Cu o creștere importantă a productivitatii în ultimii ani, Dürkopp Adler România continuă să aibă o pondere importantă pe piața producției de mașini de cusut premium. La fabrica din Sângeorgiu de Mureș sunt produse piese de schimb pentru mașini de cusut, subansamble, automate, dar și sisteme de transport. Directorul firmei mureșene, Johann Hermann, ne-a oferit detalii despre noutățile din cadrul Dürkopp Adler, o companie care poate fi considerată un model pentru investițiile în oameni și aparatură performantă.
Cum se poziționează Dürkopp Adler România vizavi de problematica lipsei de personal calificat în industrie și ce investiții ați făcut pentru a eficientiza activitatea?
Johann Hermann: În ultimii ani tehnica de comandă numerică a devenit primordială. Aproape 90 % din parcul de mașini pe care îl avem este bazat pe mașini cu comandă numerică. Toată fabrica este legată intranet prin fibră optică, în așa fel încât transmisia de date de la programator la mașinile de prelucrare, de la cele de prelucrare la mașina de măsurat automată tridimensională etc., să poată fi făcute optim, cu maximă eficiență. Acest circuit închis a dus la reducerea timpilor de fabricație de la 32-34 de zile (pentru un produs, de la intrarea în fabricație până la expediere), până la 12-14 zile. Vorbim aici de o cerință nouă în cadrul firmei, care a dus la o creștere a necesarului de cadre calificate. Din păcate, pe piața muncii, aceste cadre calificate sunt tot mai rare, așa că periodic organizăm cursuri de calificare în regie proprie, compania noastră fiind atestată ca formator, cu eliberare de diplome recunoscute de Ministerul Educației. Avem cursuri permanente, conlucrăm cu universitățile, cu liceele tehnice din Mureș. Asigurăm, anual, un număr important de locuri de practică. Avem angajați pe timpul verii, cu contract de muncă, studenți, tocmai pentru a-i pregăti pentru un viitor loc de muncă stabil după terminarea școlii. Având în vedere toate acestea, media de vârstă în firmă a scăzut foarte mult. De asemenea, suntem interesați de introducerea învățământului dual în Tîrgu Mureș, fapt pentru care, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Mureș și Camera de Comerț și Industrie a județului Mureș, intenționăm crearea în acest an a primelor clase de învățământ dual.
Ce îmbunătățiri ar putea aduce statul în privința susținerii școlilor de meserii?
Johann Hermann: În opinia mea, din experiența pe care am avut-o cu cei doi copii ai mei, care au urmat cursurile școlare în Germania, ar trebui adoptat un sistem timpuriu de selecție în care, în funcție de dotarea intelectuală, să se poată decide care este drumul ce urmează a fi urmat de copii încă din primele clase gimnaziale. Elevul poate urma școala generală, 8 clase, după care merge la școala profesională sau învățământ dual 2 ani, respectiv liceu cu bacalaureat și facultate sau liceu cu sau fără bacalaureat. Școala postliceală de calificare în meserii este, de asemenea, o soluție, dar cere un grad de pregătire în specialitate, cu un nivel mai ridicat de cunoștințe. Teoretice.
Ce oferă Dürkopp Adler ca angajator?
Johann Hermann: În afară de un salariu atractiv și un mediu de muncă motivant, în care își pot dezvolta abilitățile, oferim școlarizare, transport gratuit, bonuri de masă, medic de întreprindere și o serie întreagă de avantaje materiale și de timp – zile libere – cu ocazia unor evenimente din viața angajaților sau ajutoare pentru cazuri medicale mai grave.
Studenților le oferim posibilitatea de a lucra în cadrul companiei noastre și în timpul anilor de studiu. Practic își stabilesc un anumit număr de ore lunar și își fac singuri programul, în funcție de cursuri și de timpul liber.
Ce își propune la modul general Dürkopp Adler pentru acest an?
Johann Hermann: Prioritar este în continuare programul de investiții. Ca în fiecare an, și anul acesta vom investi peste 1,5 milioane de euro în utilaje noi. De asemenea, am început un proiect de extindere a suprafeței de producție cu o nouă hală de cca. 2000 m² , care sperăm ca până în toamnă să fie gata, pentru a putea face față comenzilor pe care le avem. La ora actuală, avem o încărcare de 140 %, ceea ce duce la multe ore suplimentare și la amânarea unor comenzi.
A consemnat Florin Marcel SANDOR
Citește și:
Florin Drăgan, rectorul UPT, militează pentru dezvoltarea conurbației Arad-Timișoara
Dacă în anii 2000 Aradul și Timișoara au însemnat o importantă poartă de intrare a investițiilor străine în…
19 aprilie 2024
Chimcomplex își susține angajații
Grupurile CRC și SCR își ajută în primul rând angajații (peste 2.000) și apoi, pe cei din zonă.…
18 aprilie 2024
Hidroelectrica și Masdar (EAU) extind acordul de colaborare
O delegație a Hidroelectrica, condusă de Karoly Borbely, președinte al directoratului societății, participă la vizita de lucru a…
18 aprilie 2024
Studiu: Temperaturile preferate de români în locuințe
Aproape jumătate dintre români preferă temperatura în locuințe între 22 și 24°C, și chiar peste; Peste 40% și-au…
18 aprilie 2024
Trimișii Ardealului vor să schimbe statutul urșilor și lupilor în UE
Reprezentanții Transilvaniei la Bruxelles susțin modificarea stării de protecție a carnivorelor mari din strict protejat în protejat. Comitetul…
18 aprilie 2024
Grădină botanică și lac artificial în Cartierul Nufărul din Oradea
Primăria Oradea vrea să realizeze o Grădina Urbană în Cartierul Nufărul. În acest sens, a fost lansat în…
18 aprilie 2024
Antreprenorii clujeni, așteptați de marile corporații în Japonia
Giganții tehnologici japonezi vor avea întâlniri directe cu antreprenorii locali după succesul Forumului de Inovare România-Japonia (FIRJ) de…
17 aprilie 2024
Start Conferinței Tehnologia & iHealth în medicina secolului XXI
UMFST „G.E. Palade” Târgu Mureș și Academia de Științe Medicale, sub egida Academiei Române, organizează, în perioada 17-19…
17 aprilie 2024