Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) a găzduit azi conferința de lansare a proiectului „Program integrat de stimulare a antreprenoriatului în mediul urban din Regiunea Nord-Vest – POCU/82/3.7/105758″.
„Agenția de Dezvoltare Locală Oradea sprijină toate demersurile care vin ca ajutor și sprijin în scopul micilor antreprenori, micilor afaceri”, a spus Alina Silaghi, directorul general al ADLO în deschiderea conferinței de presă.
Proiectul, demarat în data de 16 ianuarie 2018, de către Romactiv Business Consulting SRL, în calitate de Lider, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Agenția pentru Intreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Cluj-Napoca, a fost prezentat de Radu Onofrei, directorul general Romactiv Business Consulting SRL și managerul proiectului.
Proiectul este cofinanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 în cadrul apelului de proiecte nr. 82/3/7 „România Start Up Plus”, Axa prioritară 3 „Locuri de muncă pentru toți”, Obiectiv Specific 3.7 „Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană”, fiind implementat în Regiunea Nord-Vest, respectiv județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și are o durată de 36 luni, începând cu data de 16.01.2018.
„Acest proiect se adresează unui număr de cel puțin 400 de persoane, care trebuie să se încadreze în două categorii mari: categoria șomeri sau persoane inactive (cum ar fi elevii, studenții, deci toți cei care încă nu sunt pe piața muncii) precum și cea a angajaților sau celor care își desfășoară activitatea pe cont propriu sub formă de persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau orice altă formă legală de organizare”, a precizat Radu Onofrei, managerul proiectului.
Proiectul are ca obiectiv general implementarea unui program integrat de informare, instruire, consiliere, asistență și alte servicii suport pentru promovarea și dezvoltarea culturii antreprenoriale și manageriale ale viitorilor întreprinzători, în scopul înființării de noi întreprinderi cu profil non-agricol în mediul urban, contribuind astfel la dezvoltarea economică și crearea de noi locuri de muncă în regiunea Nord-Vest.
„Pentru noi, Oradea va fi o zonă în care vom încerca să alocăm multe resurse și să aducem cât mai mult din acești bani și aceste finanțări pentru antreprenorii care vor să înființeze o afacere în Oradea”, a adăugat managerul proiectului.
Activitățile proiectului includ:
– Informarea publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, la metodologia de selecție a grupului țintă, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite în cadrul proiectului;
– Selectarea grupului țintă și derularea programului de formare antreprenorială;
– Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului;
– Efectuarea stagiilor de practică;
– Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/mentorat;
– Finanțarea cu maxim 40.000 euro a planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului;
– Monitorizarea funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate;
– Realizarea unui studiu privind mediul antreprenorial la nivel regional.
Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 21.730.757,50 lei, din care 20.095.056,97 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.
În cei trei ani de derulare a proiectului vor exista trei etape principale: prima etapă cuprinde selecția beneficiarilor și formarea antreprenorială, a doua constă în finanțarea și implementarea planurilor de afaceri, iar a treia este monitorizarea și evaluarea impactului acestui program.
Managerul proiectului a subliniat că prin implementarea proiectului se vor obține următoarele rezultate:
– stimularea potențialului antreprenorial a minim 400 de persoane pentru demararea de mici afaceri cu profil non-agricol în zona urbană;
– înființarea și dezvoltarea a minim 91 de întreprinderi, generând pe termen lung creșterea veniturilor locale și regionale;
– creșterea nivelului de ocupare prin crearea de noi locuri de muncă (minim 182) și reducerea disparităților teritoriale.
„Pentru că mesajul nostru este „Începe o afacere și fii propriul tău șef”, consider că pentru cei care au idei, inițiativă și au și curajul să încerce să o pună în practică, StartActiv Nord-Vest reprezintă o oportunitate pentru a începe o afacere nouă, cu sprijin de specialitate din partea unei echipe de experți în zona de antreprenoriat și cu sprijinul financiar necesar asigurării resurselor pentru dezvoltarea unei afaceri de succes”, a spus Radu Onofrei la finalul conferinței.
„Cu siguranță cei trei ani vor reprezenta o experiență pozitivă și suntem convinși că vom duce cu bun succes la capăt”, a concluzionat Tus Florentin, care a fost prezent din partea Camerei de Comerț și Industrie Maramureș, în calitate de coordonator al activităților proiectului.
Citește și:
Concurs Internațional de Atelaje pe pășunea Berkeș din comuna Oșorhei
Peste 160 de cai și 41 de atelaje din șapte țări vor concura în acest weekend la Pășunea…
24 aprilie 2024
Promelek va miza pe soluțiile de energie regenerabilă în 2024
În contextul unui interes global crescut pentru soluții de sustenabilitate, compania Promelek XXI Cluj, unul dintre principalii jucători…
24 aprilie 2024
Edilul Becleanului, inclus între managerii de succes ai României
Nicolae Moldovan a fost premiat în cadrul Galei Capital Excelență în Management, ediția 2024. “Anul 2023 a fost…
24 aprilie 2024
Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile dificile
Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri…
24 aprilie 2024
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024
Chic Bijoux și Apidava, liderii Ardealului din BVB Arena
Regiunea Transilvaniei are două companii reprezentate în catalogul pe 2023 al afacerilor antreprenoriale de succes: Chic Bijoux și…
24 aprilie 2024