Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum își vinde România producția de cartof – Un nou ghid Agrotrends de la TMT PR

Agenția TMT PR continuă seria ghidurilor digitale gratuite dedicate producătorilor români. După Roșie și Castravete, urmează un nou material practic dedicat unei alte culturi strategice pentru țara noastră cartoful. Ghidul a fost realizat cu susținerea Patria Bank și în colaborare cu Federația Națională Cartoful din România (FNC-R).
Pentru a veni în sprijinul producătorilor autohtoni de cartofi, ghidul AGROTRENDS a cules informații
precum
✓ date macroeconomice la nivel national și european, top 10 țări producătoare la nivel european
✓ detalii despre subventii și suport financiar, norme în vigoare pentru certificarea cartofului
pentru sămânță
✓ schema de producere a cartofilor pentru sămânță și soiuri de cartof românești cu importanță
economică
✓ detalii despre cele 18 soiuri de cartofi certificate IGP şi DOP pe plan european
✓ 3 studii de caz (două locale și unul din Marea Britanie)
AGROtrends reprezintă un concept unic, gândit pentru a susține dezvoltarea afacerilor în agricultură. Proiectul propune o platformă de resurse dedicate antreprenorilor din mediul rural, acea generație de tineri fermieri care combină dragostea pentru agricultură cu o abordare profesională a conceptului de business. Datele provin din surse de referință: FNC-R, INCDCSZ Brașov, Eurostat, DG Agri, INS, MADR.
Condiţiile din 2017 au fost în general, favorabile creşterii randamentelor la hectar. Producţia de cartofi din UE a înregistrat o creștere cu aproape 10%, iar România a ocupat locul 3 ca suprafaţă și locul 7 la producţia realizată. La nivel european, Germania este cel mai important producător (19,5% cotă de piaţă). România este cel mai important producător din estul Europei, şi al şaptelea între statele membre UE, după Belgia, cu o cotă de piaţă de aproape 5
procente. Potrivit INS, cinci judeţe asigură peste 40 la sută din producţia naţională de cartofi, respectiv Covasna (10,1%), Suceava (9,8%), Braşov (7,3%), Dâmboviţa (7,1%) şi Harghita (6%). Pentru cultivatori români cea mai mare provocare rămâne volatilitatea preţurilor de comercializare.
Atât fermierii experimentați, cât și cei aflați la început de drum, pot descoperi în paginile ghidurilor cele mai noi concepte tehnice şi de vânzări, precum şi informaţii despre trendurile actuale de consum.
Mirela Scarlat, fondator TMT PR precizează: „Discuțiile cu fermierii la ei acasă, acolo unde le auzi dorințele și le vezi pasiunea pentru ceea ce fac, m-au inspirat să investim în acest proiect educational unic. Pentru noi este un efort considerabil de timp, energie și bani, însă am convingerea că este un proiect necesar și util, iar asta ne face să mergem mai departe și să îl îmbunătățim constant.”
În 2018, vom lansa 6 ghiduri dedicate produselor agricole cu valoare adăugată mare (Cartof, Cireașă, Ardei și Gogoșar, Măr, Fructe de Pădure și Rădăcinoase), însă plănuim să reedităm și ghidurile lansate anul trecut, Roșia și Castravetele. Toate ghidurile AGROtrends – Roșie, Castravete și Cartof – sunt disponibile gratuit pe www.agrotrends.ro.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Grupul Dan Steel Beclean țintește afaceri de peste 200 mil. lei

Articolul următor

AGRARIA Cluj, văzută de un om care a participat la toate edițiile - o evoluție extraordinară

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Semințe cu suflet dăruite la Zalău

O inițiativă de solidarizare a celor pasionați de grădinărit, intitulată  Semințe cu suflet se apropie de zece ani…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share