Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ediția a IV-a a Elite Business Club la Sibiu, antreprenoriat la puterea feminin

Câteva zeci de doamne și domnișoare interesate să își dezvolte propriile afaceri sau să înceapă o afacere au participat la ediția a IV-a a Elite Business Club, organizată de rețeaua de antreprenoriat feminin Elite Business Women. A fost un prilej de a întâlni invitate care au reușit și să învețe din experiența acestora, dar și să capete mai multă încredere în propriile forte.

 

După ce mi-am făcut debutul la un eveniment dedicat strict doamnelor și domnișoarelor, la Cluj-Napoca în primăvară, la jumătatea lunii iulie am ajuns la o întâlnire de business networking și antreprenoriat la Sibiu, organizată de Elite Business Women. O rețea de antreprenoriat feminin, fondată de Bianca Tudor, consultant de branding și antreprenor, Elite Business Women a adunat 8.000 de companii, este prezentă în 9 orașe mari din România și în patru țări europene – Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Belgia, Portugalia și Italia.

La Sibiu, evenimentul Elite Business Club, ediția a IV-a, a fost moderat de aceeași vivace Bianca Tudor, care ne-a oferit, în deschidere, o dimensiune a antreprenoriatului feminin la nivel mondial unde o treime din companii sunt înființate de femei, o cifră a speranței și a potențialului feminin, în condițiile în care doamnele și domnișoarele domină numeric bărbații.
Una dintre modalitățile de a sprijini femeia de afaceri este și rețeaua creată de Bianca Tudor.
“Ce facem noi? Evenimente de business pentru femei, programe de internaționalizare a afacerilor, acesta este motivul pentru care din 2016 suntem în Londra, Bruxelles, Lisabona și Roma”, a subliniat aceasta.
Primul invitat care ni s-a adresat a fost Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

“Secole de-a lungul se vorbea doar despre capacitatea femeii, de egalitatea de șanse, de tot ceea reprezintă ea, dar, mai ales, de femeia mamă și casnică. Spre norocul nostru au trecut acele vremuri, dar nu au trecut în totalitate pentru că dacă vorbim din experiența fiecăruia, la nivelul administrației publice a municipiului și a județului Sibiu, putem spune că suntem un trendsetter, pentru că acest județ și acest oraș sunt conduse de femei – avem un prefect femeie, un președinte al Consiliului Județean – femeie și un primar – femeie. Mai mult, la nivel de municipiu, peste 70 % din șefii și directorii noștri de departamente sunt femei, nu întâmplător, ci pentru că ele s-au dovedit a fi cele mai capabile și mai implicate, iar această tendință nu am stabilit-o eu de când sunt la conducerea Primăriei, ci a fost stabilită deja de către fostul primar, actualul președinte Klaus Iohannis, care avea o încredere extraordinară în capacitatea femeii, în talentul ei și în înclinația ei pentru detaliu”,
Primarul Astrid Fodor a mai subliniat că la nivel de țară, situația nu este la fel de bună, ci dintr-o 103 municipii, inclusiv Capitala, doar patru sunt conduse de femei.
“Nu cred însă că este o situație normală, pentru că sunt convinsă că locul femeii este și în administrație”, a mai completat edilul municipiului Sibiu, subliniind că este important să faci ceea ce îți place, să fii perseverentă, să nu te lași doborâtă de greutăți.

 

Totul depinde de tine

 

În cadrul primului panel, de antreprenoriat, trei invitate ne-au vorbit despre succes și cum ajungem acolo.

Prima a fost Mihaela Stroe, Ambasador Elite Business Women la nivel internațional și singurul analist comportamental (profiler) în zona de business din România pregătit special de către Joe Navarro, cel mai bun criminal profiler din ultimii 100 de ani ai FBI-ului.
“Misiunea mea personală în viață este: „Educ, Motivez și Inspir Oamenii care vor să fie pe Primul loc în viața lor”. Fac aceasta prin programe de coaching, training, conferințe și cărți scrise, atât în limba română cât și în engleză. Printre cărțile mele se numără: ‘în Armonie cu Mine!’, ‘Fii pe primul loc în viața ta!’ și ‘Momente de luciditate – 7 pași simpli către armonia interioară’ (audiobook)”, așa a sunat prezentarea Mihaelei Stroe.
Discursul său, pigmentat cu umor, condimentat cu propriile experiențe, ne-a purtat încet-încet spre programele sale de dezvoltare personală, respectiv profesională.
“Am creat acest program online acum 5 ani, pentru că foarte mulți oameni veneau către mine să mă întrebe ce pot să fac pentru ei, cum pot să îi sprijin. Una dintre nevoile umane ale noastre, umane este să fim însoțiți, să fim ghidați, să fim ținuți de mână. Încă de acum 5 ani m-am gândit cum să transmit acest know-how nu numai românilor care sunt în România, ci și românilor care sunt din afara acestei țări”, a punctat invitata.
Mihaela Stroe ne-a vorbit apoi despre importanța atenției – focusului și intenției în transformarea noastră, peste care vine acest program de 90 de zile pentru creștere accelerată. Însă ce mi s-a părut de subliniat, mai ales într-o lume a eșecurilor neasumate, a greșelilor aruncate în cârca altcuiva, altora, este faptul că aproape totul în devenirea noastră depinde de noi, noi suntem responsabili de propria noastră viață.

