Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Dorin Popa, președintele Asociaţiei pentru Cercetarea şi Promovarea Produselor Agroalimentare Crişana, ne-a oferit un alt model de asociere în domeniul agro-industrial, prin susținerea prezentării “Dezvoltarea piețelor locale prin lanțuri scurte de aprovizionare: Comercializarea”.
“Este o inițiativă a unui grup de la Universitatea Oradea, ne-am spus să facem ceva concret pentru comunitate, să ne implicăm în zona de alimentație. Problema noastră, în general, este alimentația asupra căreia nu mai avem niciun fel de control și, de obicei, nu știm de unde mâncăm, până și în piețe sunt foarte mulți producători cu ghilimelele de rigoare, eu spun că produsele sunt aceleași, doar babele sunt altele și asta în detrimentul producătorilor locali. Avem o problemă și cu producătorii, în sensul că nu e suficient să vină la piață pentru că ei trebuie verificați, trebuie ajutați și consiliați ce să producă. Pentru asta am inițiat această asociație, care funcționează deja de un an”, a punctat Dorin Popa.
Unul dintre obiectivele asociației a fost crearea unui lanț scurt – maxim trei verigi, producător, comerciant și consumator -, iar banii să rămână acasă, la producători.
“Noi am câștigat primul proiect pe această idee de lanț scurt din România și mulțumită AgroTransilvania Cluster. Este pe partea de fructe. Vom face unul și pe legume”, a spus speakerul.
Asociația are printre preocupări și educarea consumatorului, în același timp vizează certificarea și garantarea produselor care sunt distribuite prin lanțul scurt.
“Să mâncăm sănătos și gustos. Dar ce înseamnă sănătos? Legumele și fructele, cele care sunt în supermarketuri și cărora le spunem proaspete, de fapt, cele mai multe sunt moarte, după trei zile, tot ce înseamnă sistemul enzimatic moare, avem doar resturi. Vrem să eliminăm minciuna de la raft”, a subliniat președintele asociației.
În concluzia speakerului, oamenii de business trebuie să se adune și să își rezolve problemele, și legislative și funcționale ale unei economii.
Ligia VORO
Citește și:
Mediciniștii clujeni scot proiecte europene la foc automat
Modernizarea și reabilitarea clădirii Anatomia pe fonduri nerambursabile presupune o investiție de 11 milioane de euro. “Clădirea Anatomia…
19 aprilie 2024
Startup-urile se pot înscrie în Incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”
Circa două săptămâni mai la dispoziție startup-urile pentru a depunere cerere de înscriere în Incubatorul de afaceri ,,Cresc…
19 aprilie 2024
PORR Construct toarnă asfalt pe Centura Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 65-68%
Vineri, 19 aprilie, a început turnarea primului strat de asfalt pe Centura Oșorhei, la capătul dinspre Oradea. Stadiul…
19 aprilie 2024
Fagura anunță lansarea noii sale identități vizuale, parte a strategiei de brand și de repoziționare construite împreună cu echipa de consultanți de la Brandocracy
Fagura, platforma de investiții alternative în finanțarea antreprenorilor, marchează o nouă etapă în parcursul său, dezvăluind o identitate…
19 aprilie 2024
Universitatea Babeș-Bolyai va sprijini tehnologiile promițătoare
Proiectul CapTTict vizează creșterea capacităților tehnologice în domeniul IT&C în țările europene. Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca a început…
19 aprilie 2024
EBM PAPST a dotat un laborator de la IETI cu echipamente de ultimă generație
Pe baza unui protocol de colaborare între Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației (IETI) și Compania EBM-PAPST…
19 aprilie 2024
Tinerii orădeni sunt invitați să se lanseze în afaceri – eveniment VSFA
Universitatea din Oradea deschide Aula Magna pentru toți tinerii orădeni care vor să se lanseze în afaceri. „Vreau…
19 aprilie 2024
Oradea face pași hotărâți în era digitală
Interacțiunea digitală cu cetățenii este o realitate palpabilă, la Oradea. Concret, iată cum se manifestă deschiderea Primăriei Oradea…
19 aprilie 2024