Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

DWK – Inițiativă și responsabilitate

Statisticile oficiale, europene și naționale, ne încântă în ultima vreme cu cifre extrem de optimiste privind creșterea economică a României. Ne întrebăm pe ce se întemeiază această creștere, unde se vede ea, cum putem să valorificăm această ascendență? Este vorba oare despre vreun miracol?
Am avut onoarea și plăcerea să lucrez îndeaproape cu Clubul Economic German din Brașov (DWK) pentru realizarea unei secțiuni speciale dedicată acestuia care poate fi citită în paginile prezentei ediții a revistei Transilvania Business. Am reușit astfel să descopăr o parte din răspunsurile la întrebările de mai sus: inițiativă, seriozitate, organizare, unitate, implicare și responsabilitate, dar și că nu e niciun miracol la mijloc. Nici nu e de mirare că doar vorbim de companii și model de business german. Werner Braun, președintele DWK, împreună și cu sprijinul companiilor membre ale clubului, a intuit demult ce e de făcut și au început să implementeze diferite proiecte care au consolidat prezența investitorilor germani, austrieci, elvețieni în Brașov. Aici se concentrează o buna parte a industriei de automotive din România.
Cu proiecte educaționale și sociale adecvate nevoilor companiilor, cum este Școala Profesională Duală Kronstadt, Caravana Meseriilor sau Fit for Future, dar și Made in Brasov sau Oktoberfest, DWK reușește să fie liantul aproape perfect între companiile membre și autoritățile statului, să facă atractiv mediul de business brașovean atât pentru potențiali noi investitori, cât și pe piața muncii, joburile existente aici concurând, ca și condiții de lucru, cu cele din Germania. Nu e de mirare, deci, să găsim în DWK firme de anvergură, precum Schaeffler, Draexlmaier, Continental, Kronospan, Maurer Imobiliare, Caditec, Duvenbeck, Quin, Elmas, Leonardo Group, Premium Aerotec, Rege, Stabilus și alte companii mari care contribuie la dezvoltarea locală și asigură stabilitate pe piața forței de muncă prin zeci de mii de locuri de muncă.
Modelul de organizare patentat la Brașov de Clubul Economic German poate fi exportat și în alte zone ale țării, unde funcționează companii cu nevoi similare, fie ele străine (franceze, britanice, italiene, chinezești etc), sau chiar românești, de ce nu? Recent, companiile franceze au început să se grupeze în cluburi de afaceri zonale (Sibiu, Cluj, Iași, Timișoara), dar mai au drum de străbătut. Asociațiile profesionale, organizate la nivel național pe tipuri de industrii, nu reușesc să genereze beneficii majore pentru membri, aceste entități trebuie structurate zonal pentru a le crește eficiența. Nu este suficient să fie interfața doar cu autoritățile centrale ale statului, multe din problemele cu care se confruntă companiile au cauze și rezolvare locale.
Urmărind declarațiile lui Werner Braun despre evoluția clubului, dar și din discuțiile cu manageri și reprezentanți ai mai multor companii membre, am reușit să deslușim cateva din secretele care stau la baza dezvoltării economice, dar și să (re)descoperim uriașa muncă depusă în acest scop de-a lungul a 10-15 ani.
Și încă mai sunt multe de făcut!
Nicolae POP

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Bugetul Agriculturii, mai mare cu 83%

Articolul următor

Bistrița Business Park se promovează în mediul de afaceri local

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Destinația #RoMixedUse 2024

#RoMixedUse2024  Aceasta este prima, singura și cea mai extinsă analiză a proiectelor mixed-use, la nivel național, din România,…
Citeste mai mult

Reinventarea

În ediția aceasta a revistei Transilvania Business avem multe povești frumoase despre investitori și investiții, portrete de lideri…
Citeste mai mult

ENERGIE VIE ÎNTRU DIPLOMAȚIE DEMNĂ

Vești bune dinspre SUA. Avem un orizont de timp clar definit pentru ridicarea vizelor pentru români. Vom putea…
Citeste mai mult

Nu mai merge: lasă că merge și așa!

Revista Transilvania Business a promovat, de-a lungul celor 13 ani trecuți de prezență în peisajul publicațiilor din România,…
Citeste mai mult

Austeritatea, doar pentru căței

Au curs valuri de cerneală de când Ministerul Finanțelor și, implicit, Guvernul României s-au gândit să acopere găurile…
Citeste mai mult

Investiții verzi. Exaltare vs. realism

În contextul volatilității, al creșterilor de prețuri de pe piața energiei, dar și al deschiderii a numeroase linii…
Citeste mai mult

Viața socială a statuilor

În viața unui oraș și a unei comunități, statuile și monumentele marchează spațiul public ca semne și simboluri.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share