CFR a anunțat că a finalizat în proporție de 85% lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe 180 de kilometri de cale ferată între Simeria – Sighișoara, fiind recepționați peste 100 km de cale ferată modernizată. În plus, compania a semnat contracte și a lansat în execuție alți 141 kilometri pe secțiunea Radna – Gurasada – Simeria, a lansat procedura de licitație pentru 120 kilometri de cale ferată pe secțiunea Brașov – Sighișoara, a obținut finanțare pentru modernizarea secțiunii Predeal-Brașov (Studiu de Fezabilitate) și a a promovat proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare în zona Portului Constanta.
Totodată, CFR a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate în vederea electrificării și dublării liniei Cluj – Episcopia Bihor care asigură o nouă ieșire pe granița cu Ungaria, a obținut finanțare și a lansat pregătirea execuției lucrărilor pentru modernizarea a 480 km cale ferată din Coridorul IV, ramura sudică, Arad – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Calafat, a identificat și obținut sursă de finanțare si a lansat procedurile pentru construirea noului pod de la Grădiștea și modernizarea liniei București – Giurgiu, redeschiderea Podului de la Grădiștea fiind estimată pentru anul 2019.
Prin programul de redresare economico-financiară s-au alocat peste 500 milioane lei pentru lucrări de reparații și investiții în infrastructura feroviară în vederea reducerii numărului de restricții de viteză pe întreaga rețea de cale ferată. În acest an, CFR SA a câștigat în instanța contestațiile depuse de constructori pentru 3 mari tronsoane feroviare – Km 614-Bârzava, Bârzava-Ilteu și Gurasada-Simeria – a căror valoare financiară se ridică la 6.08 miliarde lei, contestații bazate pe anumite lacune legislative care au întârziat practic demararea lucrărilor de modernizare pe cei aproximativ 120 km de cale ferată.
În primele 8 luni ale acestui an, CFR SA a realizat plăți pentru lucrări/servicii executate de peste 1,5 miliarde de lei pe proiecte finanțate din fonduri europene și estimează că până la sfârșitul anului 2017 se va depăși pragul de 2 miliarde lei, sume care vor fi solicitate la rambursare și vor crește gradul de absorbție al fondurilor europene.
Citește și:
Ryanair atacă Wizz la Cluj. “Ei se restrâng, noi ne extindem”
Operatorul low-cost din Irlanda a pornit ofensiva de vară asupra companiei concurente din Ungaria pe Aeroportul Internațional Avram…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024
Consiliul Concurenței cu investigațiile pe masă în fața antreprenorilor bihoreni
Puține sunt instituțiile de stat care fac publice numele firmelor sancționate pentru diferite practici ilegale. Consiliul Concurenței este…
28 martie 2024
Liber la investiții de 175 de milioane de euro pentru DEER
Consiliul de Administrație al grupului Electrica a aprobat valoarea consolidată a planul de investiții pentru 2024, de 1,12…
28 martie 2024
De ce a venit SWISS la Cluj. “Acest oraș generează dezvoltarea României”
Sosirea SWISS International Air Lines și intrarea Aeroportului Internațional Cluj (AIAIC) în Spațiul Schengen vor contribui la creșterea…
28 martie 2024
Start cu Poliția în pole position pe DX16 Centura Oradea – Autostrada Transilvania
Joi, 28 martie 2024, în jurul orei 15:00, s-a deschis circulația pe DEx16 (Centura Oradea-A3), județul Bihor. Acest…
28 martie 2024
Clujul va avea treceri iluminate pentru pietoni pe drumurile județene
Fondurile vor fi asigurate cu ajutorul finanțării europene atrase de către instituția județeană. Consiliul Județean (CJ) Cluj a…
28 martie 2024
Universitatea Tehnică a lansat hubul de inovare Unitech
Obiectivul său constă în contribuția la dezvoltarea unui ecosistem care să conecteze oameni, idei și oportunități în vederea…
28 martie 2024