Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Teraplast a inaugurat fabrica de producţie de panouri sandwich din Serbia, singura deţinută de o firmă românească în afara graniţelor ţării

Grupul Teraplast a inaugurat, în Leskovac – Serbia, fabrica de producţie de panouri sandwich Terasteel. Cu o investiţie estimată la 11 milioane de euro, compania previzionează că anul viitor noua fabrică va produce şi va avea vânzări în valoare de peste 28 de milioane de euro.
Dorel Goia, preşedintele Consiliului de Administraţie Teraplast, a declarat pentru ziarul Bursa că a ales Serbia ca locaţie pentru dezvoltarea unei noi fabrici Terasteel pentru că aici este piaţa cea mai bună.
“Este cea mai apropiată de noi, este ţara care va creşte foarte mult de acum încolo, care sperăm să intre cât mai repede în UE, fie în 2020, fie în 2022. Este ţara care va beneficia de fonduri de preaderare şi, ulterior, de fonduri UE, de care sperăm să beneficiem şi noi mai eficient decât am beneficiat în România, pentru că acum avem o experienţă mai mare”, a susținut Goia.
Fabrica din Leskovac va avea un echipament similar şi o capacitate de producţie asemănătoare cu cea din ţara noastră, de circa 2,2 milioane metri pătraţi de panouri sandwich pe an.
“Această fabrică, din cunoştinţele mele, este singura deţinută de o firmă românească în afara graniţelor ţării, după 1990. Cele de dinainte de 1990 erau fabricile statului român, dar ca iniţiativă privată este prima”, a mai spus președintele CA Teraplast, potrivit sursei citate.
Terasteel Leskovac plănuieşte să exporte panouri sandwich în toate pieţele din regiunea Balcani, ţintind ţări precum Serbia, ţările din fosta Iugoslavie, Bulgaria şi Albania, iar ca pieţe secundare – Ungaria, sudul României şi nordul Greciei. Astfel, Serbia va avea un statut important pe piaţa de export în industria din regiune.
Dorel Goia a explicat: “În funcţie de necesităţi şi de clienţii pe care îi vom avea, vom exporta în continuare şi din fabrica din România. Vom pune mai mult accent pe Cehia, Polonia, Germania. Vom livra din fabrica mai bine amplasată faţă de client”.
Conform lui Goia, acţionarii au apreciat că extinderea companiei în Serbia este o măsură bună: “Extinderea are sens, mai ales că făceam export în Serbia. Aici există o piaţă, este o ţară care are un traiect european de evoluţie. Nu avem niciun fel de risc, este o piaţă ca oricare alta din Europa, nu este una exotică”.
Potrivit lui Goia, modul de colaborare al autorităţilor din Serbia poate fi un model şi pentru unele autorităţi de la noi.
Terasteel Bistriţa a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de 26 de milioane de euro, iar anul acesta va avea 35 de milioane euro, potrivit oficialului companiei.
În iunie, Teraplast, care activează pe piaţa materialelor de construcţie şi instalaţii, a cumpărat fabrica de producţie de panouri sandwich din Serbia pentru 4,3 milioane de euro şi până la sfârşitul anului plănuieşte să mai investească 2,7 milioane de euro în dezvoltarea producţiei şi 4 milioane de euro pentru capitalul de lucru.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cea mai mare seră din țară, de 17.000 mp, în Timiș

Articolul următor

Parcul Feroviarilor din Cluj-Napoca, necesitatea unui proiect multi-disciplinar

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share