În câteva zile, românii din vestul ţării vor putea călatori în trenuri de lux, după ce compania AstraTranscarpatic va intra pe piaţa transportului feroviar, potrivit Mediafax.
Firma se află în competiţie directă cu CFR Călători şi promite tarife mai mici ca operatorul de stat.
Compania AstraTranscarpatic face parte din grupul de firme Astra Vagoane Călători Arad, controlat de cunoscutul om de afaceri Valer Blidar. Compania a început probele cu un tren complet românesc care va opera pe ruta Arad-Bucureşti şi va oferi condiţii de lux.
Cursele comerciale vor fi introduse din a doua parte a lunii ianuarie 2017.
“Trenul, care este o concepţie proprie a companiei, oferă condiţii deosebite, peste tot ceea ce avem acum în ţară. Printre dotări se află vagoane de dormit dotate cu duşuri, condiţiile de transport vor fi ca în avion, în sensul ca vom servi la vagonul de dormit clasa I, sandvişuri, cafea, apă, incluse în pret, la cuşetă doar cafea şi apă. Va avea însoţitori de bord. Interior luxos. Trebuie văzut”, a declarat omul de afaceri Valer Blidar, actionarul majoritar al grupului de firme ASTRA.
Un tren va avea şase vagoane: două de dormit, trei cuşetă şi unul de clasă.
Investiţia în conceperea trenului, a companiei de transport şi a operaţionalizării rutrei se ridică la 18-20 milioane de euro.
În primele curse biletele se vor putea cumpăra din tren, apoi online, iar mai încolo şi din principalele gări.
“În vară vom porni cu altă pereche de trenuri. Vrem să ieşim spre Viena. Vestul ţării nu are nicio legătură cu Viena, de exemplu. Avioanele au fost sistate. Ca să ajungi cu avionul în Austria, la Viena, trebuie să treci prin Germania. Sau cu maşina”, a mai declarat omul de afaceri Valer Blidar.
Mai mult, pentru această vară, compania intenţionează să îşi includă în portofoliu şi ruta Arad-Constanţa, iar mai apoi şi Timişoara-Baia Mare sau Timişoara-Viena.
Cât va costa un bilet? “Nu mai mult decât la CFR”, a mai declarat Blidar, pentru sursa citată.
Citește și:
„Ne-am triplat numărul de angajați și am crescut cifra de afaceri cu 50% față de 2022”
OPTGroup, una dintre companiile clujene pe zona de proiectare și construcții de infrastructură, civile și electrice, a avut…
17 aprilie 2024
Reprezentarea exclusivă. Tendința pieței imobiliare din România
Într-o lume în continuă schimbare, piața imobiliară din România a început să adopte în ultimii ani tendințe și…
17 aprilie 2024
Transplantul hepatic intră în portofoliul medical de la Cluj-Napoca
Începând cu luna mai 2024 vor putea fi efectuate transplanturi hepatice la Cluj-Napoca, în urma includerii Institutului de…
17 aprilie 2024
Asocierea condusă Freyrom montează tablierul pasajului intermodal de pe Calea Borșului
Tablierul pasajului intermodal de pe Calea Borșului a fost adus în șantier, începând montarea pe poziție a structurii…
16 aprilie 2024
Italienii se bat cu turcii pentru Tunelul Meseș
Constructorul WeBuild a atacat la Curtea de Apel București (CAB) decizia favorabilă Makyol. Italienii contestă la CAB hotărârea…
16 aprilie 2024
O asociere condusă de Leko Construct va realiza Parcul Industrial Marghita
Luni, 15 aprilie, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă…
15 aprilie 2024
La Oradea a fost inaugurat un radar meteo Doppler ultraperformant
Noul sistem radar va permite supravegherea meteorologică completă a unei zone geografice circulare cu o rază de până…
15 aprilie 2024
Polivalenta din Turda, inaugurată în 3 zile și 3 nopți
Manifestările legate de deschiderea oficială a sălii multifuncționale de 23 milioane € se derulează, în perioada 12-14 aprilie,…
13 aprilie 2024