Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Piaţa serviciilor medicale private a crescut anul trecut cu 12%, până la 1,7 miliarde euro

Piaţa serviciilor medicale private a avansat, în 2017, cu 12% faţă de anul anterior, până la 1,7 miliarde de euro, potrivit unui studiu publicat luni de comparatorul de servicii medicale Mediprice.
”În prezent, valoarea acestui segment de servicii este de aproximativ 1,7 miliarde de euro, cu o creştere medie anuală de 9,5% produsă în perioada 2011-2016. Primele cinci lanţuri private din România au realizat, anul trecut, o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 400 de milioane de euro”, se arată în comunicat.
Dinamica deosebită a pieţei arată o creştere semnificativă a cererii populaţiei pentru servicii medicale private, consideră directorul general al Mediprice, Eliza Pntilie.
”La această evoluţie au contribuit, în ultimii ani, instabilitatea sectorului public de sănătate şi creşterea venitului disponibil al clasei de mijloc. Din păcate, România este ţara cu unul dintre cele mai reduse volume ale informaţiilor din domeniul serviciilor medicale, atât din perspectiva pacienţilor, cât şi a furnizorilor. Acest lucru afectează sectorului public, dar şi a celui privat”, a spus Eliza Pintilie.
În perioada 2011-2016, numărul spitalelor private din România s-a dublat, ajungând la peste 200 de unităţi, potrivit studiului. Pe de altă parte, numărul spitalelor publice a scăzut semnificativ, în urma închiderii a 67 de unităţi la 1 aprilie 2011.
În acelaşi timp, numărul centrelor medicale private a crescut de trei ori, până la peste 600 de unităţi în 2016, iar nivelul ridicat al „plăţilor din buzunar” în unităţile de stat a contribuit la dezvoltarea pieţei private, îngreunând accesul populaţiei la serviciile publice de sănătate. Astfel, în 2015, plăţile informale au ajuns, pentru prima dată, la 21% din volumul total al cheltuielilor pentru asistenţa medicală în România, faţă de o medie UE de 15%.
”În acest context, românii valorizează tot mai mult serviciile private, unde aspectul general al unităţii sanitare, reputaţia acesteia, experienţa medicilor, aparatura de ultimă generaţie şi realaţia cu pacientul sunt criterii de performanţă. Un plus ar fi ca nivelul de digitalizare al pieţei să crească: întreaga ofertă de servicii să fie vizibilă, tarifele – transparente şi să poată fi accesate rapid, printr-un simplu click”, a spus Pintilie.
Utilizatorii români de internet generează, lunar, aproximativ 200.000 de căutări ale sintagmei „analize medicale”. Potrivit raportelor de cercetare a pieţei, compararea preţurilor şi a ofertelor este un pas esenţial în decizia de cumpărare a utilizatorilor online în întreaga lume. Astfel, doar în 2014, jumătate dintre clienţii online la nivel mondial au folosit cel puţin o dată comparatoarele de preţuri în detrimentul navigării directe pe un anumit site.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Bitdefender, City Promotions, Clock Advertising , Arobs Transilvania Software și Mercury360 Communications, în topul Best Employers

Articolul următor

Asocierea Tehnostrade-Spedition UMB finalizează ”în câteva luni” lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share