Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piaţa construcţiilor, controlat de omul de afaceri Dorel Goia, a înregistrat în primul trimestru din 2018 o cifră de afaceri de 131 de milioane de lei, în creștere față de primul trimestru al anului trecut când cifra a atins 67 de milioane de lei.
Principala contribuție la aceasta creștere au avut-o business-urile intrate în portofoliul grupului în 2017: Depaco – Wetterbest, fabrica de panouri sandwich din Serbia și business-ul Politub.
Grupul TeraPlast include societățile TeraSteel România și TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de țevi, granule și profile din PVC), Depaco (producătorul țiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre și uși din PVC) și distribuitorul TeraPlast Ungaria.
Divizia Steel, TeraSteel România, TeraSteel Serbia și Depaco, a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an. Suntem astfel mai bine pregătiți să depășim provocările pieței locale de infrastructura apărute în a doua parte a anului 2016 și care persistă și astăzi.
Una dintre direcțiile strategice ale Grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului și a investițiilor în sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investițională și M&A.
Începând cu anul 2018, situațiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflată sub controlul TeraPlast din ianuarie. Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 25.547 mii lei, în creștere cu 13% față de T1 2017. Datorită sinergiilor cu TeraSteel, Depaco a accesat inclusiv proiecte de construcții industriale, pentru care a furnizat tablă cutată, înregistrând o creștere cu 65% a vânzărilor pe acest segment. Pe o piață a construcțiilor rezidențiale în creștere, Wetterbest își continuă strategia de majorare a cotei de piață.
Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 47.792 mii lei (mai mare cu 80% față de T1 2017). Performanța TeraSteel este remarcabilă în contextul creșterii EBITDA cu 42% față de T1 2017, ceea ce confirmă cunoașterea foarte bună a pieței Europei de est. În 2018, TeraSteel Serbia a încheiat contracte importante cu clienți din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia și Croatia, urmându-și strategia de a deveni un jucător regional semnificativ.
Divizia de mase plastice a înregistrat o cifră de afaceri de 58 milioane lei în T1 2018, în creștere cu 44% față de T1 2017, contribuția segmentului de polietilenă (prin brandul Politub) în cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei. În prezent, divizia se află în curs de implementare a strategiei de creștere a competitivității pe piața de sisteme de infrastructură pentru apă și gaz.
Citește și:
Puterea leului, expusă în capitala culturală a Transilvaniei
În inima orașului Sibiu, într-un cadru istoric remarcabil, Banca Națională a României și Muzeul Național Brukenthal aduc împreună…
24 aprilie 2024
Concurs Internațional de Atelaje pe pășunea Berkeș din comuna Oșorhei
Peste 160 de cai și 41 de atelaje din șapte țări vor concura în acest weekend la Pășunea…
24 aprilie 2024
Promelek va miza pe soluțiile de energie regenerabilă în 2024
În contextul unui interes global crescut pentru soluții de sustenabilitate, compania Promelek XXI Cluj, unul dintre principalii jucători…
24 aprilie 2024
Edilul Becleanului, inclus între managerii de succes ai României
Nicolae Moldovan a fost premiat în cadrul Galei Capital Excelență în Management, ediția 2024. “Anul 2023 a fost…
24 aprilie 2024
Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile dificile
Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri…
24 aprilie 2024
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024