Aproximativ 155.000 de români şi-au petrecut Revelionul în staţiunile din ţară, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, cheltuind aproximativ 155 de milioane de lei, cu 8% mai mult comparativ cu anul precedent.
În străinătate au călătorit, prin intermediul agenţiilor de turism, pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă din acest an aproape 10.000 de români, în creştere cu 22%, se arată într-un comunicat al Federaţiei Patronatelor din Turism (FPTR).
Aceştia au cheltuit în afara ţării, doar pentru servicii turistice, peste 6 milioane euro, sumă cu 23% mai mare faţă cea din anul anterior. Chiar dacă sfârşitul de an a fost marcat de evenimente politice, economice şi sociale atât pe plan intern, cât şi extern, acestea nu i-au mai afectat pe turiştii români la fel ca în anii anteriori, ceea ce a determinat creşterea circulaţiei turistice în preajma sărbătorilor de iarnă. În această perioadă s-a menţinut preferinţa turiştilor pentru destinaţiile din România, tendinţă care se va păstra pe tot parcursul anului 2017, pe fondul conjuncturii politice internaţionale şi a siguranţei pe care o oferă ţara noastră ca destinaţie de vacanţă. Ca de obicei, destinaţiile cu tradiţie au fost arhipline, înregistrându-se la nivel naţional o creştere a numărului de turişti cu 7% faţă de anul trecut. Peste 29.000 de români au ales să petreacă sărbătorile de iarnă în staţiunile balneare, în creştere de 3,5%, fata de anul trecut. Creşteri s-au înregistrat şi în Delta Dunării, dar nu şi pe litoral.
Turismul rural, în top
În continuare, cel mai mare număr de locuri vândute de Revelion se înregistrează în turismul rural. Astfel, 55.000 de turişti au preferat să-şi petreacă noaptea la pensiuni, cu 5% mai mult faţă de anul trecut. Creşteri s-au înregistrat şi în zonele montane, unde 38.000 de persoane au optat să-şi petreacă vacanţa de Revelion la munte, în creştere cu 5% faţă de anul trecut. Pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile oraşe ale României au plătit peste 35.000 de persoane, în creştere cu aproximativ 16% faţă de anul anterior. În ceea ce priveşte tarifele percepute în perioada sărbătorilor, se constată că acestea au crescut faţă de anul anterior cu o medie de 6%. Astfel, românii au cheltuit peste 154 milioane de lei pentru achiziţionarea pachetelor de Revelion în ţară, în crestere cu 8% faţă de anul anterior.
Cele mai căutate zone au fost Valea Prahovei, Poiana Braşov, Păltiniş, Rânca, Strajă, Călimăneşti, Felix şi zonele tradiţionale rurale Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina.
Vacanțele în străinătate, la mare căutare
Cei care au ales să îşi petreacă vacanţa de sărbători în străinătate au optat între destinaţii de schi şi sporturi de iarnă, pachete turistice de tip city-break în oraşe europene şi destinaţii exotice îndepărtate. Chiar dacă au beneficiat de un număr mai mic de zile libere, aproape 10.000 de turişti români au apelat la agenţiile de turism pentru petrecerea Revelionului în străinătate. Astfel, numărul celor care au petrecut sărbătorile de iarnă în alte ţări a crescut cu aproximativ 22% faţă de anul 2016, aceştia cheltuind cu 23% mai mult faţă de anul trecut. Cei mai mulţi şi-au cumpărat pachete pentru destinaţii de schi şi sporturi de iarnă în Austria, Franţa, Italia, Slovenia şi Bulgaria.
Se menţine, în schimb, un interes scăzut pentru destinaţii tip city-break, precum şi dispariţia solicitărilor pentru ţările din zona Orientului apropiat si mijlociu, compensate de creşterea interesului pentru destinaţii îndepărtate, potrivit sursei citate. Au apărut destinaţii noi de Revelion în preferinţele turiştilor români, precum Bahamas, Jamaica, Australia, Africa de Sud, Vietnam, Dubai. S-a înregistrat un interes crescut pentru Republica Dominicană, Maldive, Singapore, Mauritius şi Thailanda.
Citește și:
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024
Chic Bijoux și Apidava, liderii Ardealului din BVB Arena
Regiunea Transilvaniei are două companii reprezentate în catalogul pe 2023 al afacerilor antreprenoriale de succes: Chic Bijoux și…
24 aprilie 2024
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud bifează etapa despăgubirilor
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud a îndeplinit încă o etapă din foaia de parcurs. ♦ Inelul de autostradă din…
23 aprilie 2024
Institutul de Cercetare în Inteligența Artificială, piatra de încercare a politehniștilor clujeni
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) și-a prezentat proiectele majore pe care le vrea pe finanțare europeană. Printre clădirile…
23 aprilie 2024
Cum arată noua clădire de birouri Bosch de la Cluj
Investiția totală în Centrul de Inginerie Bosch Cluj (CIBC) se ridică la 50 de milioane de euro, dintre…
23 aprilie 2024
Restaurantul Kibuț din Gărâna, Banatul Montan, candidează la Destinația anului
Viața la țară în cel mai frumos sătuc din România, Gărâna, cu cea mai firească poetică a spațiului.…
23 aprilie 2024
Urbis și-a cumpărat 11 autobuze electrice
Băimărenii vor avea posibilitatea de a circula cu mijloace de transport în comun noi, eficiente și ecologice. Primarul…
23 aprilie 2024