Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Povestea brandurilor de succes a continuat. Daniel Metz, CEO NTT DATA România, și-a început prezentarea cu un recurs la memorie, pornind expunerea de la EBS România, o companie care a fost ridicată de la un singur angajat în 2000 și a ajuns la 600, atunci când a avut loc exit-ul spre concernul japonez NTT DATA, companie al cărei acționar este statul nipon și care este al treilea angajator al lumii, cu peste 280.000 de salariați. Dezvoltarea EBS România s-a reflectat inclusiv în elementele de identitate vizuală. Compania a avut la început o siglă de culoare neagră ca apoi aceasta să devină albastră, așa cum aveau majoritatea marilor jucători din IT.
“Încet – încet am conștientizat însă un lucru că, în IT, pe termen îndelungat, nu ai nicio șansă să construiești o companie care va răzbate în 20-30 de ani. IT-ul se află sub o presiune formidabilă de consolidare și, dacă vrei să devii mare, să ai o cifră de afaceri din creier, să ajungi la 50 de milioane de euro, 100 milioane de euro și mai mult, să ai mii de oameni care au salarii foarte ridicate, nu poți să rămâi un investitor individual, privat, pentru că piețele pe care operăm sunt supuse unor fluctuații extrem de semnificative. Riscul este enorm atunci când piața o ia în jos să nu poți să susții compania ca investitor privat în vremurile grele”, ne-a explicat CEO NTT DATA România.
Am călătorit apoi, ascultându-l pe Daniel Metz, spre tema prezentării „NTT DATA – rebranding-ul unei companii de succes”.
“O să vă povestesc ce a fost cel mai important și relevant în istoria mea de antreprenor, după ce am vândut compania, am negociat cu concernul japonez NTT DATA să păstrez sigla și brandingul companiei EBS încă trei ani. De ce? Pentru că investisem foarte mulți bani în sigla, logoul, cultura organizațională, în tot ceea ce însemna brandul EBS la vremea respectivă”, povestește Daniel Metz.
Însă, oare a așteptat CEO-ul NTT DATA să treacă acei trei ani? Din poveste aveam să aflăm că nu, deși trecerea numai ușoară nu a fost.
“La un moment dat am ajuns la concluzia că, lucrând în foarte multe proiecte internaționale, împreună cu colegii din concern, exista o abordare nefirească, în sensul că ceilalți veneau cu cărți de vizită NTT DATA și noi veneam cu cărți de vizită pe care scria EBS, chiar dacă apărea și a NTT DATA company, dar era o altă companie. Atunci pentru a-i ajuta pe colegi să lucreze în cadrul proiectelor la aceeași înălțime a ochilor, să aibă aceeași putere de negociere, am dotat colegii cu aceleași laptopuri, cu aceeași infrastructură și cu un an înainte de finalul celor 3 ani, am insistat pe lângă concern să trecem și să schimbăm sigla, logoul. (…) Am încercat sufletele oamenilor care erau obișnuiți cu altceva, le dădusem până atunci 13-14 ani cârnăciori bavarezi și dintr-o dată trebuiau să treacă la sushi și nu a fost foarte ușor. Au fost investite milioane de euro în imaginea EBS România și acum trebuia să trecem, fără să pierdem acea investiție, spre noua lume. Și cred că ne-a reușit lucrul acesta”, și-a continuat Daniel Metz povestea.
Ce ne-a plăcut din povestea EBS România, astăzi NTT DATA, a fost că Daniel Metz a reușit să le impună noilor proprierari să rămână exact aceeași companie, cu propria identitate, singura corporație din România care este condusă antreprenorial, și să devină achiziția cea mai de succes pe care japonezii au avut-o în ultimii 5 ani.
“Mi-au respectat brandul, mi-au respectat istoria, nu au trimis niciun om ca să vină în management din străinătate, suntem exact aceeași companie, ne-am păstrat identitatea, ne-am schimbat un pic logoul, culorile, acum avem un albastru mai deschis. (…) Eu am pus această barcă pe valurile mari, învolburate, cum am putut eu mai bine, până la 600 de oameni, acum am adus-o într-un port sigur, acum avem 1400 de oameni și planurile mele sunt să las compania în 2020 la 3500 de oameni. Dar pot să fac acest lucru pentru că acum ne bazăm pe un brand mare, internațional și colegii se identifică cu acest brand”, a anunțat Daniel Metz.
Iar de impresionat ne-a impresionat implicarea în comunitate, NTT DATA finanțând, printre altele, proiecte umanitare și evenimente și proiecte educaționale, culturale, sportive, precum Electric Castle, Campionatul European de Gimnastică, Balul Operei, echipa de volei feminin a Universității Cluj, CFR Cluj.
“Practic am considerat că, în 5 ani, bătălia nu se va mai da pe salarii, ci se va da pe imagine, pe brand, și acel brand nu va consta în broșuri lucioase, ci va consta în cât de implicat ești în mediul social, în cât de implicat ești în mediul academic, în cât de implicat ești în cultură, sport, pentru că generația tânără asta își dorește, să nu plece din țară, cel puțin în industria noastră nu mai prea pleacă pentru că sunt salarii bune, dar, dacă în Cluj nu sunt spectacole de operă, de teatru, de muzică ușoară, nu sunt concerte de jazz, nu sunt terase deschise, activități sportive, nu vor rămâne aici, pentru că au bani și vor să își consume banii aici și pentru asta trebuie implicare în societate și de aceea ajutăm foarte multe astfel de evenimente și astfel de organizații”, a explicat Daniel Metz.
