Industrie Slider

Borsec, Aqua Carpatica și Izvorul Minunilor, în topul celor mai vândute ape

Borsec, brand cu o istorie de peste 200 de ani, se clasează pe prima poziţie în clasamentul celor mai vandute ape minerale din România, atât din punctul de vedere al volumelor vândute, cât şi al valorii, relevă un studio realizat de Vektor Marktforschung.
Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 miliarde de lei (peste 480 milioane de euro), arată datele companiei de cercetare itate. de piaţă Vektor Marktforschung.
În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).
Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cea mai mare companie antreprenorială românească din industria băuturilor, cu afaceri de 693 milioane de lei. Romaqua Group este şi cel mai mare îmbuteliator de ape minerale.
„Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în valoare”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.
Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.
În clasament mai sunt prezente şi brandurile Izvorul Minunilor, deţinut de fraţii Ioan şi Viorel Micula care controlează grupul European Drinks & Food, brandul Perla Harghitei, îmbuteliat de compania cu acelaşi nume, Zizin din Braşov deţinut de familia Lazăr, dar şi mărcile private. Mărcile marilor magazine au muşcat însă o bucată mică din piaţă, dar preţul lor este de cele mai multe ori mai redus faţă de cel al brandurilor consacrate.

Related posts

Antreprenor pentru Viitor – proiect cu finanțare UE pentru studenții orădeni

Traian Dan

ICCO aniverseaza 30 de ani

Ionut Oprea

Auchan introduce prima colecție vestimentară semnată de un designer român

Nicolae Pop

UAE, Turcia şi Golful Persic vor să investească până la 500 de milioane de euro în Transilvania

Stefana Muresan

Aproape 800 milioane de lei pentru proiecte de mediu prin Programul Spații Verzi

Traian Dan

Penny, noul sponsor principal al echipei naționale și al României Under 21

Traian Dan

Eșalonări pe 12 luni la plata taxelor, pentru firmele afectate de criza COVID

Traian Dan

Hard data or subjective evaluation? Cities’ investment attractiveness report.

Ionut Oprea

Este gata metodologia ce permite colectarea de plasmă de la donatorii vindecați de COVID-19 și utilizarea acesteia pentru pacienții critici din secțiile ATI

Papuc Irina

Peste 800 de locuri de parcare vor deservi Sala de Sport Polivalentă din Oradea

Traian Dan

51,1% din populația României este de gen feminin

Traian Dan

Clienții Electrica Furnizare pot încheia contracte în piața concurențială doar cu buletinul

Traian Dan

Pfeiffer Vacuum s-a mutat din oraș. Uzină de 13 milioane de euro la Apahida

redactia

După ce a achiziționat Gruppo Trombini, Kastamonu Entegre va începe producția în Italia

Stefana Muresan

POZITIV TB: Elena Birtoc, CEO Carel Woodworks – „Virusul va fi și el, până la urmă, un profesor bun. Dacă nu vom reuși să învățam nimic de la el, ne-am oprit degeaba!”

Transilvania Business

Wine of Moldova la Prowein 2019 – povestea unui succes anunțat

Stefana Muresan

Adunarea Generală Anuală a Grupului Schaeffler a aprobat dividendele și un nou sistem de remunerare

Ligia Voro

Ursus, 7 milioane de euro investiții în fabrici anul trecut

Stefana Muresan

Să ne imaginăm ce vor aduce următoarele decenii, extrapolând de la realizările din prezent-Alexander Simionescu, RTR

Nicolae Pop

Sibiu Quality Days 2019, a 10-a ediție

Nicolae Pop

ANAF a decalat depunerea Declaraţiei unice de pe 15 martie pe 25 mai

Traian Dan

Ultimele înscrieri pentru studenți și profesori în cel mai complex program de educație

Nicolae Pop

Perspective pentru România de la Franz Weiler, CEO Uniqa Asigurări și președinte Foreign Investors Council

redactia

Oradea își reabilitează rețeaua termică cu fonduri europene

Traian Dan

Leave a Comment