Banca Națională găzduiește expoziția Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România, o inițiativă CITR Group

Expoziția Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România va fi găzduită de Banca Națională a României (BNR) timp de două săptămâni, în Sucursala BNR din strada Lipscani nr. 8 (Palatul Chrissoveloni). Expoziția de la BNR va fi deschisă publicului între 27 septembrie și 10 octombrie 2018, de luni până vineri, între orele 10:00 și 18:00. Lansat în luna aprilie la inițiativa CITR Group, Muzeul Antreprenoriatului subliniază importanța antreprenoriatului românesc pentru economia României și sărbătorește spiritul antreprenorial autohton, cu ocazia Centenarului.

Viceguvernatorul Liviu Voinea: „Fără capital românesc, fără inițiativă antreprenorială locală, o bancă centrală independentă, precum a noastră, simte că nu poate să își exercite pe deplin menirea si rostul.ˮ

Andrei Cionca, Președinte CITR Group, inițiatorul proiectului: „Suntem onorați că BNR s-a alăturat inițiativei noastre de a sărbători antreprenoriatul autohoton și că găzduiește Muzeul antreprenoriatului, o inițiativă construită pe puterea exemplului și pe valoarea comunității. Credem cu tărie că economia României se poate clădi sustenabil pe puterea antreprenorilor de a depăși momentele de cumpănă și pe capacitatea noastră, a comunității, de a-i susține, mai ales când sunt în dificultate. În același, timp, pentru a reuși, antreprenorii au nevoie să fie susținuți și printr-un cadru legislativ stabil, care să ofere predictibilitate.ˮ

Despre Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România:
• Expoziția ilustrează, în trei perioade istorice din ultimii 100 de ani, 30 de povești antreprenoriale: 10 antreprenori din perioada 1918 – 1945 (secțiunea Fondatori), 10 povești românești de succes de după ’89 (secțiunea Contemporani) și alți 10 antreprenori care au regândit regulile jocului (secțiunea Noua generație);
• Galeria de 30 de povești poate fi accesată și pe www.citr-group.ro/MuzeulAntreprenoriatului
• Numele celor 30 de antreprenori au fost selectate de un Board al Muzeului, format din reprezentanți ai CITR Group, alături de Dumitru Lăcătușu, Centrul de Consultanță Istorică (curator al categoriei Fondatori), Sergiu Neguț, Maastricht School of Management Romania (curator al categoriei Contemporani) și Dora Surugiu-Kocsolade, The Entrepreneurship Academy (curator al secțiunii Noua generație). Printre criteriile de selecție a poveștilor s-au numărat puterea exemplului, etica în business, sustenabilitatea, implicarea în comunitate și reprezentativitatea geografică;
• Numele incluse în secțiunea Fondatori (Ioan Mihail, Tiberiu Eremie, Dimitrie Leonida, Nicolae Malaxa, Dumitru Mociorniță, Petre Georgescu-Delfras, Max Auschnitt, Blaziu Guban, Nicolae Chrissoveloni, Francisc Neuman) au fost selectate în urma unei cercetări riguroase în 17 fonduri arhivistice;
• În secțiunea Contemporani au fost incluși Dragoș Anastasiu, Florentin Banu, Doina Cepalis, Horia Ciorcilă, Dragoș și Adrian Pavăl, Felix Pătrășcanu, Ioan Popa, Iulian Stanciu, Dan Șucu și Florin și Măriuca Talpeș;
• Din secțiunea Noua generație fac parte Laurențiu Bănescu, Andrei Botescu și Alexandru Manda, Monica Cadogan, Ioan Iacob și Radu Constantinescu, Oana și Vlad Craioveanu, Răzvan Crișan, Mihaela Glăvan, Șerban Radu și Nicoleta Dumitru, Mihai Simiuc și Marius și Dan Ștefan.
• Pe lângă poveștile lor, mare parte dintre antreprenori au împrumutat Muzeului obiecte personale, cu valoare sentimentală pentru ei sau pentru business;

CITR Group a inițiat acest proiect în urma studiilor realizate în rândul antreprenorilor în dificultate, care au arătat temerile și dificultățile antreprenorilor aflați în momente de cumpănă, dar și faptul că economia României stă pe o bază fragilă: doar 4% dintre companiile locale sunt companii de impact asupra economiei (aprox. 23.000 de companii au active de peste un milion de euro), iar, din acestea, și așa foarte puține, 50% sunt în stare de dificultate.

„Concluzia celor 20 ani de experiență în management de criză și de lucru cu antreprenori în dificultate a CITR Group este că antreprenoriatul este, prin excelență, despre momente de cumpănă, dar mai ales despre curajul de a recunoaște când ești în dificultate și de a identifica soluții, de a vedea calea printre obstacole. Pentru o economie sănătoasă, avem nevoie de antreprenori locali, pentru că aceștia au impact asupra economiei, în fiecare zi. Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România le este dedicat, iar forța acestor povești sperăm să inspire antreprenorii la început de drum și pe cei care sunt acum în momente de cumpănă”, a subliniat Andrei Cionca, Președinte CITR Group.

Expoziția „Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în Româniaˮ, lansată de CITR Group în luna aprilie a acestui an, a fost itinerată la The Entrepreneurship Academy, în cadrul Nopții Muzeelor, în București, apoi în Cluj-Napoca, în luna iulie. Expoziția se întoarce în București și este găzduită de Banca Națională a României (BNR), în perioada 27 septembrie – 10 octombrie, în Palatul Chrissoveloni, o perlă arhitecturală interbelică și un simbol al activității financiare din Bucureștiul începutului de secol XX. Clădirea din Str. Lipscani nr. 8, acum aflată în patrimoniul BNR, a aparținut familiei de bancheri greci Chrissoveloni, care în anul 1848 deschideau prima filială a băncii, în Galați. Nicolae Chrissoveloni este, de altfel, unul dintre cei zece antreprenori interbelici a cărui poveste este ilustrată în cadrul expoziției, în secțiunea Fondatori: https://www.citr-group.ro/muzeulantreprenoriatului/fondatori/nicolae-chrissoveloni/

Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România este o componentă a inițiativei Second Chance, prin care CITR Group susține afacerile în dificultate. Acest demers are la bază cifrele din studiul anual al CITR Group asupra companiilor de impact, care arată că economia României stă pe o bază îngustă: deși înregistrăm cea mai mare creștere din UE, la nivel micro, veniturile se concentrează în jurul unui număr mic de companii; 4% din totalul firmelor autohtone reprezintă motorul economiei autohtone, iar jumătate din ele se află în stare de dificultate. Printre cauzele acestei stări de fapt se numără și dificultățile antreprenoriale neprevenite sau netratate care conduc la diminuarea numărului de antreprenori: antreprenorii sunt stigmatizați după un eșec, iar opt din 10 antreprenori sunt tentați să se retragă din antreprenoriat după primul eșec (conform cifrelor europene).

CITR Group este primul grup de firme din România specializat în remedii personalizate pentru companiile aflate în dificultate. CITR Group asistă companiile în procesul lor de redresare, prin furnizarea de soluții de reorganizare, restructurare și investiții. Grupul are resurse pentru gestionarea oricărui sector de business, atât în, cât și în afara procedurilor judiciare. Misiunea CITR Group este anticiparea nevoilor antreprenorilor și îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite companiilor, astfel încât orice impas economic să fie transformat într-o oportunitate. Sub umbrela CITR Group funcționează societățile CITR, CIT Restructuring și CIT Resources.

Exit mobile version