Pe o piață care în ultimii ani s-a dezvoltat accelerat, Marian Orzu, unul dintre veteranii segmentului de industrial și logistică, Daniel Cautiș și Laurențiu Badea, au lansat Dunwell, prima agenție de brokeraj din România specializată în segmentul industrial al pieței imobiliare. Marian Orzu, Managing Partner, oferă detaliile.
Ce elemente definesc succesul unei firme de consultanță?
Succesul unei firme de consultanță este definit de reputația profesională și experiența oamenilor cheie ai firmei, flexibilitatea și munca susținută, calitatea serviciilor, o bună promovare a companiei și o misiune declarată și asumată foarte clar. Atuurile echipei Dunwell sunt dorința de a oferi servicii pe care piața încă nu le pune la dispoziție, aproape 50 de ani de experiență cumulați în domeniul imobiliarelor de către echipa actuală și realizările anterioare ale membrilor echipei.
Care este obiectivul principal al Dunwell pentru 2018?
Obiectivul Dunwell pentru 2018 este de a ajunge la o cotă de piață de 10 %, pe segmentul industrial-logistic al pieței imobiliare românești. Piața care, de altfel, în ultimii doi ani s-a dezvoltat accelerat, atât ca volum al stocurilor, cât și ca număr de tranzacții, ne așteptăm să evolueze chiar mai accelerat în 2018. Întreaga piață de imobiliare a avut o valoare de aproximativ 1 miliard de euro în 2017, din care mai mult de o cincime l-a reprezentat segmentul de industrial.
Ce tipuri de servicii și tipologii de business este nevoită să dezvolte o companie de consultanță datorită cererii clienților?
Dunwell oferă servicii de tranzacționare și consultanţă imobiliară în procesul de identificare, închiriere și vânzare a proprietăților industriale existente sau a unor proiecte noi, vizând în special furnizorii de servicii logistice, retailerii tradiţionali și cei online, industria FMCG și producătorii. Pentru proprietarii și dezvoltatorii de spații logistice și industriale, Dunwell oferă servicii de cercetare de piață pentru estimarea prețurilor de închiriere sau vânzare ale proprietăților sau pentru identificarea oportunităților de investiții, reprezentare în negociere și marketing al proprietăților. Marketingul proprietăților e un serviciu conceput special pentru dezvoltatorii locali de talie mică sau medie, care de multe ori nu beneficiază de suportul de marketing al marilor corporații de real-estate.
Cum ați descrie sentimentul investitorilor față de România în ultimii ani și cum ați caracteriza evoluția în raport și cu celelalte piețe din CEE/SEE?
Sentimentul este clar unul pozitiv având în vedere evoluția pieței imobiliare în general. Dacă ne referim strict la segmentul industrial, acesta a crescut susținut din zona de consum în linie cu dezvoltarea generală a țării. Este normal ca acest lucru să aducă și un sentiment de îngrijorare. De exemplu, în 2017 s-au tranzacționat aproximativ 500.000 mp de spații industriale. Dintre acestea doar 18 % au fost spații de producție, iar 82 % au fost tranzacții generate de retaileri și operatori logistici. Pe termen scurt vor fi în continuare creșteri ale stocului de spații industriale, în schimb nu va avea același avânt dezvoltarea de spații speculative. În București, disponibilitatea spațiilor este astăzi de 2 % dintr-un stoc de 1,7 milioane mp. Mă aștept ca această disponibilitate să crească spre 3,5 % începând cu mijlocul anului și Q4. Acest lucru va pune presiune pe prețurile de închiriere. În comparație cu celelalte piețe din Europa Centrală și de Est, România mai are încă de recuperat, dar se va merge mână în mână cu dezvoltarea infrastructurii rutiere care să descopere zonele cu disponibilitate a forței de muncă.
Care este mesajul echipei dvs. pentru piață și viitori clienți?
Așa cum sugerează și numele, Dunwell, „a face bine și dedicat ceea ce faci”, este principala valoare a agenției, alături de experiența de piață a echipei. Acesta este și angajamentul nostru, misiunea noastră: existăm pentru a asigura clienților noștri cele mai actualizate și mai de profunzime informații despre piața imobiliară, dublate de un excelent serviciu de susținere și asistență pentru a-i ajuta în dezvoltarea afacerii lor.
A consemnat Ionuț OPREA
Citește și:
ORSE: România va putea investi 6 miliarde de euro pentru reducerea sărăciei energetice și de transport
România va fi unul dintre cei mai mari beneficiari ai Fondului Social pentru Climă, ceea ce va crea…
29 martie 2024
STIHL a pus piatra de temelie a noii fabricii de baterii din Eurobusiness Park 1 Oradea
Investiția de 125 de milioane de euro este cea mai mare din parcurile industriale din Oradea, Stihl dorind…
29 martie 2024
Ryanair atacă Wizz la Cluj. “Ei se restrâng, noi ne extindem”
Operatorul low-cost din Irlanda a pornit ofensiva de vară asupra companiei concurente din Ungaria pe Aeroportul Internațional Avram…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024
Consiliul Concurenței cu investigațiile pe masă în fața antreprenorilor bihoreni
Puține sunt instituțiile de stat care fac publice numele firmelor sancționate pentru diferite practici ilegale. Consiliul Concurenței este…
28 martie 2024
Liber la investiții de 175 de milioane de euro pentru DEER
Consiliul de Administrație al grupului Electrica a aprobat valoarea consolidată a planul de investiții pentru 2024, de 1,12…
28 martie 2024
De ce a venit SWISS la Cluj. “Acest oraș generează dezvoltarea României”
Sosirea SWISS International Air Lines și intrarea Aeroportului Internațional Cluj (AIAIC) în Spațiul Schengen vor contribui la creșterea…
28 martie 2024
Start cu Poliția în pole position pe DX16 Centura Oradea – Autostrada Transilvania
Joi, 28 martie 2024, în jurul orei 15:00, s-a deschis circulația pe DEx16 (Centura Oradea-A3), județul Bihor. Acest…
28 martie 2024