Contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost atribuit prin procedură de licitaţie publică asocierii Spea Ingegneria Europea, sucursala din Bucureşti, contractul având o durată de implementare de 17 luni, potrivit unui comunicat transmis luni de CNAIR.
Contractul „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti” a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti Tecnic Consulting Engineering România SRL, anunţă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) şi bugetul de stat (15%).
CNAIR a supus dezbaterii publice cele cinci variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate şi a declanşat discuţii cu autorităţile locale şi cu toţi cei interesaţi.
Având în vedere importanţa acestui proiect, autostrada Sibiu-Piteşti, la nivelul CNAIR s-a înfiinţat încă de anul trecut colectivul de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru „Autostrada Sibiu-Piteşti”. Această unitate, în cadrul căreia au fost desemnaţi 18 angajaţi ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de realizare a SF-ului şi, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de UE.
Pentru realizarea eficientă a Studiului de Fezabilitate, compania a decis în luna decembrie 2016 suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice.
În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrazii Sibiu – Piteşti, după cum urmează: secţiunea 2 (Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000) şi secţiunea 3 (Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000).
Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, în lungime de aproximativ 123 km, este compus din şase secţiuni:
– Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
– Secţiunea 2, Boiţa – Racoviţă de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;
– Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
– Secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;
– Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin valea Argeşului;
– Secţiunea 6, această secţiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.
Citește și:
PORR Construct toarnă asfalt pe Centura Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 65-68%
Vineri, 19 aprilie, a început turnarea primului strat de asfalt pe Centura Oșorhei, la capătul dinspre Oradea. Stadiul…
19 aprilie 2024
„Ne-am triplat numărul de angajați și am crescut cifra de afaceri cu 50% față de 2022”
OPTGroup, una dintre companiile clujene pe zona de proiectare și construcții de infrastructură, civile și electrice, a avut…
17 aprilie 2024
Reprezentarea exclusivă. Tendința pieței imobiliare din România
Într-o lume în continuă schimbare, piața imobiliară din România a început să adopte în ultimii ani tendințe și…
17 aprilie 2024
Transplantul hepatic intră în portofoliul medical de la Cluj-Napoca
Începând cu luna mai 2024 vor putea fi efectuate transplanturi hepatice la Cluj-Napoca, în urma includerii Institutului de…
17 aprilie 2024
Asocierea condusă Freyrom montează tablierul pasajului intermodal de pe Calea Borșului
Tablierul pasajului intermodal de pe Calea Borșului a fost adus în șantier, începând montarea pe poziție a structurii…
16 aprilie 2024
Italienii se bat cu turcii pentru Tunelul Meseș
Constructorul WeBuild a atacat la Curtea de Apel București (CAB) decizia favorabilă Makyol. Italienii contestă la CAB hotărârea…
16 aprilie 2024
O asociere condusă de Leko Construct va realiza Parcul Industrial Marghita
Luni, 15 aprilie, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă…
15 aprilie 2024
La Oradea a fost inaugurat un radar meteo Doppler ultraperformant
Noul sistem radar va permite supravegherea meteorologică completă a unei zone geografice circulare cu o rază de până…
15 aprilie 2024