Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

AMCOR si oportunitati de finantare

AMCOR (Asociația Consultanților în Management din România) a organizat în data de 23 martie 2016 un nou eveniment din seria Professional Corner AMCOR.

Tema de discuție propusă pentru această sesiune a fost: ”Oportunități de finanțare nerambursabilă pentru 2016 și propuneri de optimizare a finanțărilor”.

Evenimentul a avut loc în București, la hotel Intercontinental, sala Rapsodia și s-a bucurat de o largă participare, atât din partea comunității consultanților în management, cât și a reprezentanților unor alte mari organizații profesionale din domeniul turismului, al agriculturii și al industriei software, ai unor importante clustere, ai unor mari companii private, dar și ai autorităților centrale.

Printre speakerii invitați la eveniment s-au numărat: dl. Cătălin Hristea – Președintele AMCOR și reprezentantul companiei PMSolutions, dl. Dragoș Pâslaru – Consilier de Stat în cadrul Cancelariei Primului Ministru, dl. Laurențiu Stelea – secretar de stat în cadrul Ministerului Fondurilor Europene, dl. Bogdan Alecu – Director în cadrul Direcției Generale Dezvoltare Rurală, dl. Petre Luigi Luican – Coordonatorul Comisiei de Fonduri Europene din cadrul AMCOR și reprezentant al companiei Proconsult, dna. Mădălina Zamfir – reprezentant BDO Business Advisory și dl. Cristian Găină – reprezentantul companiei Gapa.

În deschiderea evenimentului, dl. Cătălin Hristea a susținut o prezentare în cadrul căreia a explicat motivația implicării consultanților în proiecte investiționale sau de dezvoltare cu mare impact la nivel local, regional și național, precum și interesul pe care oportunitățile de finanțare din Fonduri Europene îl creează în rândul clienților a mai mult de 80% dintre membrii AMCOR.

În acest context, s-a prezentat activitatea comisiei profesionale pentru fonduri europene cu accent pe implicarea Asociației în comitetele de monitorizare existente pe diferitele programe operaționale în perioada 2014-2020.

Prezentarea a subliniat obiectivele pe care consultanții le urmăresc prin implicarea în demersurile asociate managementului fondurilor europene (proceduri clare cu aplicare obiectivă, încurajarea și implementarea unor proiecte relevante, cu rezultate real utile, gestionate eficient).

În finalul prezentării sale, dl. Hristea a evidențiat câteva dintre lecțiile învățate din exercițiul de programare anterior, formulând propuneri concrete pentru îmbunătățirea implementării proiectelor din exercițiul de programare 2014-2020.

Prezentarea d-lui. Dragoș Pîslaru, ”Focus 360 – Pachet integrat de sprijin pentru afaceri”, a prezentat o strategie integrată de sprijin al Statului pentru întreprinderi, de la sprijinul pentru crearea de start-up-uri și până la sprijinirea întreprinderilor în etapele de creștere accelerată a acestora, subliniind faptul că fondurile europene ar trebui privite integrat în contextul general al fondurilor publice.

Plecând de la statistici relevante cu privire la numărul și dimensiunea companiilor private din România, dl. Pîslaru a făcut o trecere în revistă a principalelor instrumente de sprijin pe care Statul le oferă mediului privat, în toate etapele dezvoltării întreprinderilor și a accentuat faptul că acest sprijin trebuie să fie unul coerent și consistent.

Au fost prezentate schemele de ajutor de Stat, dar și instrumente de sprijin pentru microîntreprinderi (ajutoare de stat, granturi, măsuri fiscale, garanții, credite etc.) – toate constituind un cadru integrat de sprijin pentru mediul de afaceri.

În alocuțiunea sa, dl. Secretar de Stat Laurențiu Stelea a prezentat inițiativele Ministerului Fondurilor Europene în ceea ce privește operaționalizarea sistemului MySMIS, precum și a centrului de Help Desk de la nivelul MFE, care vor veni în sprijinul beneficiarilor interesați de accesarea fondurilor europene.

Dl. Stelea a anunțat intenția demarării unor consultări cu reprezentanți ai industriilor, pentru identificarea oportunităților de optimizare a intervențiilor finanțate în cadrul Programului Operațional Competitivitate și a accentuat importanța comunicării cu asociațiile profesionale, către care și-a arătat întreaga disponibilitatea de dialog. Dl. Stelea a mulțumit AMCOR atât pentru implicarea în cadrul Comitetelor de Monitorizare, cât și pentru punctele de vedere pe care le-a transmis cu privire la anumite propuneri de Ghiduri ale solicitantului, sau privind sistemul MySMIS.

Prezentarea d-lui. director Bogdan Alecu a cuprins o descriere a Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, cu detalii privind bugetul alocat, oportunitățile de investiții și sub-măsurile existente pe PNDR, dar și sub-măsurile care urmează să fie lansate în perioada imediat următoare.

Dl. Petre Luigi Luican a inclus în cadrul prezentării pe care a susținut-o o analiză a situației finanțărilor nerambursabile din perioada 2014-2020, cu accent pe bugetul alocat pe fiecare dintre programele operaționale, semnalând problemele majore ale acestei perioade de programare.

