Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea, i-a primit la sediul instituției pe reprezentanții crescătorilor de ovine și pe cei ai marilor rețele comerciale (Asociația Marilor Rețele Comerciale din România) în data de 15 ianuarie 2018.
Scopul întâlnirii a fost acela de a facilita legătura dintre producători și comercianți astfel încât să fie identificate căile optime de colaborare pentru a exista interes de ambele părți implicate. La întâlnirea de astăzi au participat și experții din cadrul Direcției Generale de Industrie Alimentară împreună cu secretarul de stat coordonator, Mihai Vișan.
Reprezentanții retailerilor i-au asigurat pe cei care au luat parte la discuții că există deschidere și disponibilitate pentru a comercializa produse românești în marile lanțuri de magazine, fie că este vorba de carne și produse din carne de oaie, ori din alte tipuri de carne, fructe, legume etc., cu condiția să fie respectate anumite criterii. Între acestea, referindu-se la cele din carne de oaie îndeosebi, cei de la AMRCR au menționat următoarele: carnea să provină de la abatoare autorizate, să fie controlată sanitar-veterinar și să fie tranșată.
La rândul lor, reprezentanții crescătorilor de ovine au precizat că animalele fermierilor sunt sacrificate în abatoare autorizate sanitar-veterinar, din acest punct de vedere fiind îndeplinite toate exigențele impuse, dar au subliniat că este important să existe un dialog între producători și comercianți pentru a cunoaște care sunt cerințele consumatorilor, în așa fel încât să existe interes de ambele părți. În acest context, ministrul Petre Daea a afirmat că acest parteneriat între fermieri și retail-eri trebuie să debuteze, chiar dacă mai sunt unele aspecte ce trebuie perfectate: ”Este important să înceapă corect această colaborare, avem animale bune în România și în funcție de cerințele consumatorului sunt sigur, în timp, că se vor pune la punct toate detaliile.”
Reprezentanții retailerilor au adăugat că sunt alături de producătorii români pentru a găsi cele mai bune soluții în vederea dezvoltării unei relații de lungă durată în beneficiul consumatorilor.
Sursa foto: madr.ro
Citește și:
Antreprenorii clujeni, așteptați de marile corporații în Japonia
Giganții tehnologici japonezi vor avea întâlniri directe cu antreprenorii locali după succesul Forumului de Inovare România-Japonia (FIRJ) de…
17 aprilie 2024
Start Conferinței Tehnologia & iHealth în medicina secolului XXI
UMFST „G.E. Palade” Târgu Mureș și Academia de Științe Medicale, sub egida Academiei Române, organizează, în perioada 17-19…
17 aprilie 2024
Un deceniu de excelență. Povestea Transilvania Executive Education în România
Anul acesta, Transilvania Executive Education (TEE) sărbătorește 10 ani de activitate. Asociația a fost fondată în 2014, sub…
17 aprilie 2024
Fitch Ratings reconfirmă Oradea în grupa orașelor cu cea mai ridicată credibilitate
Agenția Internațională Fitch Ratings a reconfirmat calificativele de rating pentru Municipiul Oradea, după cum urmează: – pentru…
17 aprilie 2024
Aeroportul Oradea scoate la licitație spațiile comerciale din noul terminal
Aeroportul Internațional Oradea a lansat procedura de licitație pentru ocuparea spațiilor comerciale destinate activităților de tip bar bistro…
17 aprilie 2024
Turn Eiffel de 1,5 m din piese Lego, expus în Iulius Mall Cluj
Weekend pentru iubitorii Lego: o replică de 1,5 m înălțime a Turnului Eiffel, din peste 10.000 de piese,…
17 aprilie 2024
Școlile din România pot accesa gratuit 55 de materii în limba engleză, acreditate Cambridge, oferite de Spark Generation
Spark Generation, liceu internațional online, dezvoltat la Cluj-Napoca, invită școlile gimnaziale și liceele din România interesate de metode…
17 aprilie 2024
UBB își recrutează din orașele Transilvaniei viitorii studenți vorbitori de germană
90 de elevi din zona Ardealului vor participa la programul Universitatea Elevilor de la Cluj-Napoca. Universitatea Babeş-Bolyai (UBB),…
17 aprilie 2024