Borsec, brand cu o istorie de peste 200 de ani, se clasează pe prima poziţie în clasamentul celor mai vandute ape minerale din România, atât din punctul de vedere al volumelor vândute, cât şi al valorii, relevă un studio realizat de Vektor Marktforschung.
Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 miliarde de lei (peste 480 milioane de euro), arată datele companiei de cercetare itate. de piaţă Vektor Marktforschung.
În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).
Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cea mai mare companie antreprenorială românească din industria băuturilor, cu afaceri de 693 milioane de lei. Romaqua Group este şi cel mai mare îmbuteliator de ape minerale.
„Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în valoare”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.
Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.
În clasament mai sunt prezente şi brandurile Izvorul Minunilor, deţinut de fraţii Ioan şi Viorel Micula care controlează grupul European Drinks & Food, brandul Perla Harghitei, îmbuteliat de compania cu acelaşi nume, Zizin din Braşov deţinut de familia Lazăr, dar şi mărcile private. Mărcile marilor magazine au muşcat însă o bucată mică din piaţă, dar preţul lor este de cele mai multe ori mai redus faţă de cel al brandurilor consacrate.
Citește și:
Delgaz Grid: Proiectul 20HyGrid a fost finalizat cu succes, concluziile fiind prezentate autorităților
Toate aparatele testate au funcționat corespunzător cu amestec de 20% hidrogen și 80% gaze naturale, fără diferențe față…
28 martie 2024
Strong international interest in real estate development in Hungary at MIPIM 2024
The Hungarian Investment Promotion Agency HIPA participated as the Hungarian co-exhibitor at MIPIM, the world’s most prestigious real…
27 martie 2024
Planuri și decizii strategice la Adama România
Compania Adama România și-a prezentat planurile și deciziile strategice adoptate pentru anul 2024, care țin cont atât de tehnologiile…
27 martie 2024
Sunt pregătite aeroporturile din Transilvania pentru intrarea în Schengen?
După aderarea României la spațiul aerian Schengen, începând cu 31 martie, traficul înregistrat de aeroporturi va fi aproximativ…
27 martie 2024
BRAT publică raportul anual privind investițiile în publicitate din 2023. Influencer marketing începe să fie raportat
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) furnizează industriei media și publicitare raportul de analiză a pieței de publicitate…
27 martie 2024
Chirurgie Vasculară de top, la Spitalul de Urgență din Târgu Mureș
Secția Chirurgie Vasculară este relativ nou deschisă, din anul 2018, în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu…
27 martie 2024
De ce să alegi TEDIHT ca partener pentru transformarea digitală: expertiză, conectare, maturitate
În lumea actuală, întrebarea nu mai este de ce ar trebui să ne digitalizăm, ci mai degrabă ce…
27 martie 2024
Expansiune rapidă pentru 18 Gym Fitness & Beauty: 34 de locații la nivel național. Cu deschiderea noilor locații, 18 Gym își întărește poziția în piața fitness-ului din România
Într-un peisaj competitiv al industriei fitness-ului din România, 18 Gym Fitness & Beauty își consolidează rapid prezența, marcând…
27 martie 2024