Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nu mai funcționează monologul, în relația cu consumatorul: este nevoie de ceva vreme de dialog

BusinessMark şi Cannes Lions Office în România au organizat, pe data de 4 martie 2016, la Hotel Radisson Blu, “The Best of FMCG”, eveniment ce a reunit peste 100 de specialişti în domeniu pentru a discuta despre creativitatea în FMCG ca bază strategică în crearea relaţiei cu consumatorul şi dezvoltarea de business.

În cadrul “The Best of FMCG au fost expuse şi proiecţii cu studii de caz din categoria Best Practice, premiate în contexte internaţionale.

Invitații primei sesiuni de discuții au fost: TEODORA MIGDALOVICI Cannes Lions Ambassador & international public speaker, LANA DUMITRU, designer și MIHAELA PĂDURARU, Project Manager, ”Produsul Anului”.

TEODORA MIGDALOVICI, Cannes Lions Ambassador & international public speaker, a vorbit despre tendințele majore din FMCG.

”Mai sunt brandurile încă în era în care fac tot ce vor ele sau sunt în era în care acestea reprezintă clienții și ce își doresc ei? Noua paradigmă în care ne mișcăm cu toții este să mergem cu toții acolo unde este clientul, atunci când vrea el și când are timp. Trebuie să ieșim din schema clasică în care retailerii sunt acolo unde sunt de obicei. Retailul trebuie să fie acolo unde sunt clienții, acolo unde au timp și sunt dispuși să cumpere”, a declarat TEODORA MIGDALOVICI.

Ea a subliniat importanța ca brandurile să fie credibile în fața clienților.

”Nu mai este suficient să spui frumos despre tine. Trebuie să faci frumos în raport cu oamenii pentru ca ei să te creadă și să cumpere produsul tău. Este important să-i puneți pe oameni în posturi reale care să-i apropie de brand”, a explicat TEODORA MIGDALOVICI.

MIHAELA PĂDURARU, Project Manager, ”Produsul Anului”, a vorbit despre tendințele inovative în universul produselor de curățat.

Printre cele câteva tendințe enumerate se numără: eliminarea substanțelor toxice și poluante, folosirea produselor minune – cele cu rezultat imediat și apariția aparatelor care economisesc apa.

Designerul român LANA DUMITRU a purtat un dialog cu Teo Migdalovici despre inteligența brandurilor și designul magnetic.

”Am primit inițial recunoașterea internațională prin colaborarea cu PUMA și abia apoi am fost contactată de brandurile naționale. Asta poate pentru că în țară oamenii nu erau foarte încântați de motivele tradiționale, imprimeuri cu țărani, timbre românești în colaj. După ce au văzut că străinilor le place am putut colabora și cu branduri românești. Tot ce produc eu este local. Încerc foarte mult să colaborez numai cu oameni de aici pentru a susține industria”, a explicat LANA DUMITRU.

Printre brandurile cu care LANA a colaborat se mai numără: Lays, SAMSUNG, Huawey, DERO, Avon, Chevrolet.

”Le recomand brandurilor să lucreze cu tineri designeri. Astfel, pot inova, pot atrage un public pe care nu l-ar obține altfel. Tinerii nu au prea mult marketing în spate dar poate că tocmai din acest motiv relația va fi win-win”, a declarat LANA DUMITRU.

Cea de-a doua sesiune de discuții a fost divizată în două părți. În cea intitulată ” Global brands that “speak” Romanian fluently” au vorbit: STELA TODERAȘCU, Commercial Marketing Manager, AVON Romania & Moldova, CĂTĂLINA MARIN, Senior Brand Manager, Hochland și MIHAELA MUREȘAN, Marketing Communication Manager, IKEA South East Europe –   Croatia, Romania, Serbia & Slovenia.

STELA TODERAȘCU, Commercial Marketing Manager, AVON Romania & Moldova, a vorbit despre studiul făcut de companie pentru a afla care este părerea femeilor despre brandul AVON.

