Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dürkopp Adler, investiții mari în producție

Dürkopp Adler România, importantă invesție germană în județul Mureș, are o pondere importantă pe piața producției premium de mașini de cusut. La fabrica din Sângeorgiu de Mureș sunt produse piese de schimb pentru mașini de cusut, subansamble, automate, dar și sisteme de transport. Johann Hermann, manager general și administrator, ne-a oferit informații despre investițiile făcute în acest an.

Cum a decurs activitatea la fabrica din Sângeorgiu de Mureș în primele 9 luni ale anului?
Johann Hermann: Am continuat trendul de creștere pe care ne înscriem de mai mulți ani. Față de 2017 avem în acest an o creștere de 5 %. Activitatea decurge conform celor planificate și bugetate, cu toate că trecem printr-o fază de consolidare la nivel de concern, în urma reorganizării structurilor în Europa.

Ce presupune pentru fabrica din România această reorganizare?
Johann Hermann: Ne așteptam la sarcini sporite, fapt pentru care am continuat investițiile în utilaje performante, parcul de mașini la ora actuală fiind în proporție de peste 75 % nou. În paralel, extindem suprafețele de producție cu încă 2.000 mp, prin construirea unei hale noi de producție. Suntem în grafic cu această invetiție și estimăm că parțial vom putea folosi această hală nouă încă din acest an. Astfel sperăm să facem față cerințelor pieții, urmând să producem o gamă variată de piese pentru mașinile produse în concern și piața de piese de schimb. Legat de eficiență aș mai spune că, în ultimii ani, tehnica de comandă numerică a devenit primordială. Aproape 90 % din parcul de mașini pe care îl avem este bazat pe mașini cu comandă numerică. Toată fabrica este legată intranet prin fibră optică, în așa fel încât transmisia de date de la programator la mașinile de prelucrare, de la cele de prelucrare la mașina de măsurat automată tridimensională etc., să poată fi făcută optim, cu maximă eficiență. Acest circuit închis a dus la reducerea timpilor de fabricație de la 32-34 de zile (pentru un produs, de la intrarea în fabricație până la expediere), până la 12-14 zile.

Ce rol are echipa într-un domeniu în care tehnologia este extrem de importantă?
Johann Hermann: Pentru programarea, reglarea și întreținerea utilajelor ultramoderne pe care le deținem este nevoie de ingineri sau tehnicieni foarte bine pregătiți. Nicio mașină nu e mai deșteaptă decât cel care o deservește, iar calitatea se produce doar prin disciplină tehnologică, cu utilaje, scule și personal de bună calitate.

Faceți față lipsei de forță de muncă?
Johann Hermann: Ca de altfel în ultimii ani, situația forței de muncă de pe piață nu s-a schimbat. În continuare lipsește personalul calificat. Am încercat să facem ceva cu învățămantul dual, dar, din păcate, la noi se mișcă lucrurile foarte greu. Deocamdată, am rămas la varianta cursurilor proprii de calificare în cadrul firmei. De asemenea, conlucrăm cu universitățile, cu liceele tehnice din Mureș. Asigurăm anual un număr important de locuri de practică. Avem angajați pe timpul verii, cu contract de muncă, studenți, tocmai pentru a-i pregăti pentru un viitor loc de muncă stabil după terminarea școlii.
Ne bazăm și pe pachete salariale foarte avantajoase, cu numeroase beneficii pentru angajați.

Cifre economice performante

Vajda Ibolya, Finance Manager în cadrul Dürkopp Adler România, a făcut o scurtă analiză a celor mai importanți indicatori economici ai companiei mureșene și oferă detalii despre cele mai importante investiții din ultimii ani.

Care sunt cifrele relevante privitoare la activitatea din acest an?
Vajda Ibolya: Pentru a rămâne pe piață cu produse competitive și pentru a crește volumul de producție și vânzări au fost necesare investiții în mașini și utilaje noi, mai performante. În ultimii ani, cifra de afaceri a crescut anual cu circa 12 % față de anul precedent, astfel că de la 32 milioane de lei, realizate în anul 2013, am ajuns la 54 milioane lei în 2017.
În primele opt luni ale anului curent am realizat o cifră de afaceri de peste 38 milioane lei și un profit de 2,7 milioane lei. În anul 2018 preconizăm realizarea unei cifre de afaceri de cca 57-58 milioane lei și un profit de 1,5 milioane lei, având în vedere că luna decembrie este întotdeauna o lună mai slabă din punct de vedere al livrărilor.

