Un băimărean specializat în săpunuri naturale a cumpărat brandul Cheia și produce la Baia Mare pentru piața internă și pentru export celebrul săpun asociat cu perioada comunistă. Prețul la export al produsului realizat doar din ingrediente naturale este piperat, respectiv în jur de 14 lire sterline. Pe piața românească acesta pornește de la cinci lei.
Cu investiţii de 170.000 de euro şi opt angajaţi, Alin Laslo, noul proprietar al mărcii de săpun Cheia a ajuns în patru ani să exporte în opt ţări europene, iar acum se pregăteşte intens pentru Australia, potrivit unui articol Economica.net.
Până să preia brandul Cheia, Alin Laslo fabrica în localitatea sa de baștină, Baia Mare, săpunuri „eco”. Brandul preluat și resuscitat de el, Cheia, a fost fabricat la Apolo din Galați până în 2009. La punctul de vârf fabrica gălățeană avea 2.000 de angajați.
Fabrica Apolo a fost înființată ca steanerie și săpunerie la 1886 de către industriașul Lippa Braunstein.
În 2016, cei opt angajaţi care produc cam 1.500 de săpunuri pe zi, au adus cifra de afaceri a Dakidakodea Distribution la 120.000 de euro, din care circa 25% s-au transformat în profit. În cei patru ani de funcţionare, Cheia a intrat pe pieţe ca Germania, Franţa, Elveţia, Norvegia, Spania , Italia. În Anglia şi Irlanda, noul săpun tradiţional românesc, cum îl poziţionează producătorul, se vinde ca produs de lux, prin intermediul unui lanţ de magazine naturiste, cu 14 lire sterline bucata.
În România, acelaşi săpun se vinde cu preţuri cuprinse între 5 lei şi 14 lei bucata. Circa 40% din cifra de afaceri a firmei este asigurată de export.
Săpunul este realizat doar cu ingrediente naturale. Spre exemplu, un sortiment al săpunului care are un preț de 14 lei pe piața românească conține drept ingrediente mixt de unturi, ulei de palmier și ulei de cocos saponificate în 27% lapte de bivoliță și ulei aromatic.
Citește și:
Chimcomplex își susține angajații
Grupurile CRC și SCR își ajută în primul rând angajații (peste 2.000) și apoi, pe cei din zonă.…
18 aprilie 2024
Reprezentarea exclusivă. Tendința pieței imobiliare din România
Într-o lume în continuă schimbare, piața imobiliară din România a început să adopte în ultimii ani tendințe și…
17 aprilie 2024
Un deceniu de excelență. Povestea Transilvania Executive Education în România
Anul acesta, Transilvania Executive Education (TEE) sărbătorește 10 ani de activitate. Asociația a fost fondată în 2014, sub…
17 aprilie 2024
Star Transmission și Star Assembly lansează programul de internship Summer Experience
După cum știm și noi, trecerea de la mediul academic la job poate fi una destul de stresantă.…
17 aprilie 2024
Îmbunătățește-ți strategiile de business la TopHotel Conference 2024!
Industria ospitalității este în continuă schimbare, fiind influențată de evoluțiile tehnologice și de preferințele consumatorilor. Cu toate aceste…
16 aprilie 2024
Percepția investitorilor asupra României este moderat-optimistă, potrivit sondajului FIC
Principala provocare cu care se confruntă mediul de afaceri o reprezintă neclaritățile și incertitudinile legislative, arată peste 70%…
16 aprilie 2024
FOTO-VIDEO. IRUM lansează trei noi produse, în cadrul târgului Agraria
IRUM, singurul producător român de tractoare agricole, lansează trei noi produse în cadrul târgului Agraria. Organizat la Jucu,…
16 aprilie 2024
Secretele antreprenorului de succes, dezvăluite la Sibiu
Secretele antreprenorului de succes rezidă în abilitatea de a gestiona afacerea în mod eficient și sustenabil, și de…
15 aprilie 2024