”Se pare că produsul nu este neapărat important pentru femeile din România. Femeile care au răspuns în sondaj au asociat brandul AVON cu campania pentru lupta împotriva cancerului la sân. Tot studiul nostru a relevat faptul că femeile din România nu sunt încântate de solidaritate. Mai degrabă, în afară de cele apropiate, putem spune că sunt în competiție cu toate celelalte femei”, a precizat STELA TODERAȘCU.

CĂTĂLINA MARIN, Senior Brand Manager, Hochland, este de părere că ”nu mai funcționează monologul. În relația cu consumatorul este nevoie de ceva vreme de dialog.”

Specialistul Hochland a dat exemplul produsului Tartino.

”Tartino este o inovație la nivel de ambalaj. Este disponibil în trei sortimente: natur, roșii și spanac. Fiecare dintre cele trei sortimente are un capăt diferit prin care iese brânza. Are numai ingrediente naturale. Procesul de dezvoltare a durat doi ani și jumătate. Am apelat la foarte multe cercetări: calitative și cantitative. Targetul principal au fost mamele cu copii între 5 și 12 ani. Ne-a fost mare mirarea să vedem că aveam un target secundar  imporant, adică tinerii fără copii. Am gândit produsul ca având beneficiu inițial distracția la masă împreună cu copilul. Am aflat însă că masa este treabă serioasă, iar după feedback-ul primit de la mămici am decis să ne  concentrăm pe creativitatea pe care acest produs o face posibilă. Inovația îi surprinde pe consumatori și rezultatele sunt foarte bune”, a declarat CĂTĂLINA MARIN.

MIHAELA MUREȘAN, Marketing Communication Manager, IKEA South East Europe – Croatia, Romania, Serbia & Slovenia, a vorbit despre conceptul IKEA și despre adaptarea sa la piața românească.

”IKEA ca și concept este standard. Totul era foarte bine definit. La venirea în România, aveam, de exemplu, rețeta globală de distribuire a cataloagelor prin depunerea în cutia poștală. În România însă cutiile au diverse forme sau există locuințe care nu au deloc. De aceea, am găsit o soluție locală: agățatul de clanța ușii.

De asemenea, în IKEA nu au existat restaurante de la început. Fondatorii au observat că oamenii dispar din magazin și că fac asta pentru a merge în restaurantele din apropiere. Așa a apărut decizia de a le oferi un restaurant în interiorul magazinului. Conceptul de bufet suedez este intrisec culturii suedeze și IKEA reprezintă foarte bine această cultură.

Pot spune că românii sunt deschiși la nou, suntem o nație cu cultură avangardistă. Am greșit gândind la început că n-o să le placă diferențele foarte mari între cultura locală și cea a IKEA. Au fost lucruri acceptate dar și lucruri pe care le-am adaptat”, a declarat MIHAELA MUREȘAN.

Reprezentantul IKEA a afirmat că înainte de inaugurarea magazinului din București doar 24% dintre cei intervievați auziseră de IKEA.

”Mă hazardez să spun că numai 5% știau exact cum arată un magazin IKEA. În consecință putem să spunem că nu eram cunoscuți clienților români”, a completat aceasta.

Cea de-a doua parte a Sesiunii 2 s-a intitulat ”Romanian brands with charisma, relevance and seduction power”, iar vorbitorii invitați au fost: ANCA TIȚA, Brand Manager, Alka, LUCIA COSTEA, Managing Partner, Secom, BIBIANA STANCIULOV, Owner, Sonimpex Topoloveni și JOSEPH HADAD, Chef, Joseph Restaurant.

”În ultimii ani Alka a realizat un brand foarte puternic, Toortitzi. Secretul este că trebuie să ai o poveste, o execuție bună și să duci produsul acolo unde sunt clienții tăi. Produsul a fost lansat în 2013 și a avut o campanie outdoor foarte vizibilă, care a primit și aprecierea publicațiilor de profil.

