Agricultura

AgroTransilvania Cluster susține producătorii și producția locală

“Transilvania acasă” de la Oradea și până la Cluj-Napoca
Susținerea comercializării fructelor din Crișana are acum un nou pas concret făcut prin AgroTransilvania Cluster, respectiv Transilvania acasă și Asociația “Crișana”. Astfel, o inițiativă de cooperare prin care fructele noastre să ajungă pe un lanț scurt direct la consumatori, a obținut finanțare și urmează să se concretizeze în următorii 2 ani. Pe scurt, producători din județul Bihor își vor putea comercializa fructele atât în Oradea, cât și în Cluj-Napoca, în cadrul unui proiect finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.
Cover - Transilvania acasa
Promovare și marketing profesionist
Prin propunerea de proiect, o echipă de coordonare va crea cadrul de colaborare pentru că, ulterior, prin acțiuni profesioniste, se vor promova conceptele de piață locală și lanț scurt de aprovizionare, arătându-se astfel care sunt beneficiile comercializării fructelor pe baza unor colaborări locale. Cunoscută fiind puternica concurență prin importurile de fructe, proiectul își propune, inclusiv, să susțină pătrunderea producției locale în mall-uri, prin locațiile “Transilvania acasă”. Modalitatea prin care se va urmări să se ajungă la clienții finali va cuprinde ample acțiuni de marketing online, precum și evenimente tematice cu abordare regională.
Avantaje competitive ale producției locale de fructe
Consumul de fructe a crescut constant în ultimii ani, dar întrebarea care se pune este dacă cererea internă va putea fi acoperită în mare măsură din producția locală sau tot importurile vor fi cele care vor câștiga. Condițiile prielnice ale regiunii, cu terenuri fertile și cu potențial agricol ridicat, oferă o producție de calitate, iar proximitatea față de piață garantează prospețimea fructelor. Aspectele enumerate vor fi scoase în evidență din dorința de a valorifica inteligent producția locală, iar parteneriatul creează premisele unor rezultate bune în acest demers.
Educația în sprijinul producției și comercializării locale
La modul general, consumatorii trebuie să fie bine informați, iar toți cei care concură la promovarea producătorilor locali doresc să-și asume și componenta de educare. Având în parteneriat două universități, proiectul își propune și să transmită tinerelor generații informații privind conceptele de piață locală și lanț scurt de aprovizionare, scoțând în evidență importanța susținerii producătorilor și producției locale, în condiții de competitivitate.
Titlul proiectului: „Dezvoltarea piețelor locale, bazate exclusiv pe lanțuri scurte de aprovizionare, în scopul susținerii comercializării fructelor din regiunea Crișana”, finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, submăsura 16.4 a) ”Sprijin acordat pentru cooperare orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare în sectoarele agricol şi pomicol”, având următorii parteneri: ASOCIAŢIA CLUSTERUL AGRO-FOOD-IND NAPOCA (AgroTransilvania Cluster), ASOCIAȚIA PENTRU CERCETAREA ȘI PROMOVAREA PRODUSELOR AGROALIMENTARE CRIȘANA, UNIVERSITATEA DE ȘTIINȚE AGRICOLE ȘI MEDICINĂ VETERINARĂ CLUJ-NAPOCA, UNIVERSITATEA DIN ORADEA, S.C. AGROALIMENTARE CRIȘANA S.R.L., S.C. FOOD TRANSILVANIA MARKET S.R.L., S.C. FRULIV S.R.L., S.C. PROTOTERA S.R.L. și TOMMASI FRANCESCO EMILIOM PFA.

Related posts

Fermierii pot obține credite pentru capital de lucru cu adeverințe de la APIA

Traian Dan

IRUM creşte cu 15% producţia la Reghin

Stefana Muresan

Azomureș a lansat oficial 3 tipuri noi de îngrășământ complex, de tip NP și NPK, parte din strategia de dezvoltare a companiei

Stefana Muresan

Lâna prelucrată în Bistrița și Sighet, folosită la izolarea termică a locuințelor

redactia

7 combine de ultima generație la Demo Show Moldova 2018

redactia

Proiect în premieră pentru Azomureș dedicat creșterii eficienței energetice a motoarelor electrice

redactia

MADR: Contract pentru exportul a 200.000 de ovine spre Emiratele Arabe Unite. Primul transport, în martie

redactia

Topul judeţelor cu cel mai mare număr de tranzacţii cu terenuri agricole în S1. Străinii, aproape 30% din suprafaţa totală

Stefana Muresan

Constantin Pogăcean: „Va fi o restartare, important e să nu vină altcineva să ne fure startul”

Transilvania Business

Hibrizi cu adevărat high oleici!

redactia

Efectul înghețului asupra culturilor de toamnă

Ligia Voro

Valentin Mărginean sau noua revoluție verde a agriculturii mureșene

Stefana Muresan

Kaufland și Cooperativa Agricolă „Țara Mea”, program național pentru carne de porc 100% românească

Stefana Muresan

USAMV Cluj a scos pe piață un iaurt produs în laboratoarele universității

Stefana Muresan

Viorel Stegar, fermierul cu drag de animale din Bistra Mureșului

Stefana Muresan

Depunere cereri pentru ajutorul la motorina – trimestrul I

În An Centenar, AGROtrends sărbătorește campionii din sectorul românesc de legume fructe

redactia

Karpaten Meat din Sibiu, 10 mil. euro din afaceri cu bovine

Stefana Muresan

România a fost a 8 putere agricolă a UE în 2018

Papuc Irina

Sibiu: Carpatica Honey exportă miere de 1,7 milioane de euro

Stefana Muresan

Grupul PPE din Parlamentul European este aproape de agricultorii din România şi din Uniunea Europeană!

Stefana Muresan

Vin de casa cu must de la Jidvei

Transilvania Business

Relansarea Rasei Pinzgau de Transilvania începe la Sângeorgiu de Mureș

Stefana Muresan

Fermierii din Covasna au primit în ultimii ani subvenții de 325 de euro de persoană. APIA: Sumele totale depășesc bugetul CJ

Ion Surdu

Leave a Comment