estul Europei.

Scopul Business Days este de a contribui semnificativ la crearea unei culturi antreprenoriale sănătoase și la dinamizarea mediului de business din țara noastră.

Printre partenerii evenimentului se numără: Raiffeisen Leasing, EY România, Fan Courier, Dedeman, UniCredit Bank, BrandFusion, Galaxy Design, Mobila Dalin, Rogalski Damaschin, Nextebank, Dallmayr, Sophia, Zitec, Profit Point, MedLife, BMW (Banat Car), Aqua Carpatica, Sâmbureşti, Tempini, Medici’s, Autonom, Agenţia de Print, Biroul de Traduceri Champollion, Agroland, Garajul de PR, MMC-fondată de Liana Marin.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sibiu - Premiile Cluburilor Francofone de Afaceri

Articolul următor

Cum afectează noua realitate economică managementul creditului.

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share