Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul 'Alba Iulia Smart City 2018' sau despre cum Alba Iulia a ”deschis ușile viitorului”

România are nevoie de un efort politic și tehnic pentru ca orașele sale să crească inteligent cu adevărat, dar și de practicieni deștepți, nu de ‘băieți deștepți’ sau de papagali cu diplomă, a declarat city managerul orașului Alba Iulia, Nicolaie Moldovan, într-un interviu acordat Agerpres.
În același context, responsabilul cu dezvoltarea inteligentă a orașului Marii Uniri a vorbit despre blazon, tradiție și tehnologie, ca punte de legătură între istorie și viitorul inteligent al urbelor din România. În viziunea city managerului celui mai smart oraș din România, Alba Iulia trebuie să continue să-și respecte blazonul de urbe avansată tehnologic, statut câștigat încă de acum 2.000 de ani, de pe vremea când locul se numea Apullum.
” Proiectul ‘Alba Iulia Smart City 2018’ e un proiect pilot și a început anul trecut, printr-un protocol de cooperare între municipiul Alba Iulia și Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională. Conform ministerului, această inițiativă a venit în contextul în care industria IT&C din România înregistrează valori crescute de concentrare și dezvoltare, cu o piață de produse și servicii bazate pe tehnologii inteligente în continuă creștere. De ce ne-au ales tocmai pe noi? Pentru că și noi am vrut să fim aleși, pentru că avem toate argumentele unui oraș cu perspective de creștere importante, de la servicii instituționale, industrie și retail la turism, cultură, inclusiv industrii creative”, a apreciat Moldovan.
Proiectul, în sine, se bazează pe inițierea și dezvoltarea de parteneriate care vor conduce la dezvoltarea inteligentă a orașului Alba Iulia și care să îl facă mai atractiv pentru locuit, pentru turiști și pentru potențiali investitori, a mai spus Moldovan. Potrivit acestuia, principiul fundamental al proiectului este acela de a implica în mod voluntar diferiți actori locali, regionali și naționali din sectorul privat, public, universitar, de cercetare, neguvernamental, care să contribuie la construirea celui mai modern și inteligent oraș din România din punct de vedere high-tech — orașul în care s-a născut viitorul.
City managerul orașului Alba Iulia spune că, la ora actuală, Alba Iulia are 59 de proiecte contractate pe 10 verticale de interes, ce se regăsesc și în recomandările Uniunii Europene, iar ținta municipalității este legată de cel puțin 100 de proiecte contractate până la final de 2017.
” Companiile implicate în Alba Iulia Smart City sunt fie din zona multinaționalelor, fie a naționalelor. Până la momentul de față, avem proiecte derulate cu Orange România — 14 proiecte semnate pentru Alba Iulia, dintre care două urmează să fie finalizate. Dintre cele 14, amintesc: hotspoturi WiFi în zonele de interes turistic din Alba Iulia, 15 autobuze echipate cu o rețea securizată WiFi, aplicația e-AlbaIulia — o soluție excelentă pentru comunicarea cu cetățenii și cu turiștii îndeosebi, o platformă de City Analytics, infrastructură LoRaWAN, uRADMonitor — o soluție de măsurare a calității aerului, 100 de device-uri de iluminat public inteligent, 50 de device-uri pentru monitorizarea distribuției și consumului de apă, organizarea primului hackathon la Alba Iulia, prin colaborarea Orange cu TechLounge — Innovation Labs 2017, aplicația de interes cetățenesc Civic Alert, digital classroom — o soluție inteligentă de catalog digital în școli”, a subliniat Moldovan.
Un alt parteneriat strategic este cel cu Microsoft România, care se concentrează pe monitorizarea traficului, o soluție de management al flotei ambulanțiere, echipamente de colectare a deșeurilor, transport public monitorizat prin iTrack.
De asemenea, Siemens a dezvoltat un business case pe Alba Iulia, astăzi finalizat, și care, în data de 4 iulie, a fost făcut public la Londra, într-un eveniment al Diviziei de planificare strategică a companiei.
Potrivit lui Moldovan, Alba Iulia are proiect cu Schreder, pentru iluminat public inteligent, cu Philips, care a venit cu ofertă concretă, aflată azi în faza de implementare, Euro Jobs cu un proiect care se numește 360 Scan, prin care se vor realiza un tur virtual prin tehnologia de scanare 3D a obiectivelor, filmări aeriene cu drona, incluse într-un film de prezentare și găzduire până la data de 1 martie 2019 pe server în cloud, pentru Cetatea Alba Carolina și Catedrala Încoronării.
”Așteptăm în momentul de față o ofertă, anunțată în cadrul Dezbaterii Naționale Smart City 2017-2020 de la București, din partea Telekom România, dar negociem și cu alte companii.(…) Cu Asociația ClujIT, avem protocoale semnate pentru: Edutainment și integrarea tehnologiilor multimedia în mediul cultural și educațional, pentru promovarea valorilor cultural-istorice ale orașului, augmentând afluxul turiștilor și contribuind, în același timp, la creșterea nivelului cultural la scară locală. … Apoi, gestionarea parcărilor — Parking Plus — o soluție smart parking atât de necesară în momentul de față în orice oraș din România”, a spus Moldovan.
În domeniu sănătății, există soluția HyperMed, care are ca obiectiv principal eficientizarea actului medical și creșterea calității vieții, în timp ce pentru agricultură, Alba Iulia beneficiază de platforma ‘Târgul Agro’ — o aplicație web de tip ‘bursă de produse agricole’, menită să pună ‘cap la cap’ cererea și oferta de produse agricole și alimentare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primăria Hunedoara, încasări de peste 1 milion de euro din Castelul Corvinilor

Articolul următor

EnergoBit, nouă injecție de capital

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share