România avea, anul trecut, 763 de kilometri (km) de autostrăzi, reprezentând 4,3% din totalul drumurilor naţionale şi de aproape 40 de ori mai mulţi kilometri de drumuri pietruite şi de pământ, respectiv 30.125 kilometri, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, publicate miercuri.
Pe de altă parte, aproape jumătate (41,4%) din lungimea drumurilor modernizate avea durata de serviciu depăşită.
“Din totalul drumurilor naţionale, 35,1% (6.200 km) erau drumuri europene, 4,3% (763 km) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.826 km) drumuri cu 4 benzi şi 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi. Drumurile judeţene erau în proporţie de 38,7% drumuri modernizate şi 41,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite”, potrivit sursei citate.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
La 31 decembrie 2017, drumurile publice totalizau 86.099 kilometri, din care 17.654 km (20,5%) drumuri naţionale, 35.149 km (40,8%) drumuri judeţene şi 33.296 km (38,7%), drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra 34.900 km (40,5%) drumuri modernizate (în proporţie de 92,1% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 21.074 km (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 30.125 km (35,0%) drumuri pietruite şi de pământ.
Comisia Europeană a publicat, în această lună, un document potrivit căruia România este pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte cele mai sigure drumuri, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale mortalitate din UE (98 de accidente mortale la un milion de locuitori, dublu faţă de media din UE).
Potrivit CE, drumurile europene au fost şi în 2017 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori. Executivul comunitar subliniază că în prezent doar două state membre, România şi Bulgaria, au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, faţă de şapte state membre în anul 2010.
Citește și:
Mediciniștii clujeni scot proiecte europene la foc automat
Modernizarea și reabilitarea clădirii Anatomia pe fonduri nerambursabile presupune o investiție de 11 milioane de euro. “Clădirea Anatomia…
19 aprilie 2024
Startup-urile se pot înscrie în Incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”
Circa două săptămâni mai la dispoziție startup-urile pentru a depunere cerere de înscriere în Incubatorul de afaceri ,,Cresc…
19 aprilie 2024
PORR Construct toarnă asfalt pe Centura Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 65-68%
Vineri, 19 aprilie, a început turnarea primului strat de asfalt pe Centura Oșorhei, la capătul dinspre Oradea. Stadiul…
19 aprilie 2024
Fagura anunță lansarea noii sale identități vizuale, parte a strategiei de brand și de repoziționare construite împreună cu echipa de consultanți de la Brandocracy
Fagura, platforma de investiții alternative în finanțarea antreprenorilor, marchează o nouă etapă în parcursul său, dezvăluind o identitate…
19 aprilie 2024
Universitatea Babeș-Bolyai va sprijini tehnologiile promițătoare
Proiectul CapTTict vizează creșterea capacităților tehnologice în domeniul IT&C în țările europene. Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca a început…
19 aprilie 2024
EBM PAPST a dotat un laborator de la IETI cu echipamente de ultimă generație
Pe baza unui protocol de colaborare între Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației (IETI) și Compania EBM-PAPST…
19 aprilie 2024
Tinerii orădeni sunt invitați să se lanseze în afaceri – eveniment VSFA
Universitatea din Oradea deschide Aula Magna pentru toți tinerii orădeni care vor să se lanseze în afaceri. „Vreau…
19 aprilie 2024
Oradea face pași hotărâți în era digitală
Interacțiunea digitală cu cetățenii este o realitate palpabilă, la Oradea. Concret, iată cum se manifestă deschiderea Primăriei Oradea…
19 aprilie 2024