 

Riscuri reduse, asigurându-te

 

Diana Nițu este, astăzi, director adjunct Generali România, însă prima interacțiune cu domeniul asigurărilor a avut-o în 2007 pe vremea când era elevă în clasa a XII-a. “La momentul respectiv încheiam adeziuni Pilonul II pentru o companie concurentă, care, 3 ani mai târziu, mi-a refuzat solicitarea de angajare întrucât eram prea tânără. Așa a început carieră mea în Generali. Nu aveam cunoștințe care să îmi creeze un punct de pornire în carieră de consultant, eram încă studentă în anul IV, însă știam că îmi doresc să lucrez într-un domeniu cu program flexibil, care să mă provoace să mă dezvolt personal și profesional, să nu mă limiteze din punct de vedere al veniturilor. Treptat am făcut trecerea către management, iar de anul trecut sunt director adjunct”, ne-a fost introdusă în scenă Diana Nițu.
Directorul adjunct Generali Asigurări a avut o prezentare interactivă în care ne-a provocat să ne gândim de unde a plecat afacerile doamnelor și domnișoarelor din sala de conferințe a Hotelului Golden Tulip Ana Tower. Am trecut astfel de la ideea de afaceri la plan, la înființarea legală a companiei și la planul pe care trebuie să îl ai în minte după ce firma a fost înregistrată, și anume că e util să ai un capital, să îți dezvolți rețeaua de colaboratori, de clienți, să angajezi oameni de calitate, să ai materie primă dacă ești o firmă care activează în producție etc.
Însă, în opinia speaker-ului, trebuie să evaluezi și riscurile care rezidă din tot felul de provocări care apar în drumul spre dezvoltarea afacerilor: pierderea de clienți, schimbări legislative, riscuri de incendiu, explozie, calamitate naturală, furt, accidente de muncă etc. Aceste riscuri pot fi însă reduse dacă apelezi la un asigurator.
“În domeniul nostru este vital să iubești oamenii și să fii persoană potrivită la momentul potrivit în viață cuiva. Cei 7 ani în domeniul asigurărilor și al consultanței financiare mi-au arătat că de foarte multe ori o asigurare în care necesitățile sunt identificate corect salvează afaceri și ajută familii în momente în care cred că nu mai există speranța”, a mai subliniat Diana Nițu.

 

Viața e o călătorie

Ultima invitată a fost Ramona Elena Tiepac, care se descrie astfel: “M-au pasionat mereu toate ariile ce țin de comunicare, așa că am ajuns să lucrez în companii mari din București, în departamentele de marketing, client service sau în vânzări, precum și o experiența de 5 ani într-o companie multinaționala din domeniul farmaceutic. Din anul 2007 sunt înscrisă într-un program de dezvoltare personală. Am urmat cursuri de management, vânzări, și resurse umane. M-am îndrăgostit de coaching, prin urmare am făcut cursurile de formator, iar apoi pe cele ale lui John Maxwell, unde m-am certificat ca trainer și coach”.
Din speech-ul său care rezonează poate cu multe credințe ale noastre, ale fiecăruia este că viața este o călătorie, iar ceea ce contează în cele din urmă este ce fel de persoană devii în această călătorie.
Programele pe care le Ramona Elena Tiepac le pune la dispoziție sunt construite în jurul: Life Coaching – un program ce scoate în lumină calitățile personale, un program care îți aduce claritate unde te afli și încotro vrei să mergi, respectiv Coaching pe descoperirea punctelor forte – un program ce depistează potențialul interior – personal și în cadrul echipelor.
Seara s-a încheiat cu un panel de networking în care fiecare participant și-a prezentat afacerea și la ceea ce visează, la un pahar de gin Olive Gin sau de vin de la Cramele Halewood.

de Ligia VORO

Sursa foto: Elite Business Club

Articol publicat în ediția 79 a TB, septembrie 2018

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Radu Ștefan Oprea, ministrul MMACA: „Ne dorim o dezvoltare și dăm un impuls firmelor ca să revenim pe anumite piețe tradiționale”

Articolul următor

Toate proiectele Aradului depuse în POR sunt finanțate

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share