În minte ne-a rămas crezul transmis de investitorul și managerul Daniel Metz noilor proprietari: “Dacă vreți să ne schimbați, nu sunt omul potrivit, voi pleca a doua zi, pentru că nu îmi doresc să scriu o poveste cu un scenariu care nu îmi aparține”.
Ligia VORO
Citește și:
16 saci cu bani furați de la Poșta din Timișoara VIDEO
Captură uriașă a polițiștilor timișeni după ce au oprit un autoturism suspect în Timișoara: 16 saci cu aproximativ…
1 iunie 2025
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren Formula 1
Datorită colaborării sale cu Mastercard, banca din Cluj devine partener de cursă, la Marele Premiu al Ungariei, al…
30 mai 2025
Centru de arte performative pe fosta platformă industrială Carbochim
Cel mai amplu proiect de reconversie și regenerare urbană din România propus de compania Iulius la Cluj va…
30 mai 2025
Strabag și Beanverse, noii chiriași ai birourilor Clujului
Orașul de pe Someș a pierdut în favoarea Timișoarei primul loc în topul centrelor office din afara capitalei,…
30 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Investiții
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
400 de specialiști din peste 10 țări, la cea mai mare conferință de Employer Branding din CEE
PORR România – partener principal în cadrul EBcon 2025. EBcon – conferința de employer branding, cel mai…
29 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
AAF: Numărul investitorilor în fonduri a crescut în ultimul an cu 34%, iar piața a depășit active de 47 mld. lei
”Piața fondurilor de investiții din România a făcut față cu brio perioadei tensionate de la începutul anului, dând…
29 mai 2025
Infrastructură
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Șase oferte pentru construirea pasajului suprateran de pe Centura Oradea peste linia de tram-tren
Trenurile metropolitane ale Oradiei încep să prindă contur. Șase firme sau asocieri de firme au depus oferte pentru…
28 mai 2025
Vineri, 30 mai 2025, se inaugurează „Podul Transilvania” din Satu Mare
Podul hobanat din Satu Mare, cunoscut și sub denumirea de „Podul Transilvania”, va fi inaugurat oficial vineri, 30…
26 mai 2025
Angajări în domeniul feroviar
Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
26 mai 2025
Termoline va eficientiza energetic Bazinul Acoperit „Crișul” Oradea
Au fost semnate contractele de execuție pentru lucrările de eficiență energetică la patru unități de învățământ și la…
26 mai 2025
Turism
Românii sunt așteptați la Festivalul Baloanelor Zburătoare de la Kikinda
Zboruri, pleșcăviță și vorbă românească la înălțime la Festivalul Baloanelor Zburătoare din Kikinda Festival internațional cu echipaj…
30 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Clujul are un nou hotel de cinci stele, parte dintr-un complex ridicat de la zero în locul fostului camping din Făget
Hotelul Elania Resort & Spa este situat în cartierul Făget, găzduieşte 53 de camere și restaurantul Eratto, urmând…
28 mai 2025
Răsfăț gastronomic, vinuri și socializare la Bucuresti, Craiova și Tulcea
“Tezaur de gusturi” și “Masterclass de praz”, “Enoturism și dezvoltare locală”, “Brandul oltenesc în HoReCa și retail” –…
27 mai 2025
Salariul mediul brut în Cluj, cu 300 € mai mare față de anul trecut
Câștigul salarial mediu brut în județ, în martie, era de 2.300 de euro, iar cel net, de 1.400…
26 mai 2025
Hotelul Univers, furnizorul nr. 1 de dividende al județului Cluj
Veniturile din încasarea dividendelor pe 2024 cuvenite Consiliului Județean (CJ) s-au ridicat la 1,8 milioane €, cele cinci…
20 mai 2025
Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards
Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
16 mai 2025
Peste 3 milioane de euro pentru modernizarea zonei de agrement Căsoaia
Zona de agrement Căsoaia beneficiază de două proiecte importante de modernizare, menite să transforme această destinație într-un pol…
16 mai 2025
Educație
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important…
30 mai 2025
351 de persoane înoată pentru o cauză nobilă la Swimathon Oradea 2025
Fundația Comunitară Oradea îi invită pe bihoreni la evenimentul caritabil Swimathon Oradea 2025 ce are loc sâmbătă, 31…
30 mai 2025
Ministrul educației: “O fuziune a universităților clujene trebuie să pornească de jos în sus”
Daniel David propune ca reforme în educație concentrarea academică, majorarea bugetelor pentru învățământ și cercetare, reducerea analfabetismului funcțional.…
29 mai 2025
Superlaborator finanțat de E-Infra la UTCN. „Avem un proiect în premieră mondială”
Unitatea dată în funcțiune de Universitatea Tehnică și grupul de companii va permite implicarea sa în proiecte precum…
29 mai 2025
Viitorii profesioniști ai Formulei 1 se pregătesc la Universitatea din Oradea
Studenții de la specializarea Autovehicule Rutiere (AR), a Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) – Universitatea din…
29 mai 2025
CONAF, prima organizație patronală din România care își duce misiunea în Europa
Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) marchează un moment de referință pentru antreprenoriatul românesc, și își extinde oficial…
29 mai 2025
Zi de Zi știri economice:
