Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dürkopp Adler România își continuă ascensiunea

A consemnat Florin Marcel ȘANDOR
Dürkopp Adler România este un jucător important pe piața mondială a mașinilor de cusut. Cifra de afaceri a fabricii din județul Mureș a crescut și în 2016, conducerea companiei estimând că până la sfârșitul acestui an va trece de 11 milioane de euro. Directorul Dürkopp Adler România, Johann Hermann și Vajda Ibolya, Financial manager, ne-au oferit ultimele noutăți legate de activitatea fabricii din Sângeorgiu de Mureș.
Care este evoluția firmei în ultimii ani, cei considerați post-criză?
Am avut o evoluție pozitivă, chiar exponențială aș spune, dacă mă gândesc la cifra de afaceri, investiții sau număr de angajați.
Cum s-a schimbat piaţa faţă de anii ‘90?
În primul rând, amploarea pe care a luat-o sectorul privat pe segmentul pe care-l deservim a avut cel mai mare impact. Marile întreprinderi cu mii de angajați au dispărut și au fost înlocuite cu unități de producție medii si mici, cu câteva sute sau zeci de angajați. Dacă înainte de ‘90 erau câțiva clienți mari, azi vorbim de sute de clienți care trebuie tratați la fel de prompt și care, de multe ori, au nevoie de consiliere de specialitate. Acest lucru schimbă complet modul de abordare a business-ului.
Ce produse sunt acum cele mai căutate?
În primul rând mașini cu „confort”- automatizate, cu motoare pas cu pas, CNC-uri etc. și, bineînțeles, automatele.
Ce provocări aduce perioada următoare? Cum credeţi că se va schimba industria, către ce tip de producţie ne îndreptăm aici, în Europa – România?
În opinia mea, fenomenul Asia se va diminua, atât datorită cursului de schimb, cât și creșterilor salariale din China. Tot mai multe branduri se reorientează din nou spre Europa, chiar și din zona nordului Africii (aici din cauza tensiunilor politice). Deci relansarea industriei românești de confecții este evidentă, dar pentru a beneficia de aceste noi oportunități trebuie să ne concentrăm, în primul rând, pe calitate, flexibilitate și viteză de reacție.
Accesarea de fonduri europene a finanţat multe dintre investiţiile româneşti în utilaje, dar le-a şi întârziat. Ce experienţe aveţi în acest sens?
Noi am realizat toate investițiile din resurse proprii ale concernului, dar am participat la multe licitații ale clienților noștri. În general, experiențele au fost pozitive acolo unde clientul nu a fost interesat numai de preț. Ieftin nu înseamnă totul, o calitate bună nu se poate face „ieftin”, iar ieftin se produce în altă parte. De aceea, faza de consultanță este esențială. Trebuie să știu exact de ce am nevoie pentru a produce competitiv.
Dürkopp Adler a avut o evoluţie unică pe piaţa românească. A investit într-o unitate de producţie, nu s-a mulţumit doar să distribuie produse. A meritat?
Din 1997 suntem prezenți pe piața din România atât cu departament de vânzări, cât și cu producție. Ne-am specializat pe piese de înaltă precizie și calitate, devenind astfel furnizorul nr. 1 de piese pentru întreg concernul. Din gama noastră de produse fac parte: graifere, cuțite, plăci de ac, transportoare etc.
Ne mândrim cu faptul că la ora actuală suntem producătorul nr. 1 în domeniul graiferelor din Europa. Avem peste 350 de angajați și investiții de peste 5 milioane de euro în ultimii opt ani, fiind una dintre cele mai moderne unități de producție din concern.
Aprovizionaţi doar piaţa românească sau exportaţi?
Toată producția noastră merge la export. Exportăm în procent de 89 % în Germania, restul în Cehia și China. Volumul de producție va atinge anul acesta peste 10 milioane de euro. Deservim piața din România cu produse exclusiv din Germania sau Cehia, unde sunt unitățile noastre de producție, iar piesele de schimb din depozitul central din Bielefeld, Germania.
Cu ce inovaţii se prezintă Dürkopp Adler în faţa clienţilor români? Care credeţi că e avantajul de competitivitate faţă de concurenţă?
