Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Made in Romania: Patru companii din Transilvania premiate de BVB

Bursa de Valori București (BVB) a anunțat oficial și a premiat cele 15 companii care s-au calificat în ultima etapă a proiectului „Made in Romania”, un proiect unic organizat pentru prima dată în istoria pieței de capital românești cu scopul de a identifica și susține viitoarele motoare ale economiei locale sau din regiune. Patru dintre cele 15 companii sunt din Transilvania: Electrogrup Cluj-Napoca, IRUM SA Reghin, Lasting System din Timiş şi Smart Bill din Sibiu.
 
Cele 15 companii finaliste au fost anunțate în cadrul evenimentului „Made in Romania” de pe 3 aprilie la care au participat peste 100 de antreprenori și directori executivi ai companiilor românești, alături de membrii comisiei de nominalizare și membrii juriului. În cadrul evenimentului, două dintre companiile listate, Bittnet Systems (BNET) și Ropharma (RPH), au fost invitate să participe în cadrul competiției în calitate de experți.
„Când am analizat aplicațiile companiilor pentru “Made in Romania”, am rămas plăcut surprinși să vedem cât de mulți antreprenori sunt mândri că sunt “made in Romania”. Acest incredibil impuls nu se va pierde. Deși premiem doar 15 companii, așteptăm cu nerăbdare să oferim consultanță și sprijin pentru celelalte 151 de companii nominalizate în proiect,” a afirmat Lucian Anghel, președintele BVB.
„Noi credem că eforturile susținute și munca bazată pe concepte creative reprezintă drumul către rezultate extraordinare. Ne dorim ca inovația, creativitatea, curajul în business și competitivitatea brandurilor românești să înflorească. Aceasta este misiunea principală a „Made in Romania”,” a spus Ludwik Sobolewski, CEO al Bursei de Valori București.
Următorul pas al competiției „Made in Romania” este ca, în perioada aprilie-noiembrie 2017, firmele selectate să participe la un program special de mentorat dezvoltat de BVB și partenerii săi. În fiecare lună a acestei perioade, vor fi abordate diverse teme, precum marketing și branding, strategie și inovație, audit și finanțare pentru dezvoltarea afacerilor. Astfel, bazându-se pe tema din luna respectivă, se vor organiza pentru membrii sau echipele companiilor workshop-uri de cea mai bună calitate, traininguri, întâlniri 1 la 1. Pentru o astfel de organizare, pe parcursu celor opt luni, BVB împreună cu partenerii vor avea ocazia să stimuleze companiile în procesul de inovație și bune practici, lucruri care le vor fi folositoare în dezvoltarea acestora.
„Proiectul „Made in Romania” e parte a unui amplu program de redescoperire a business-ului local, de prețuire a acestuia și de promovare a celor care au reușit să creeze branduri românești valoroase, să dezvolte afaceri de succes și să contribuie la crearea unui mediu autohton de business cât se poate de robust și competitiv. Banca Transilvania va susține, cu mândrie, acest demers care pune în lumină spiritul antreprenorial local,” spune Radu Hanga, director executiv strategie-coordonare Grup BT și membru al juriului.
„Am găsit o gamă largă de companii de succes, fondate și dezvoltate de antreprenori locali – afaceri reale Made in Romania cu potențial de creștere la nivel internațional. Inițiativele ca „Made in Romania“ sunt importante deoarece pun companiile locale de succes în lumina reflectoarelor și le oferă sprijinul necesar pentru a face următorul pas în dezvoltarea lor,” a spus Kurt Weber, CEO – Horváth & Partners și membru al juriului.
„Este încurajator faptul că întreprinzătorii români investesc în crearea şi susţinerea de afaceri noi, depunând un efort serios şi cu dedicare. Sunt peste 160 de aplicaţii inedite înregistrate, din sectoare variate de la cel agricol la IT şi producţia de softuri până la artizanat şi produse cosmetice. Cu acestea, proiectul „Made in Romania” deschide noi perspective asupra antreprenoriatului privat și scoate în evidenţă creativitatea acestuia. Suntem încântaţi să susţinem şi să promovăm mărcile Made în România,” a spus Răzvan Butucaru, Partener Mazars și membru al juriului.
În plus, pentru a sărbători succesul celor 15 companii, BVB împreună cu partenerii săi vor publica anul acesta o carte dedicată poveștilor de creștere a companiilor.
Conceptul „Made in Romaina” este realizat împreună cu Grupul Banca Transilvania, Google, Horvath & Partners, Mazars și NN. Entrepreneurship Academy, Inoveo, Fundația Romanian Business Leaders și start-up.ro sunt parteneri oficiali.
Participarea la competiția „Made in Romania” este gratuită și voluntară, iar având în vedere succesul primei ediții, BVB a anuntat ca va organiza o a doua editie la sfarsitul anunlui 2017.
Foto: Mircea Oltean, director general IRUM SA Reghin

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

EuropaProperty: short-list for 12th annual SEE Real Estate Awards

Articolul următor

Danezii de la FirstFarms țintesc dublarea terenurilor în România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share