Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

E.ON şi Google, proiect comun pentru sectorul energiei solare

Tehnologia Sunroof, dezvoltată prin intermediul unei platforme dedicate prin care proprietarii pot determina cu uşurinţă şi precizie potenţialul de capacitate solară al propriilor locuinţe, va fi extinsă în Germania, în urma unui parteneriat parafat între E.ON şi “Google”, potrivit unui comunicat de presă al distribuitorului de gaze naturale.
Cele două companii, alături de producătorul de software “Tetraeder”, vor extinde tehnologia Sunroof în Germania, acolo unde circa şapte milioane de clădiri beneficiază de serviciile acestei platforme, inclusiv cele din zonele urbane importante, precum Munchen, Berlin, Rhine-Main şi Ruhr.
“Pagina web Sunroof înglobează tehnologiile Google Earth & Maps, modelele 3D şi tehnologia de învăţare automată (de exemplu, optimizarea de software automată) cu scopul de a asigura răspunsuri cât mai precise, conform Agerpres. Sunroof calculează câtă lumină solară primeşte un acoperiş pe parcursul unui an, ţinând cont de vreme, poziţia soarelui din diferite anotimpuri, mărimea şi panta acoperişului, precum şi de umbra pe care o fac clădirile sau copacii din vecinătate. Ulterior, Sunroof «converteşte» datele obţinute despre lumina solară în energie şi efectuează calculul economiilor posibile în privinţa costurilor”, se arată în comunicatul citat.
E.ON arată că, odată cu lansarea platformei Sunroof în Germania, cei interesaţi vor putea să afle care este potenţialul solar al locuinţelor lor. În plus, aceştia vor putea să beneficieze de un pachet complet care va conţine un modul fotovoltaic, o unitate de stocare Aura şi serviciul E.ON SolarCloud. Utilizând tehnologia de “garanţie solară”, E.ON promite că un sistem de producere a energiei solare va aduce câştigurile financiare scontate, iar compania va asigura compensaţiile financiare în cazul unui deficit.
Pentru început, acest instrument online va asigura servicii pentru aproximativ 40% din populaţia Germaniei, iar pe termen mediu, serviciul va fi extins pentru cât mai multe gospodării germane. În paralel, partenerii proiectului analizează posibilitatea de implementare a acestui sistem şi pe alte pieţe europene. În plus faţă de Sunroof, E.ON şi “Google” au iniţiat un parteneriat pentru dezvoltarea de start-up-uri, precum şi în domeniul marketingului digital şi al transformării digitale.
În SUA, Sunroof este deja folosit din anul 2015, asigurând suport pentru aproximativ 60 de milioane de clădiri, iar în medie 79% din toate acoperişurile testate s-au dovedit a fi potrivite pentru producerea de energie solară. De asemenea, statele din sudul ţării, precum Arizona, au obţinut valori maxime de peste 90%, dar chiar şi statele din nord, precum Maine, au înregistrat valori de peste 60%, indicând potenţialul semnificativ al energiei solare.
O statistică a companiei arată că acoperişurile din oraşe ca Houston şi Texas ar putea genera în jur de 19.000 GWh de electricitate în fiecare an, ceea ce reprezintă echivalentul cererii de energie a 1,7 milioane de gospodării.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vitacom Electronics, profit mai mare cu 8% în T1

Articolul următor

Ducfarm, cifră de afaceri de peste 125 de milioane de lei în 2016

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share