Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Podul peste Someș finalizat de Tirrena Scavi just-in-time

Zece kilometri de autostradă care își așteptau botezul încă de la sfârșitul anului 2017 când au fost finalizați, au fost deschiși circulației la finalul lunii septembrie, după ce podul care traversează râul Someș a fost recepționat. Constructorul care a reușit să finalizeze lucrarea de artă just-in-time este firma italiană Tirrena Scavi.

La cei 9,6 km de autostradă Gilău – Nădășelu, finalizați deja de aproape un an, am ajuns în plină vară, urcând pe niște drumuri create de oamenii care au case și mici gospodării în zonă. Îl aud și acum pe Ionel, colegul meu, care m-a dus cu mașina, vorbind elegant când am început să urcăm pe patru roți panta spre mult-dorita autostradă. La un moment dat, drumul s-a înfundat, în apropierea unei stâni și a unui staul cu vite. Ne-am oprit și am povestit cu oamenii de le îngrijeau, dotați cu 4×4 pentru că altfel era o rugă perpetuă către Cel de Sus să urce și să coboare de la animale. De acolo ne-am continuat drumul, luând-o pe jos, pieptiș, o colină ardelenească, de mi-am simțit și zilele următoare mușchii pe care nu știam că îi am. Sus, sus de tot, în fața noastră se deschidea o șosea cu două benzi pe sens, pustie, doar a noastră. Într-adevăr e o zonă pitorească, acum nu știu dacă e chiar cea mai frumoasă, pentru că nu le am cu clasamentele de frumusețe la autostrăzi, dar zona privită de sus îmi transmitea, mai ales, liniște. Liniștea pădurilor, care însoțește pe alocuri cei 10 km de drum. Bine, până nu îți întorci privirea și observi agitația de pe șoselele din depărtare care intră prin localitățile clujene.
Imortalizăm momentul pe digital, coborâm, facem și un filmuleț bine sărit în acord cu hârtoapele peste care am trecut și ne continuăm drumul spre podul de peste Someș, pe șoseaua care trece prin Viștea și coboară spre Gilău.
La podul de la Gilău, unde se lucra din plin, ne mai aventurăm pe un drum de coastă, la fel de ofertant pentru anvelope, bucșe etc., pentru a avea o panoramă mai bună. Și aici, oamenii locului ne povestesc că așa e de câteva luni, se muncește fără prea multe pauze, iar construcția avansează rapid deoarece, așa cum mai scriam și într-o ediție anterioară, constructorii nu au niciun interes să tărăgăneze lucrările dacă acestea sunt decontate la timp.

 

În mai puțin de 1 an

Constructorul podului de 320 m, care a dat atâtea bătăi de cap administrației drumurilor și care a blocat darea în circulație a celor 9,6 km de autostradă, este firma Tirrena Scavi, Sucursala Cluj, care e locată în comuna Sânnicoară. Compania a preluat lucrările începute acum mulți ani de Bechtel, după ce a câștigat licitația organizată la sfârșitul anului 2016.
Pe 27 octombrie 2017 a fost dat ordinul de începere și s-a predat amplasamentul către constructor.
Din vară, de când am văzut șantierul, aflat deja la faza de suprastructuri, vestea bună este că Tirenna Scavi s-a încadrat foarte bine în termen, în ciuda perioadei de circa 50 de zile de ploaie care a mai dat peste cap graficul de lucrări.
Astfel că, la sfârșitul lunii septembrie, segmentul de autostradă a fost deschis circulației, după ce a fost recepționat podul care a costat în jur de 26 de milioane de lei.
„Recepţia podului peste Someş a fost efectuată, totul este în regulă, se semnează procesul verbal de recepţie, după care se va deschide circulaţiei porţiunea de autostradă Gilău – Nădăşelu, considerată ‘autostrada muzeu’, care se valorifică. Aceasta este în condiţii foarte bune, fiind una dintre cele mai frumoase din România. Pe Autostrada Transilvania se merge mai departe pe Nădăşelu – Mihăieşti, unde documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi construcţie va fi în octombrie pusă pe SEAP, de la Mihăieşti la Suplacu de Barcău în octombrie – noiembrie, iar de la Suplacu la Borş – câştigătorii vor fi anunţaţi săptămâna viitoare. Speram că în primăvara să avem câştigătorii de la Nădăşelu până la Suplacu, pe cele două tronsoane, fiind o investiţie de aproape un miliard de euro, foarte mare”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), citat de Agerpres.
Sectorul Gilău-Nădășelu, construit de Spedition UMB şi Technostrade, a fost finalizat în noiembrie 2017. Valoarea contractului a fost de 370 de milioane de lei.
Ar mai fi de menționat că CNAIR a elaborat si depus în data de 14 septembrie 2018 Aplicația de Finanțare pentru proiectul „Autostrada Cluj Vest (Gilău) – Nădășelu și finalizarea lucrărilor la nodul Gilău și conexiunea dintre sectțunea 2B cu subsecțiunea 3A1” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

de Ligia VORO

Articol publicat în TB 80, octombrie 2018

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

FOTO: Unilever Food Solutions a adus bucătarii profesioniști împreună la #ChefsForChefs Cluj 2018

Articolul următor

Peste 10.000 de oameni au vibrat la We Love Retro pe muzica anilor ‘80 - ‘90, “Cause WE are young”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share