Industrie Slider

Borsec, Aqua Carpatica și Izvorul Minunilor, în topul celor mai vândute ape

Borsec, brand cu o istorie de peste 200 de ani, se clasează pe prima poziţie în clasamentul celor mai vandute ape minerale din România, atât din punctul de vedere al volumelor vândute, cât şi al valorii, relevă un studio realizat de Vektor Marktforschung.
Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 miliarde de lei (peste 480 milioane de euro), arată datele companiei de cercetare itate. de piaţă Vektor Marktforschung.
În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).
Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cea mai mare companie antreprenorială românească din industria băuturilor, cu afaceri de 693 milioane de lei. Romaqua Group este şi cel mai mare îmbuteliator de ape minerale.
„Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în valoare”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.
Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.
În clasament mai sunt prezente şi brandurile Izvorul Minunilor, deţinut de fraţii Ioan şi Viorel Micula care controlează grupul European Drinks & Food, brandul Perla Harghitei, îmbuteliat de compania cu acelaşi nume, Zizin din Braşov deţinut de familia Lazăr, dar şi mărcile private. Mărcile marilor magazine au muşcat însă o bucată mică din piaţă, dar preţul lor este de cele mai multe ori mai redus faţă de cel al brandurilor consacrate.

Related posts

Viena: ”Ecou internațional” pentru Grupul Grampet, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica

redactia

Orase durabile – Cum pregătim tranziția ?

Stefana Muresan

Grupul Taparo s-a reprofilat pe combinezoane și măști

Nora Dumitrescu

Cum a crescut cifra de afaceri din industria românească în 10 luni

Papuc Irina

Conferința anuală a DAFCOCHIM Agro: Pământul, obiectivul ADAMA

Ligia Voro

Muncitori indieni, angajați la fabrica de vagoane Astra Rail Industries din Arad

redactia

Techsylvania 2017 – casual smart for the tech culture in Ro

Stefana Muresan

BCR a lansat Școala de Business, un program de educație pentru antreprenori

Traian Dan

Studenții pot să-și deschidă o afacere. Statul le dă până la 100.000 de euro

Traian Dan

Promisiuni de finanțare pentru Sala Polivalentă din Oradea și pentru stadion

Traian Dan

Înotători virtuali la ediția din acest an a proiectului Swimathon Oradea

Traian Dan

Continental extinde clădirea de birouri din Iași

Ligia Voro

POZITIV TB: Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software – “Furtuna va trece și cei care vor supraviețui sunt cei care au comunicat eficient în această perioadă”

Ligia Voro

Cum a ajuns o companie românească la un nivel de invidiat în business-ul feroviar

Stefana Muresan

„Comunicare și vindecare: managementul relației cu pacienții”

redactia

Familia Rusu scoate la vânzare grupul de firme din industria mobilei Rus Savitar – Casa Rusu

Stefana Muresan

Drumul județean Salonta – Tinca costă peste 18 milioane de euro

Traian Dan

Etapele construirii Autostrăzii Unirii

Stefana Muresan

Universal Alloy își caută viitorii ingineri la București

Nora Dumitrescu

Cele mai frumoase exemplare de păsări de casă, porumbei și iepuri din Bihor

Traian Dan

Dublă aniversare – IRUM și MAVIPROD, la Reghin

Ligia Voro

Secretul creșterii vânzărilor în eCommerce

Nicolae Pop

Investiție Dito Group, de 5,2 milioane de euro, în Parcul Industrial Oradea

Traian Dan

Producătorul de cărămizi Brikston Iaşi ajunge la grupul austriac Leier

redactia

Leave a Comment