Prezentarea a făcut și o trecere în revistă a calendarului lansărilor de apeluri și situația absorbției actuale de fonduri europene, cu propunerea unor măsuri de optimizare a finanțărilor și atragerea de finanțări pentru poli de competitivitate. Având la bază argumentele prezentate, reprezentanții autorităților și-au arătat disponibilitatea de a analiza această propunere.

Prezentarea d-nei. Mădălina Zamfir s-a axat pe subiectul ”Propuneri de îmbunătățire a sistemului de implementare a Proiectelor de Infrastructură Mare” finanțate prin POIM, în mod particular pentru proiectele de mediu, prin abordarea unor soluții simple pentru rezolvarea problemelor complexe, cu implicarea tuturor actorilor relevanți.

Prezentarea a evidențiat importanța concentrării pe calitatea și sustenabilitatea investițiilor, facând o trecere în revistă a unor propuneri pentru o mai bună implementare a proiectelor prin stabilirea clară a regulilor de implementare a proiectelor, focalizarea pe componenta de îndrumare a autoritaților de management și realizarea unei analize critice a listelor de investiții prioritare. În încheierea prezentării s-a adus în discuție importanța rolului consultantului în implementarea proiectelor.

Prezentarea d-lui. Cristian Găină s-a axat pe prezentarea cadrului legislativ și de reglementare pentru evitarea creării de condiții artificiale în accesarea PNDR 2014-2020 sub-măsura 4.1, a principiilor generale de analiză a indicatorilor și a precizărilor metodologice pentru identificarea creării condițiilor artificiale, dar și pe prezentarea principiilor specifice pentru sub-măsura 4.1 care conduc la suspiciunea potrivit căreia condițiile de eligibilitate și selecție au fost create în mod artificial.

Ultima parte a întâlnirii a fost rezervată unei dezbateri între speakeri și participanți, pe subiecte de interes și având la bază întrebări ale participanților, având ca sursă principalele probleme cu care aceștia se confruntă în accesarea fondurilor nerambursabile.

Au avut intervenții dl. Iulian Albu – director afaceri publice Automobile Dacia, dl. Dan Baiașu – director comercial Compa SA, dl. Ștefan Niculae – reprezentant Agrostar, dl. Romeo Ilie – reprezentant Eurograph Ram Impex, dl. Ciprian Morcan – reprezentant Hygia Consult, dna. Gabriela Tănase – reprezentant International Consulting Expertise, dna. Cristina Belba – reprezentant Lattanzio Corporate Services, dl. Ștefan Pădure – reprezentant Pro Agro, dna. Rodica Stoica – reprezentant Rocavi Consulting etc.

Ca rezultat al acestui eveniment, Comisia Profesională de Fonduri Europene a AMCOR va redacta și înainta către autoritățile centrale un material în susținerea modificărilor propuse.

Organizarea acestui eveniment a fost posibilă cu sprijinul sponsorilor noștri: Gapa, Gea Strategy & Consulting, Hygia Consult, Lucas Consulting Partner Services, Proconsult și PMSolutions, cărora le mulțumim.

Prezentările tuturor speakerilor invitați la eveniment sunt disponibile online, pe site-ul www.amcor.ro

AMCOR mulțumește pentru participare speaker-ilor invitați și participanților și vă așteaptă la viitoarele evenimente AMCOR.

Despre AMCOR
Asociația Consultanților în Mangement din România (AMCOR) este asociația națională a firmelor de consultanță și training în management, membră a Federaţiei Europene a Asociaţiilor de Consultanţă în Management – FEACO Brussels şi a Consiliului Internaţional al Institutelor de Consultanţă în Management – ICMCI, reprezentând un număr de 80 de firme de consultanță în management.

Pe plan naţional, AMCOR este organismul de reglementare a profesiei de consultant în management, fiind membru al Uniunii Profesiilor Liberale din România, UPLR.

Misiunea AMCOR este aceea de a aduce valoare adăugată membrilor săi prin promovarea unui climat de profesionalism şi etică pe piaţa de consultanţă în management din România.

Apartenenţa la AMCOR este o dovadă de responsabilitate socială faţă de mediul în care consutanții își desfășoară activitatea, fiind totodată o dovadă a încrederii în capacitatea organismelor profesionale şi a societăţii civile de a influenţa în mod pozitiv o piaţă şi un sector economic.

Despre evenimentele AMCOR Professional Corner
AMCOR Professional Corner este un program de evenimente profesionale lansat de AMCOR în anul 2012, ca platformă de dezbateri profesionale pe subiecte de interes pentru membrii AMCOR. În timp, evenimentele Professional Corner s-au extins și în afara bazei de membri AMCOR, beneficiind atât de participarea unor firme de consultanță din afara AMCOR, cât și a invitaților din instituții publice cu atribuții de reglementare sau management.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Noua identitate a mărcii Bosch

Articolul următor

Provocari cheie pentru orase cu viitor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share