Cluj Infrastructura Ultimele stiri

Cinci oferte pentru centura metropolitană a Clujului

Emil Boc a anunţat că Primăria Cluj-Napoca va plăti 4-5 milioane de euro pentru realizarea studiului de fezabilitate la viitoare centură metropolitană. La licitație au fost depuse cinci oferte.
“Am preluat din proprie inițiativă de la Guvern și în locul Guvernului sarcina de a face studiul de fezabilitate, proiectul tehnic pentru realizarea centurii metropolitane pentru cei 38 kilometri de centură care, practic, ne vor ajuta să fluidizăm traficul în oraș. Banii europeni există, 150 milioane de euro. Din nefericire, nu Primăria este eligibilă, ci doar Guvernul României. Dar în locul Guvernului ne-am angajat noi să facem acest studiu de fezabilitate. Am făcut toate demersurile tehnice. Am pregătit caietul de sarcini, s-a lansat licitația, s-au depus oferte. O spun în premieră. S-a încheiat faza de depunere a ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate la centura metropolitană. Vestea bună este că sunt cinci oferte depuse. De astăzi începe demararea procedurilor pentru analizarea documentațiilor depuse în vederea desemnării unui câștigător. S-a încheiat perioada de depunere, nu am avut contestații, foarte bună vestea asta pentru că ne-ar fi putut bloca. Trecem la faza de evaluare a ofertelor care va însemna că, în urma evaluării, un câștigător va fi desemnat. Să sperăm, dacă ar fi posibil, să nu fie contestații, dacă vor fi, se vor urma procedurile legale, după care acel câștigător va proceda la realizarea acestui studiu de fezabilitate, a documentațiilor tehnice atât de dificile și grele, dar atât de necesare pentru acest oraș”, a declarat primarul Emil Boc miercuri la o emisiune la radio, potrivit monitorulcj.ro.
Potrivit lui Boc, “această centură vine de la nodul de autostradă A3, pe malul Someșului, Florești, pasaj suprateran peste DN 1, după aceea din Mănăștur de la capătul linii de tramvai de la Bucium traversează Făgetul, Calea Turzii prin spate pe la Selgros, după care linie directă Bulevardul Muncii până la nodul de centură Apahida-Vâlcele”, mai spune primarul.
“Această centură ocolitoare a Clujului care este o soluţie pe termen mediu, dar reală de decongestionare a traficului. Această centură metropolitană a Clujului care este în valoare de 150 de milioane de euro pe o lungime de 38 de kilometri porneşte de la nodul de autostradă A3 de la Gilău – deci de unde a fost făcut ultimul segment de autostradă şi unicul din Transilvania, din nefericire, întrucât în ultimii cinci ani nu am avut niciun milimetru de autostradă sau de centură ocolitoare făcută la Cluj – pe malul Someşului vine 8,4 kilometri până la sensul giratoriu de la Cora, de acolo este un pasaj suprateran până la strada Bucium în Mănăştur, de acolo se continuă cu inelul de sud al Clujului, traversând Făgetul şi iese la nodul de centură Apahida-Vâlcele cu ramificaţii de străzi înspre oraş din această centură”, a mai spus primarul Clujului.
Jumătate din centura metropolitană este pe raza municipiului Cluj-Napoca, restul pe raza celorlalte comune. Proporţional, fiecare unitate administrativ-teritorială va suporta costul studiului de fezabilitate.
“Pentru început, noi vom suporta cheltuielile iniţiale, Primăria Cluj cu celelalte primării, dar sunt şanse reale să obţinem banii necesari rambursaţi ulterior de la Uniunea Europeană. Chiar dacă bugetele noastre nu mai sunt aşa de generoase ca anii trecuţi, vom plăti aceşti bani. Am primit sprijinul tuturor primarilor implicaţi în acest proiect. Am convingerea că centura metropolitană intră pe un alt făgaş, cu şanse reale de realizare până în 2023. Orice blocaj ne poate scoate în afara graficului. Suntem aproape în ceasul al 12-lea. Încă mai putem spera să o realizăm. Deblocarea centurii ne deschide şansele rediscutării problemelor privind dezvoltarea economică a Clujului, deblocarea proiectelor imobiliare şi descongestionarea traficului”, a mai spus edilul.

Related posts

Oamenii de afaceri chinezi vor să aducă investitori în Arad și să distribuie produsele arădene în China

Stefana Muresan

Adunările acționarilor Transgaz, fără cvorum

Ligia Voro

Ordinul Arhitecților din România a participat la lucrările Conferinței AsoP 2019

Stefana Muresan

Leave a Comment