În primul rând mă gândesc la experiența noastră de peste 150 de ani, cât și la noutățile tehnice. Există o vorbă în branșa noastră. “Dacă vrei sa cumperi o mașină originală, cu piese originale, fără risc de a fi falsificate, cumpără una chinezească, pe alea nu le copiază nimeni”. Mașinile și utilajele noastre sunt cele mai copiate și oare fără motiv? Pentru a enumera noutățile, nu ar ajunge spațiul din acest interviu. Cei care au vizitat standurile noastre de la târguri și expoziții au putut admira noutăți în toate domeniile, începând de la butoniere, mașini de nasturi, aplicat mâneci etc…. până la mașini simple, foarte competitive la preț, dar dotate cu „confort”.
Vă afectează importurile de maşini SH? Asiguraţi service şi pentru echipamente care nu sunt vândute de către Dürkopp Adler România?
Da, dar nu semnificativ. Service, școlarizare și documentație în limba română asigurăm pentru toate mașinile și echipamentele produse în concern și nu numai. Garanții, în schimb, doar celor vândute prin rețeaua de dealer DAP (Dürkopp Adler Pfaff).
Ce alte branduri distribuiţi în România? Intenţionaţi să comercializaţi şi produse complementare (alte utilaje şi echipamente) pentru industria producătoare de confecţii?
În afară de toată gama de mașini, automate de coasere, echipamente și piese de schimb produse în concern (Dürkopp Adler, Pfaff, Minerva, Beisler și KSL) încercăm, prin colaborări, să asigurăm și alte echipamente, utilaje sau piese solicitate de client (Groz Beckert pentru ace, pentru care avem un stoc permanent, Pegasus pentru surfilate etc.).
Ce planuri aveți pentru 2017?
2017 va fi încă un an cu creștere, atât din punct de vedere al producției, productivității cât și al investițiilor. Am preconizat o cifră de afaceri de peste 12 milioane de euro și un volum de investiții de peste un milion de euro. În ritmul acesta, conform planului multianual de investiții, în anul 2020, toate utilajele vor fi de ultimă generație, ceea ce ne va asigura pe termen lung un avantaj major în competiția dură cu care ne confruntăm zi de zi pe plan internațional.
DSC_0382
DSC_0017
“Cifra de afaceri pe primele 8 luni ale anului 2016 a fost de 35 milioane lei și estimăm circa 50 de milioane lei pentru anul 2016. Pentru anul 2017, cifra de afaceri va fi bugetată la circa 12 milioane de euro, o creștere cu aproximativ 10 % a volumului de producție și vânzări.
Investițiile efectuate în 2016, cu achiziționare în leasing sau din surse proprii, se ridică la 3.931.600 lei, din care 3.340. 000 lei mașini și utilaje performante pentru prelucrarea metalelor (două centre de prelucrare HAAS, două centre de prelucrare micron CNC, mașină de șlefuit SMART, mașini de debitat cu bandă, două strunguri CTX Alpha); aparate de măsură și control, mijloace de transport, pod rulant, îmbunățirea sistemului de climatizare în halele de producție, amenajare sediu nou pentru compartimentul vânzări etc.
Și în 2017 vom continua investițiile în echipamente de înaltă performanță, pentru menținerea și chiar creșterea calității pieselor executate.
În ceea ce privește forța de muncă, numărul mediu de angajați este de 350 persoane, cu menținerea acestui efectiv și pentru anul 2017. Angajații noștri beneficiază de condiții de muncă foarte bune, cu acces la tehnologii noi și posibilități de dezvoltare profesională. Pe lângă remunerație, acordăm premii în cursul și la sfârșitul anului, tichete de masă și cadou, decontarea abonamentelor de transport la și de la locul de muncă, ajutoare materiale în situații speciale.
Vajda Ibolya, Financial manager

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Șoncutean, CEO Allianz Țiriac Asigurări: Noi nu doar vindem asigurări, noi ajutăm oameni!

Articolul următor

Semtest-BVN, performanțe și în 2016

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share