Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Employer branding în industria automotive

Industria auto din România, producția de autoturisme și componente auto, a depășit 23 de miliarde de euro în 2017. Institutul Național de Statistică ne spune că, în același an, fabricile de mașini și componente auto au angajat aproape 12.000 de persoane, adică 10% din totalul angajări de anul trecut. Iar numărul total al salariaților din această ramură este situat între 150.000-200.000.

 

Deci, fără îndoială, sectorul automotive este unul dintre cele mai importante sectoare industriale din țară.

Concurența e mare în acest sector și, de mult timp, companiile știu ce să facă pentru a se diferenția de concurență. Se luptă pentru a fi cel mai cunoscut brand sau pentru a fi cea mai respectată companie. Dar cum concurează cu succes pe piața forței de muncă, pentru a se afla printre cei mai căutați angajatori? Iar răspunsul este: prin construcția și menținerea unui brand solid de angajator, adică ceea ce se numește employer branding.

 

Ce este brandul de angajator?

Brandul de angajator este modul în care o companie se prezintă și se adresează actualilor și potențialilor angajați și se compune din totalitatea beneficiilor funcționale, economice și psihologice pe care le oferă și cu care se identifică un angajator (una dintre primele definiții ale termenului, dată în 1996 de Ambler și Barrow). Aceste beneficii includ și reputația angajatorului, condițiile de lucru, valorile și cultura organizației, pentru că un pachet salarial generos nu mai este suficient. Employer branding este procesul de creație și administrare a brandului de angajator.

 

De ce e nevoie de employer branding?

Particularitățile forței de muncă s-au schimbat drastic. Populația este aptă de muncă o perioadă mai îndelungată (vârsta de pensie va crește constant), rata natalității din țară este în scădere (și nu dă semne că se va schimba curând) și tot mai mulți posibili angajați preferă să plece la muncă în străinătate.

Organizația trebuie percepută ca un loc de muncă grozav, atât de angajații actuali – care trebuie păstrați și fidelizați, cât și de toți cei care ar putea fi interesați – adică cei care-și caută activ sau pasiv un loc de muncă, clienți, consumatori, furnizori, parteneri, beneficiari ș.a. Iar employer branding poate aduce diferențierea clară față de concurența tot mai competitivă din piața forței de muncă.

 

Cum faci employer branding?

Cele mai bune rezultate sunt cele obținute prin strategii pe termen lung și eforturi de echipă, combinând metode și tehnici de resurse umane, marketing și relații publice, prin comunicare internă și externă, sub directa supraveghere a managementului companiei.

 

Cui se adresează?

Campaniile se adresează atât potențialilor angajați – pentru creșterea numărului de cereri de angajare primite și de oferte de angajare acceptate, cât și angajaților actuali – pentru fidelizare, motivare și pentru creșterea sentimentului de apartenență la organizație.

 

Care sunt beneficiile?

Implementarea pe termen lung a unei politici de employer branding are următoarele beneficii demonstrate:

  • scad costurile cu angajarea și cu recrutarea
  • crește numărul celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea celor care depun cereri de angajare
  • crește calitatea generală a angajaților/a echipei
  • crește rata de retenție a angajaților
  • crește reputația de angajator a companiei

 

de Cătălin HOSU

 

Cătălin Hosu este consultant de comunicare cu experiență de peste 20 de ani și vicepreședinte al Asociației Române de Relații Publice din 2014. A activat și a colaborat întotdeauna pentru lideri ai pieței: jurnalist de radio, TV și presă scrisă, manager de comunicare, de relații cu presa și purtător de cuvânt pentru o companie multinațională, consultant de comunicare strategică și comunicare de criză. De peste doi ani, activează și ca expert într-un proiect de cercetare al Ministerului Educației, finanțat de Uniunea Europeană.

 

COMM360 este compania de comunicare strategică fondată și condusă de Cătălin Hosu, cu un portofoliu de clienți bine-cunoscuți în sfera publică. Oferă servicii de consultanță, management și training pentru: comunicare strategică, comunicare de criză, managementul reputației, employer branding, tehnici de comunicare și prezentare, mass-media, new-media și marketing digital/prezență on-line.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
ADR Centru

Investiții din fonduri europene în 34 de grădinițe din Regiunea Centru

Articolul următor

Autoliv demarează lucrările la fabrica din Rovinari. Investiție de 20 mil. euro

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share