Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

COS Romania la 20 de ani

“Eu cred în spațiile de lucru ca generatoare de creativitate, stare de bine, loialitate și profitabilitate”, sintetizează Cristophe Weller, CEO & Founder al COS România, impactul unui business ajuns la 20 de ani.

Ce-și doreau clienții dumneavoastră acum 20 de ani și ce-și doresc acum?
Își doreau cu totul altceva. Pe atunci totul era despre maximizarea utilității spațiului de lucru pentru cât mai mulți angajați posibil. Nevoia de intimitate și confidențialitate era mult mai mare, iar birourile închise erau prima alegere. Treptat, sub influența tendințelor internaționale, companiile au mutat focusul pe ușurința comunicării, pe facilitarea colaborării și astfel spațiile de lucru au început să se deschidă. Utilitatea spațiului rămânea importantă, dar începea să fie recunoscut rolul important al spațiului de lucru în creșterea performanțelor angajaților. În prezent, se pune un accent major pe starea de bine a angajaților, pe spații pozitive, flexibile, diverse, atât pentru lucru, cât și pentru relaxare, atât formale, cât și informale. Am transformat de multe ori cafeteria, locul de luat masa, într-un adevărat „workafe”, cum ne place să îl numim. Perfect pentru întâlniri la orice moment al zilei. Încorporăm cât mai multă lumină naturală în fiecare design pe care îl propunem, pentru că apropierea de natură eliberează endorfine, recunoscute pentru calitatea lor de a îmbunătăți starea de spirit, creativitatea, concentrarea.

Cum au evoluat investițiile în amenajarea de spații de birouri în România?
Cu ani în urmă, companiile aveau un spațiu pe care își doreau să îl mobileze și atât. Discuțiile erau în jurul bugetului per angajat: birou + scaun + dulap. Acum vorbim despre decorațiuni, atmosferă, partiții și soluții personalizate de amenajare, iar prețul este gândit pe metru pătrat. Această evoluție s-a reflectat și în succesul COS România pe piață. Dacă până în 2001 aveam un turnover modest de 1 milion de euro, în 2009 am atins 5 milioane, iar după 2013 creșterea noastră a fost fără precedent, pentru ca în 2016 să avem un turnover de aproape 31 milioane euro, datorită proiectelor excepțional de mari pe care le-am derulat în acel an. În 2017, ne-am păstrat poziția de lider pe piață, cu o cifră de afaceri de peste 28 milioane euro.

Cât de ofertantă s-a arătat România pentru spiritul dumneavoastră de antreprenor internațional?
Spiritul meu antreprenorial s-a manifestat pe deplin aici, pentru că m-am adaptat rapid la regulile pieței și m-am bucurat de avantajul unei echipe dedicate, căreia îi mulțumesc. Împreună am reușit să creștem compania într-un ritm alert, prin multă muncă, ascultând atent nevoile pieței, anticipând dorințele clienților, oferind cea mai bună calitate de pe piață la cele mai bune prețuri. Sigur că evoluția economică a României a dictat în mare parte ritmul nostru de creștere. Până când țara nu s-a deschis către piețele străine și nu a început să atragă investitori externi, compania noastră a rămas mică, dar plină de aspirații. Instabilitatea și furtunile fiscale din România ne-au afectat, de asemenea, prin prisma faptului că investitorii percepeau negativ țara din perspectiva lor de business. Dar după ce România a aderat la NATO, lucrurile s-au schimbat în bine și am încredere că vor continua să se schimbe. Pe lângă factorul fiscal, România este apreciată din ce în ce mai tare pentru factorul uman care atrage tot mai mulți investitori. Toată această dezvoltare, stabilirea unui număr din ce în ce mai mare de companii străine în România, a însemnat pentru noi oportunitatea de a pune în slujba succesului de business al acestora tot know-how-ul nostru, toată experiența echipelor noastre de specialiști, toate soluțiile inovatoare pe care le aducem în România în calitate de parteneri exclusivi ai unora dintre cele mai mari branduri de mobilier și soluții de amenajare din lume.

Ce credeți că rezervă viitorul sectorului de amenajări ale spațiilor de lucru?
Companiile sunt din ce în ce mai interesate de starea de bine a angajaților, mai dispuse să investească în design-ul spațiilor de lucru în care aceștia petrec o mare parte din zi. Prevăd că evoluția va fi influențată de doi factori majori: pe de o parte, focusul pe angajați și preocuparea companiilor de a pune la dispoziția acestora birouri și spații care devin un element cheie al succesului și eficienței lor. Pe de altă parte, focusul pe tehnologii și multifuncționalitatea spațiului de lucru, interconectarea și comunicarea fără întrerupere.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Techsylvania 2018, între speakeri internaționali, record de participanți și incubatoare anunțate în premieră

Articolul următor

De ce francofonia economică este importantă pentru România?

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share