 Am făcut un studiu cu întrebarea – Tu cum crezi că au fost turtiți Toortitzii? Au apărut tot felul de răspunsuri și așa am ajuns la varianta cu elefantul Manole. Campaniile cu Manole au avut mare succes pe toate canalele”, a declarat ANCA TIȚA, Brand Manager, Alka.

BIBIANA STANCIULOV, Owner, Sonimpex Topoloveni, a vorbit despre evoluția celui mai cunoscut produs al fabricii sale, Magiunul de Topoloveni.

”Magiunul de prune Topoloveni are o poveste veche de 102 ani. El ne-a dat nouă, Sonimpex Topoloveni, posibilitatea să demonstrăm în afara țării că mâncăm românește și vorbim românește. Este greu de crezut că în cinci ani, un IMM mic ca Sonimpex a reușit să aibă singurul produs cunoscut și certificat de Comisia Europeană. În 2007 mi-a fost foarte greu să readuc în conștiința românilor un produs al lor: pruna. Am reușit să facem un produs sănătos pe care îl pot consuma toate persoanele începând de la 6 luni și chiar și persoanele diabetice”, a declarat BIBIANA STANCIULOV.

”Magiunul de Topoloveni se face numai din prune proaspete din România. Mi-am promis că atât timp cât eu sau fiica mea vom conduce fabrica să nu se folosească altceva în afară de prune proaspete românești. Există însă concurență neloială în România și din păcate autoritățile au închis ochii. ANPC ne-a amendat până în 2016 pe motiv că nu avem un produs traditional. Rezultatul? Magazinele nu mai luau produsul de teama că vor fi din nou controlați. În ianuarie, s-a dat în sfârșit o decizie care interzice ANPC să mai amendeze Magiunul de Topoloveni pentru că este singurul produs certificat de Comisia Europeană ca fiind traditional”, a explicat BIBIANA STANCIULOV.

LUCIA COSTEA, Managing Partner, Secom, a vorbit despre portofoliul de produse al Secom.

”În 2004 am început colaborarea cu 10 producători din SUA. În prezent avem un portofoliu de 250 de suplimente alimentare, acoperind toate afecțiunile. A trebuit să promovăm foarte corect produsele către medici și consumatori. Susținem informarea și educarea corectă a acestora. Deținem pioinieratul pe piața din România în ceea ce privește suplimentele alimentare, introducând suplimente inovative. Nu vreau să detronez producția autohtonă, dar în prezent nu există așa ceva intern”, a declarat LUCIA COSTEA.

Secom deține și un Centru de Medicină Integrativă care oferă cele mai eficiente soluții naturale personalizate, aplicând conceptul de medicină integrativă, care presupune asocierea tratamentelor alopate cu terapiile complementare.

Conferința a fost închisă de un dialog cu ultimul invitat, JOSEPH HADAD, Chef, Joseph Restaurant.

”Consumatorul român pentru mine a devenit foarte dificil, dar asta este foarte bine. În 1996, nu era așa. Consumatorul român era obișnuit să arunce cu banii și să nu-l intereseze prea mult pe ce i-a dat. În prezent mă bucur pentru că se vede o schimbare majoră. Consumatorul știe ce vrea și a început să aprecieze mâncarea sofisticată. Cred că ăsta este și un rezultat ai celor 9 ani de când România este în UE. Românii au văzut cum se mănâncă afară.

Pentru că restaurantul meu este văzut ca fiind unul scump, m-am asociat cu brandul Mega Image pentru a intra în casele dumneavoastră. De aceea public în revista lor rețete simple și bune”, a declarat JOSEPH HADAD.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Parteneriat win-win pentru agricultură sustenabilă

Articolul următor

The woman 2016 Cluj-Napoca– leadership feminin la superlativ

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share