CFR a anunțat că a primit șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii Cața – Apața, aflată Între Brașov și Sighișoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei.
La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri de firme:
– Asocierea Rail Works
– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.
– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.
– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS
– Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL
– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2.867.944.000. RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat. În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare, precizează CFR.
Subsecțiunea 2. Apața Cap Y- Cap X Cața (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din stații, terasamente și consolidări, poduri, podețe, tuneluri, drumuri, energoalimentare și telecomunicatii feroviare, precum și lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare și centralizare electronică.
Perioada de execuție a lucrărilor este de patru ani (48 luni) la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.
Secțiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apața-Ormeniș-Augustin-Racoș. Astfel, după stația Apața, traseul căii ferate “cotește” spre vest prin tunelul Ormeniș, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după stația Racoș, nu va mai face un “ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă:
– Tunel Homord – 5 km
– Tunel Mureni – 700 metri
– Tunel Ormenis – 6,9 km
Citește și:
Ryanair atacă Wizz la Cluj. “Ei se restrâng, noi ne extindem”
Operatorul low-cost din Irlanda a pornit ofensiva de vară asupra companiei concurente din Ungaria pe Aeroportul Internațional Avram…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024
Consiliul Concurenței cu investigațiile pe masă în fața antreprenorilor bihoreni
Puține sunt instituțiile de stat care fac publice numele firmelor sancționate pentru diferite practici ilegale. Consiliul Concurenței este…
28 martie 2024
Liber la investiții de 175 de milioane de euro pentru DEER
Consiliul de Administrație al grupului Electrica a aprobat valoarea consolidată a planul de investiții pentru 2024, de 1,12…
28 martie 2024
De ce a venit SWISS la Cluj. “Acest oraș generează dezvoltarea României”
Sosirea SWISS International Air Lines și intrarea Aeroportului Internațional Cluj (AIAIC) în Spațiul Schengen vor contribui la creșterea…
28 martie 2024
Start cu Poliția în pole position pe DX16 Centura Oradea – Autostrada Transilvania
Joi, 28 martie 2024, în jurul orei 15:00, s-a deschis circulația pe DEx16 (Centura Oradea-A3), județul Bihor. Acest…
28 martie 2024
Clujul va avea treceri iluminate pentru pietoni pe drumurile județene
Fondurile vor fi asigurate cu ajutorul finanțării europene atrase de către instituția județeană. Consiliul Județean (CJ) Cluj a…
28 martie 2024
Universitatea Tehnică a lansat hubul de inovare Unitech
Obiectivul său constă în contribuția la dezvoltarea unui ecosistem care să conecteze oameni, idei și oportunități în vederea…
28 martie 2024