Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Peste 170 milioane euro pentru programe de informare şi promovare, destinate organizațiilor din sectorul agroalimentar

Comisia Europeană a adoptat pentru anul 2018 programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare. Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018, este de 179,1 milioane euro, cu 37,1 milioane euro mai mult faţă de bugetul din 2017.
”Campania 2018 vine cu o noutate, reprezentată de programele de informare şi promovare de pe piaţa UE, destinate să evidenţieze aspectul durabil al producţiei de carne de oaie şi capră, care este considerat cel mai extins sistem de producţie animalieră şi care joacă un rol important în protejarea naturii şi păstrarea biodiversităţii”, arată un comunicat emis joi de Ministerul Agriculturii.
Bugetul alocat sectorului cărnii de ovine şi caprine este de 6 milioane euro, din care 2 milioane euro sunt prevăzute pentru programele simple şi 4 milioane euro sunt destinate programelor multinaţionale.
Solicitanţii pot propune două tipuri de programe: programele simple şi programele multinaţionale. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară a Uniunii Europene. Programele multinaţionale provin de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre sau din una sau mai multe organizaţii europene.
Scopul programului este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).
Programele pot fi depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale ale sectorului, reprezentative la nivel naţional, grupuri şi organizaţii de producători, precum şi organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv activităţile de promovare.
Pentru a beneficia de sprijin financiar din partea Uniunii Europene, organizaţiile din statele membre trebuie să realizeze un program în acest domeniu care să cuprindă acţiuni de informare şi promovare.
Grupurile şi organizaţiile de producători au posibilitatea de a elabora proiecte de propuneri pe care le vor putea depune la Comisia Europeană, urmând a fi evaluate de către experţi independenţi.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale facilitează accesul organizaţiilor de producători la aceste programe, prin informare. Astfel, pe 9 februarie, MADR va organiza o întâlnire între reprezentanţii Comisiei Europene şi cei ai asociaţiilor reprezentative din sectorul agroalimentar.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Care sunt cei mai mari proprietari de păduri din România

Articolul următor

Lucrările de construire a Monumentului Unirii și pentru refacerea parcului din Cetate, investiție de 18 mil lei, încep în aprilie

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share