Potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, beneficiile acordate de către angajatorii români au devenit tot mai variate și creative ca metodă de retenție și fidelizare a angajaților.
Dacă până acum câțiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în pachetul de bonificații, în prezent, angajatorii oferă un sistem mult mai complex din acest punct de vedere: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de SPA – înfrumusețare, de sport, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou. La acestea se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opțiunea de a achiziționa produse și servicii la prețuri reduse.
„Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaților, de stimulare a performanței și de păstrare, pe termen lung, a loialității lor în cadrul companiilor, dar și de atragere a noi candidați implicați în procesele de recrutare. Implementat într-un mod coerent, corect și transparent, și ținându-se cont de tendințele din piață, dar și de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenție sporită a angajaților”, a declarat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.
Conform statisticilor Smartree, valoarea medie a beneficiilor oferite de companii la nivelul anului 2017 a a fost mai mare cu 11% față de media anului precedent, cu o creștere de 25% în decembrie 2017 comparativ cu decembrie 2016. Creșterea înregistrată de-a lungul anului a fost determinată de implementarea programelor de bonusare de către companiile care s-au adaptat rapid la cerințele din piață cu scopul fidelizării propriilor angajați, dar și cu obiectivul de a atrage alți candidați.
În 2017, 79% dintre companiile clienți Smartree au oferit diverse beneficii angajatilor, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce 8% dintre aceștia au oferit beneficii în mod diferențiat, în funcție de politica fiecărei entități din grup. Un procentaj de 13% dintre clienții Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajați.
“Având în vedere că piața ofertelor de muncă a fost una foarte competitivă în 2017, din ce în ce mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor. În același timp, sunt și companii multinaționale care deja și-au făcut cunoscută decizia de a intra în 2018 pe piața din România, aspect care va determina actualii angajatori să pastreze și să adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajaților existenți, dar și pentru atragerea de noi potențiali candidați”, a adăugat Raluca Peneș.
Pentru anul curent reprezentanții companiei estimează o creștere de 10% în ceea ce privește valoarea medie a bonusurilor acordate angajaților, pe fondul unei piețe a muncii tot mai dinamice. De asemenea, în 2018, angajatorii vor căuta metode tot mai neconvenționale de a-și fideliza membrii echipelor, cu accent pe opțiuni de natură non-financiară a pachetului de beneficii.
Despre Smartree
Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, a fost înființată în anul 2000 şi oferă o gamă completă de servicii: de la salarizare, administrare de personal, analiză și raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanță în domeniu.
La baza serviciilor Smartree stau platforme proprietare de soluții software integrate, dedicate managementului resurselor umane.
Smartree procesează 600.000 de angajați anual și are aproape 200 de clienți, în majoritate companii multinaționale, dar și companii cu capital integral românesc. Smartree beneficiază de experiența și competențele a peste 80 de specialiști în payroll, administrare de personal și recrutare.
Citește și:
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud, bifează etapa despăgubirilor
Varianta Ocolitoare Sibiu Sud a îndeplinit încă o etapă din foaia de parcurs. ♦ Inelul de autostradă din…
23 aprilie 2024
Institutul de Cercetare în Inteligența Artificială, piatra de încercare a politehniștilor clujeni
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) și-a prezentat proiectele majore pe care le vrea pe finanțare europeană. Printre clădirile…
23 aprilie 2024
Cum arată noua clădire de birouri Bosch de la Cluj
Investiția totală în Centrul de Inginerie Bosch Cluj (CIBC) se ridică la 50 de milioane de euro, dintre…
23 aprilie 2024
Restaurantul Kibuț din Gărâna, Banatul Montan, candidează la Destinația anului
Viața la țară în cel mai frumos sătuc din România, Gărâna, cu cea mai firească poetică a spațiului.…
23 aprilie 2024
Urbis și-a cumpărat 11 autobuze electrice
Băimărenii vor avea posibilitatea de a circula cu mijloace de transport în comun noi, eficiente și ecologice. Primarul…
23 aprilie 2024
Carbochim aniversează 75 de ani de la înființare. Planurile de viitor vizează o creștere de 20% a producA PRODUCȚIEI
CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, aniversează la începutul lunii mai 75 de…
23 aprilie 2024
Farmec a intrat pe piața produselor pentru copii
Producătorul de cosmetice contabilizează afaceri de 71 milioane euro în 2023, un record în istoria companiei. Farmec Cluj…
23 aprilie 2024
Bihorul dă lovitura în Cartea Recordurilor, cu “Războiul Stelelor”, din piese Lego
Orădenii Bence Czilli și Botond Czilli se află în fruntea echipei care a doborât recordul cu cea mai…
23 aprilie 2024