Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Povestea vinurilor din Podgoria Lechința

Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
 
Povestea vinurilor îmbuteliate de către producătorii din Podgoria Lechința, întinsă în județul Bistrița-Năsăud și localitatea Batoș din județul Mureș, ne-a fost sintetizată de Ovidiu Clițan, preşedintele Steiniger Wine Club, în prezentarea “De la idee la branduri consacrate”.
Speakerul și-a început prezentarea cu considerații despre istoria viței-de-vie și a evoluției industriei vinului, ca apoi să ajungem la podgoria cea mai nordică din Podișul Transilvaniei, Lechința, unde sunt cultivate soiuri care au nevoie de un timp de coacere mai scurt, care acumulează zahărul mai rapid, în special soiuri albe, acide, de o culoare strălucitoare și luminoasă datorită acidității, cu personalitate și arome datorită ceții din depresiuni, și mineralelor, extrase din solurile calcaroase pe care au fost înființate culturile de viță-de-vie.
Potrivit lui Ovidiu Clițan, AMB Wine Company a fost prima companie serioasă care a investit în zonă, Alfred Michael Beck, investitor austriac, fermecat de aceste locuri, s-a hotărât în 2009 să cumpere 14 ha de viță de vie în Batoș, iar de atunci a ajuns la 52 ha, în Batoș – 38 ha, în Lechința – 14 ha. Producătorul vinurilor Liliac funcționează pe principiul cramă-butic, adică vinuri puține, dar vinuri de calitate. “În 2013, la Premiile de Excelență ale Vinul.ro de la București reușește să uimească pe toată lumea când Sauvignon Blanc de la Liliac obține marea medalie de aur dintre 335 de probe de vin care erau acolo, din țări precum Franța, Italia, Bulgaria, România”, a amintit președintele Steiniger Wine Club un moment important din istoria AMB Wine Company.
Crama Vie – Vin Lechința este deținută de familia lui Adrian Botiș. “În 2011, cuprins de această pasiune a vinului, dânsul locuind în localitatea Lechința, s-a hotărât să înceapă cultivarea viilor, pe 20 ha”, ne spune Ovidiu Clițan despre începuturile cramei bistrițene. Astăzi, familia Botiș deține 50 de ha de viță de vie. Prima recoltă îmbuteliată a fost în 2016, iar vinurile produse sub brandul Vie – Vin Lechința sunt deosebite, cu personalitate și vioiciune. În portofoliul cramei găsim și celebrul vin Neuburger, care este un vin alb sec, de calitate superioară, robust, cu o culoare galben-verzuie și aroma specifică. Soiul este originar din Austria și s-a format prin încrucișarea naturală a soiurilor Roter Veltliner și Sylvaner.
A treia cramă prezentată de Ovidiu Clițan îi aparține lui Octavian Harșian. Dezvoltată la Dumitra, lângă Bistrița, Crama Harșian a pornit de la 10 ha cultivate cu viță-de- vie, iar acum a ajuns la primele recolte care să poată fi îmbuteliate și prezentate. „În zonă întâlnim o situație paradoxală în materie de soiuri care pot fi cultivate cu succes. Sașii din zonă, în 1930, au trimis la Montpellier niște mostre de Pinot Gris și cu acest vin au luat premiul întâi pe Europa. Este paradoxal acest lucru pentru că soiul Pinot Gris este iubitor de soare și căldură. El merge foarte bine în zonele mai sudice, cu briză marină. Ori, în schimb, Dumitra este cam la cel mai nordic punct din țară cu vinuri bune. De ce Pinot Gris obținut la Dumitra, într-o zonă nespecifică pedo-climatic pentru acest soi, a fost considerat cel mai bun din Europa? Solul este foarte propice pentru a cultiva acest soi”, ne lămurește la rândul lui Octavian Harșian.
Ligia VORO

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Asociația Crișana. Să mâncăm gustos și sănătos.

Articolul următor

LEVI9, planuri de creștere și un sediu nou la Iași

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share