Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Barometrul de conjunctură economică CCIFER – iunie 2017

Barometrul de conjunctură economică, realizat de CCIFER încă din 2011, arată percepția de moment a membrilor Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză din România (CCIFER) – 500 de societăți membre, companii mari, mici și mijlocii – cu privire la situația economică și a mediului de afaceri român.
 
Fiind un instrument de coeziune și de înțelegere a mediului de afaceri, Barometrul CCIFER propune tendințe în sectoare cheie ale economiei române. Fiecare director general trebuie să fie la curent cu direcțiile tendințelor economice ale pieței unde societatea este prezentă pentru a putea luă decizii și a face planuri de viitor.
În acest moment, moralul societăților chestionate este în ușoară scădere față de 2016, mai ales în contextul incertitudinilor legate de schimbările politice. Impactul se resimte la nivel de barometru general. Totuși, există mai mulți factori care contribuie la moralul oamenilor de afaceri care au răspuns chestionarului: slabă absorbție a fondurilor europene; lipsă de personal tehnic calificat; corupție; starea proastă a infrastructurii; imprevizibilitate fiscală; birocrație etc.
După o tendință în creștere între 2012-2016, anul 2017 este marcat de o ușoară scădere a barometrului general, notă finală a societăților fiind de 3,25/5 (-0,28 vs. 2016).
La scară macroeconomică, indicatorul politic a atins nivelul cel mai scăzut de la crearea barometrului. De fapt, politica este primul factor de îngrijorare menționat de companiile membre CCIFER, mai ales în contextul instabilității noului guvern. De altfel, perspectivele economice și de atractivitate sunt mai puțin favorabile decât anul trecut, mai ales datorită imprevizibilității reformelor legislative și a celor fiscale.
Referitor la perpectivele interne ale companiilor, cifra de afaceri atinge un maxim istoric, fiind coerentă cu perspectivele de creștere ale României – această reprezentând cea mai mare rată de creștere din UE în Q1 2017 (5,6 %). Prin urmare, indicatorul forței de muncă este și el în creștere, acesta susținând creșterea cifrei de afaceri.
În schimb, perspectivele de rentabilitate și de investiții sunt în scădere și coincid cu creșterea salariilor constatate la scară națională.
Din punct de vedere sectorial, această scădere a barometrului general este în mod esențial condusă de sectoare precum agricultura și constructiile, acesta din urmă fiind sectorul cel mai pesimist din acest an, după ce în 2016 a cunoscut un maxim de optimism.
Doar perspectivele turistice sunt bune în acest barometru: în primul trimestru din 2017, turismul în România a fost cu 8 procente mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2016 (Sursă: Business Review:http://www.business-review.eu/news/number-of-tourists-în-românia-up-by-11-8-pct-în-march-to-722300-137029).
CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice. O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, CCIFER este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României. CCIFER reunește 500 de companii franceze și române care reprezintă 18 miliarde de euro și peste 125.000 de locuri de muncă. Companiile membre sunt lideri în mai multe sectoare de activitate care formează economia locală.
 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

FOTO: Golf, soare și tentația hole-in-one la Transilvania Business Challenger

Articolul următor

IMWorld inaugureaza o noua scena: Security Stage

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share