Borsec, brand cu o istorie de peste 200 de ani, se clasează pe prima poziţie în clasamentul celor mai vandute ape minerale din România, atât din punctul de vedere al volumelor vândute, cât şi al valorii, relevă un studio realizat de Vektor Marktforschung.
Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 miliarde de lei (peste 480 milioane de euro), arată datele companiei de cercetare itate. de piaţă Vektor Marktforschung.
În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).
Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cea mai mare companie antreprenorială românească din industria băuturilor, cu afaceri de 693 milioane de lei. Romaqua Group este şi cel mai mare îmbuteliator de ape minerale.
„Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în valoare”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.
Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.
În clasament mai sunt prezente şi brandurile Izvorul Minunilor, deţinut de fraţii Ioan şi Viorel Micula care controlează grupul European Drinks & Food, brandul Perla Harghitei, îmbuteliat de compania cu acelaşi nume, Zizin din Braşov deţinut de familia Lazăr, dar şi mărcile private. Mărcile marilor magazine au muşcat însă o bucată mică din piaţă, dar preţul lor este de cele mai multe ori mai redus faţă de cel al brandurilor consacrate.
Citește și:
Gala Comunității Bihorene 2023
13 decembrie 2023 ora 18:00 – Teatrul Regina Maria din Oradea începând cu ora 18:00 Gala Comunității Bihorene…
11 decembrie 2023
Investițiile în energia eoliană vs. impactul asupra mediului. Ministrul Mediului: „Ar trebui să avem o viziune echilibrată asupra raportului”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a vorbit la COP28 Dubai despre provocările sistemice în aprobarea investițiilor în energie regenerabilă.…
10 decembrie 2023
Pavilionul României la Bienala de Arhitectură, Veneția 2023 va fi expus în premieră la Timișoara
Pavilionul României la Bienala de Arhitectură de la Veneția 2023 vine în țară și va fi expus în…
8 decembrie 2023
Hidroelectrica semnează cu UCMR pentru transferul de afacere
Hidroelectrica a semnat astăzi contractul cadru pentru transferul de afacere de la Uzina Constructoare de Mașini Reșița (UCMR),…
8 decembrie 2023
Protecție climatică cu ajutorul noilor tehnologii și al soluțiilor inovatoare la SUMMIT COP28, Dubai
COP28, Summitul mondial pentru acțiuni climatice (30 noiembrie-12 decembrie) inițiat de ONU este în plină desfășurare la Dubai,…
8 decembrie 2023
Azomureș nevoit să-și suspende producția de amoniac și îngrășăminte în luna decembrie
Azomureș, un important producător român de îngrășăminte, a oprit producția de amoniac și îngrășăminte pentru luna decembrie, din…
8 decembrie 2023
18 GYM FITNESS & BEAUTY – Călătoria noastră continuă cu deschiderea celei de-a 26-a locații în Alba Iulia
18 GYM FITNESS & BEAUTY, un nume sinonim cu fitnessul de înaltă calitate și angajamentul față de sănătate,…
8 decembrie 2023
Topul județelor în care cele mai multe firme și-au sistat activitatea. Analiză Transilvania Business
E tot mai greu să fii antreprenor în România. Asta ne arată datele pe ultimele 10 luni din…
8 decembrie 2023
Zi de Zi știri economice:
