Reprezentanții ADR Centru și ADR Nord-Vest, împreună cu reprezentanții autorităților locale și județene din cele două regiuni au participat la o întâlnire de lucru având ca temă implementarea Programului Operațional Regional 2014-2020 și pregătirea portofoliului regional de proiecte.
Dincolo de diagrame și cifre, scopul principal al întâlnirii a fost de a stabili o poziție comună în susținerea unor proiecte de interes inter-regional și național, pe care autoritățile centrale le-au amânat sau le-au lăsat la nivel de proiect, dar fără de care nici regiunile în discuție, nici România ca stat european nu se pot dezvolta.
„La Brașov s-au pus bazele unei strategii de dezvoltare comune a celor trei regiuni din centrul, vestul și nord-vestul țării, precum și a adoptării unei poziții unitare în relația cu autoritățile guvernamentale și europene. Pornind de la experiența noastră, de la proiectul de consultanță cu Banca Mondială și de la parteneriatul dintre Brașov, București și Constanța, ne propunem să stabilim niște priorități de dezvoltare, priorități care ne afectează pe toți și care au influență și asupra dezvoltării restului țării. Lipsa infrastructurii de trasport este principala problemă a Transilvaniei și a României, și autostrada Transilvania va fi cu singuranță unul dintre punctele pe care le vom susține împreună. Nu putem avea dezvoltare economică fără infrastructură și numai împreună putem convinge Guvernul, indiferent de culoarea lui politică, să includă în prioritățile sale și necesitățile noastre“, a declarat primarul George Scripcaru.
„Trebuie să găsim acele puncte comune pe care dacă le-am susține toți, ar avea mai multe șanse de realizare, indiferent de partidul din care noi sau cei de la guvernare facem parte. Este imposibil să nu ții cont de conectivitate. Conectarea globală a Transilvaniei trebuie susținută și e musai să presăm pentru a realiza acest proiect“, consideră primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, care a vorbit nu numai de necesitatea finalizării autostrăzii Transilvania, ci și despre necesitatea unei bune conectări a localităților din zonele metropolitane cu localitatea reședință de județ, despre rezolvarea crizei forței de muncă sau despre posibilitatea de a accesa bani direct de la Uniunea Europeană. Edilul municipiului Oradea a apreciat Brașovul pentru că este, prin Școala Profesională Kronstadt, „singurul model de succes real din România în privința adaptării programei școlilor profesionale la necesarul pieței de muncă“ și a dat Primăria Brașov ca exemplu pentru recentul protocol de asociere cu București și Constanța, protocol care poate deschide finanțări direct de la Bruxelles și oportunități solide de deazvoltare cel puțin în domeniul turismului.
„Este inadmisibil ca din Satu Mare să am acces către șase capitale europene într-un timp mai scurt decât fac până la București, capitala României. Hărțile și planurile miniștrilor arată bine, dar realitatea arată că suntem la minus, nici măcar la zero, dacă este să vorbim de infrastructura europeană de transport din România“, a observat și primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor.
Autostrada Transilvania pare să fie principalul proiect pentru care toate județele din zona cetrală, de vest și de nord-vest a României merită să lupte, dar nu este însă și singurul. S-a vorbit despre aeroporturi, inclusiv despre cel de la Brașov, cu care nici Mureșul, nici Sibiul nu se consideră „în concurență“, dar și despre modificarea Masterplanului de transport, despre asigurarea intermodalelor de marfă sau despre sprijinirea „Convenției Carpatice“, o convenție a statelor europene pe teritoriul cărora se află munții Carpați, cu rol de promovare a programelor comune (în special turistice) și de atragere de fonduri europene.
Daniela Câmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu, i-a invitat pe toți cei prezenți să definitiveze o listă de obiective la următoarea întâlnire, de la Sibiu, la care vor fi invitați oficial și reprezentanții regiunii de Dezvoltare Vest.
Menționăm că din Regiunea de Dezvoltare 7 Centru, fac parte județele Brașov, Alba, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Dacă proeictul inițiat la Brașov se va concretiza, lor li se vor alătura județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, care compun Regiunea de Dezvoltare Nord-vest, și județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, corespunzătoare Regiunii de Dezvoltare Vest.
Citește și:
Cum arată noua clădire de birouri Bosch de la Cluj
Investiția totală în Centrul de Inginerie Bosch Cluj (CIBC) se ridică la 50 de milioane de euro, dintre…
23 aprilie 2024
Restaurantul Kibuț din Gărâna, Banatul Montan, candidează la Destinația anului
Viața la țară în cel mai frumos sătuc din România, Gărâna, cu cea mai firească poetică a spațiului.…
23 aprilie 2024
Urbis și-a cumpărat 11 autobuze electrice
Băimărenii vor avea posibilitatea de a circula cu mijloace de transport în comun noi, eficiente și ecologice. Primarul…
23 aprilie 2024
Carbochim aniversează 75 de ani de la înființare. Planurile de viitor vizează o creștere de 20% a producA PRODUCȚIEI
CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, aniversează la începutul lunii mai 75 de…
23 aprilie 2024
Farmec a intrat pe piața produselor pentru copii
Producătorul de cosmetice contabilizează afaceri de 71 milioane euro în 2023, un record în istoria companiei. Farmec Cluj…
23 aprilie 2024
Bihorul dă lovitura în Cartea Recordurilor, cu “Războiul Stelelor”, din piese Lego
Orădenii Bence Czilli și Botond Czilli se află în fruntea echipei care a doborât recordul cu cea mai…
23 aprilie 2024
Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber montează primele grinzi la viaductul de ieșire din Felix
Marți, 23 aprilie 2024, a început montarea primelor grinzi din beton armat la viaductul care traversează DN 76,…
23 aprilie 2024
STIHL, ce va deschide o fabrică la Oradea, și-a prezentat bilanțul pe 2023 și strategia de viitor
Grupul STIHL, unul dintre cei mai mari producători de ferăstraie cu lanț și echipamente electrice pentru exterior, și-a…
23 aprilie 2024