Arina Ureche, director general al Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a declarat la un eveniment că un Cod comun de conduită privind activitatea online şi publicitatea în online va ajuta industria, scrie capital.ro.
‘Din punct de vedere GDPR suntem în faza în care colegii din industrie au decis să realizeze un Cod de conduită privind activitatea online şi publicitate online. În mediul online, e destul de dificil, pentru că vorbim despre acele Cookie-uri. Este greu de înţeles dacă prin acestea se procesează date cu caracter personal. Codul de conduită va ajuta industria pentru că va pune în aceeaşi pagină reguli comune’, a menţionat Ureche.
Regulamentul General privind Protecţia Datelor (General Data Protection Regulation – GDPR) va trebui să-şi producă efectele începând cu data de 25 mai 2018 în România, iar din acel moment sistemele informatice ale companiilor ce stochează date personale vor trebui să permită un control foarte bun al identităţii utilizatorilor şi al accesului la acestea, urmând principiul ‘Privacy by Design’.
Documentul impune tuturor instituţiilor şi organizaţiilor să desemneze un responsabil cu Protecţia Datelor cu Caracter Personal (DPO – Data Protection Officer – Ofiţer Protecţia Datelor) dacă sunt întrunite anumite condiţii.
Regulile stabilite de noul regulament sunt aplicabile tuturor operatorilor de date, indiferent de locul unde sunt stabiliţi aceştia, în măsura în care serviciile acestora presupun prelucrarea datelor personale ale cetăţenilor Uniunii Europene.
În acelaşi timp, prevederile vin în sprijinul operatorilor de date şi împuterniciţilor acestora, stabilind un set unic de reguli aplicabile pe teritoriul întregii Uniuni Europene. Astfel, sunt reduse în mod semnificativ şi procedurile administrative pe care operatorii de date trebuie să le urmeze, fiind oferită posibilitatea de a avea un ‘interlocutor’ unic la nivel european.
La nivel de sancţiuni, companiile care vor încălca Regulamentul General privind Protecţia Datelor, ce va trebui implementat şi de România începând din mai 2018, vor plăti amenzi de 10 de milioane de euro sau 2% din cifra de afaceri globală pentru încălcări privind protecţia datelor, respectiv de 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globală pentru încălcări ale principiilor de bază privind prelucrarea datelor.
Citește și:
Carbochim aniversează 75 de ani de la înființare. Planurile de viitor vizează o creștere de 20% a producA PRODUCȚIEI
CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, aniversează la începutul lunii mai 75 de…
23 aprilie 2024
Farmec a intrat pe piața produselor pentru copii
Producătorul de cosmetice contabilizează afaceri de 71 milioane euro în 2023, un record în istoria companiei. Farmec Cluj…
23 aprilie 2024
Bihorul dă lovitura în Cartea Recordurilor, cu “Războiul Stelelor”, din piese Lego
Orădenii Bence Czilli și Botond Czilli se află în fruntea echipei care a doborât recordul cu cea mai…
23 aprilie 2024
Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber montează primele grinzi la viaductul de ieșire din Felix
Marți, 23 aprilie 2024, a început montarea primelor grinzi din beton armat la viaductul care traversează DN 76,…
23 aprilie 2024
STIHL, ce va deschide o fabrică la Oradea, și-a prezentat bilanțul pe 2023 și strategia de viitor
Grupul STIHL, unul dintre cei mai mari producători de ferăstraie cu lanț și echipamente electrice pentru exterior, și-a…
23 aprilie 2024
Conferința Business Evolution ajunge, pentru prima dată, la Suceava
Road show-ul de conferințe Business Evolution cu tema ”Finanțare. Digitalizare. Management eficient”, ajunge pentru prima dată la Suceava…
23 aprilie 2024
Michelin își mută la Zalău o parte din producția din Polonia
Costurile tot mai mari din această țară duc la transferarea fabricației anvelopelor pentru vehicule comerciale de la Olsztyn…
22 aprilie 2024
Locuințele din Bistrița s-au scumpit cu 25% într-o lună
Orașele Bistrița, Timișoara, Cluj și Brașov au cunoscut cele mai mari creșteri în această zonă a țării. În…
22 aprilie 2024