La ce nivel s-a ridicat volumul investițiilor?
Vajda Ibolya: Începând cu anul 2014 am început achiziționarea unor utilaje noi, performante, înlocuirea și schimbarea treptată a celor mai vechi, cu randamente mai scăzute.
Investițiile totale realizate în anul 2017 au fost de 7,9 milioane de lei, din care 1,8 milioane lei teren plus clădire – noul sediu al compartimentului de vânzări-service și 6,1 milioane lei investiții în mașini, utilaje și echipamente cu comandă numerică noi, pentru prelucrarea metalelor (CNC): 3 centre de prelucrare HAAS, 1 mașină de călire verticală cu masă rotativă pentru tratamente termice, 1 autoturism, echipamente electronice, licențe și programe informatice.
Investițiile efectuate pe primele opt luni ale anului 2018 se cifrează la suma de 5,8 milioane lei, sumă care se va majora până la finele anului cu aproximativ 3 milioane lei, odată cu finalizarea noii construcții (hală + birouri) și achiziționarea unui strung cu comandă numerică Nakamura, de cca 1,5 milioane lei.
Până la mijlocul lunii noiembrie a.c. se va finaliza construcția unei noi hale de producție – hala 4 – și a unui corp administrativ, în total 2.200 mp.
Finanțarea investițiilor efectuate a fost făcută din surse proprii și achiziții în leasing.

Ce motivații le oferiți oamenilor pentru a avea stabilitate în ceea ce privește forța de muncă?
Vajda Ibolya: La ora actuală, numărul mediu de angajați este de 380. Fluctuația forței de muncă este de aproximativ 10 % în producție. În zona administrativă, personalul este de ani de zile stabil.
Angajații noștri au acces la tehnologie performantă, au posibilitatea de a se dezvolta profesional și de a lucra în condiții de muncă foarte bune. Creșterea volumului de producție și vânzări le-a adus angajaților o serie de premii și bonificații, acordăm tichete de masă și cadou, femeilor și copiilor minori ai angajaților li se acordă premii conform legislației în vigoare. Decontăm abonamentele de călătorie la și de la locul de muncă, acordăm ajutoare pentru nașterea copiilor angajaților noștri, pentru intervenții chirurgicale sau cazuri de deces în familie. De asemenea, asigurăm posibilitatea de efectuare a unor controale medicale periodice și preventive.

Vânzări în grafic

”Anul 2018 a fost un an bun în domeniul vânzărilor pentru Dürkopp Adler SRL. Am constatat că a fost o deschidere mare a clienților pentru accesarea de Proiecte Europene și Start-Up Nation, lucru care ne-a avantajat, având în vedere calitatea produselor pe care le vindem. Totodată ne-am axat pe efectuarea de școlarizări cu dealeri zonali pentru prezentarea de tehnici și cunoștințe avansate pentru produsele și serviciile pe care le comercializăm.
În luna septembrie am participat la două expoziții la Romexpo: BIFE SIM 2018 și TEXTILE TECHNOLOGY SHOW. TEXTILE TECHNOLOGY SHOW a fost la prima ediție a expoziției pentru industria textilă din Europa de Est, expoziție mult așteptată pe piața confecțiilor din România. La această expoziție, Dürkopp Adler SRL a avut o prezență bună și a adus ultimele noutăți în domeniu. Se vede în permanență că există un interes sporit față de produsele noastre, iar Dürkopp Adler oferă produse de mare calitate și foarte fiabile, produse cu care ne putem mândri”,
Ion Bârlean – Manager Marketing și Vânzări

Material realizat de Florin Marcel SANDOR

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

La mulți ani Wessling România!

Articolul următor

DWNT: Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord - O reţea pentru investitorii vorbitori de limba germană în Transilvania de Nord

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share