Borsec, brand cu o istorie de peste 200 de ani, se clasează pe prima poziţie în clasamentul celor mai vandute ape minerale din România, atât din punctul de vedere al volumelor vândute, cât şi al valorii, relevă un studio realizat de Vektor Marktforschung.
Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 miliarde de lei (peste 480 milioane de euro), arată datele companiei de cercetare itate. de piaţă Vektor Marktforschung.
În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).
Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cea mai mare companie antreprenorială românească din industria băuturilor, cu afaceri de 693 milioane de lei. Romaqua Group este şi cel mai mare îmbuteliator de ape minerale.
„Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în valoare”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.
Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.
În clasament mai sunt prezente şi brandurile Izvorul Minunilor, deţinut de fraţii Ioan şi Viorel Micula care controlează grupul European Drinks & Food, brandul Perla Harghitei, îmbuteliat de compania cu acelaşi nume, Zizin din Braşov deţinut de familia Lazăr, dar şi mărcile private. Mărcile marilor magazine au muşcat însă o bucată mică din piaţă, dar preţul lor este de cele mai multe ori mai redus faţă de cel al brandurilor consacrate.
Citește și:
Fagura anunță lansarea noii sale identități vizuale, parte a strategiei de brand și de repoziționare construite împreună cu echipa de consultanți de la Brandocracy
Fagura, platforma de investiții alternative în finanțarea antreprenorilor, marchează o nouă etapă în parcursul său, dezvăluind o identitate…
19 aprilie 2024
Eveniment științific în domeniul neuropatologiei și neuroștiințelor, în premieră la UMFST G. E. Palade Târgu Mureș
La Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș va avea loc, în…
19 aprilie 2024
Florin Drăgan, rectorul UPT, militează pentru dezvoltarea conurbației Arad-Timișoara
Dacă în anii 2000 Aradul și Timișoara au însemnat o importantă poartă de intrare a investițiilor străine în…
19 aprilie 2024
Un deceniu de excelență. Povestea Transilvania Executive Education în România
Anul acesta, Transilvania Executive Education (TEE) sărbătorește 10 ani de activitate. Asociația a fost fondată în 2014, sub…
17 aprilie 2024
Frații Pavăl mai vor o bucățică din Cemacon
Acționarii majoritari ai fabricilor de materiale de construcții cu producție în județele Sălaj și Bihor au lansat oferta…
17 aprilie 2024
Clinica de Ortopedie și Traumatologie a SCJU Târgu Mureș, model prin performanțe și premiere
Secția Clinică de Ortopedie și Traumatologie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență (SCJU) Târgu Mureș a aniversat,…
17 aprilie 2024
Star Transmission și Star Assembly lansează programul de internship Summer Experience
După cum știm și noi, trecerea de la mediul academic la job poate fi una destul de stresantă.…
17 aprilie 2024
Misiune economică a Asociației Regale olandeze de prelucrare metalică “Metaalunie” în România
În organizarea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu, în parteneriat cu Federația Patronală din Industria Construcțiilor de…
16 aprilie 2024