Brandul de ciocolată belgiană Leonidas se extinde în franciză în Braşov, Oradea şi Sibiu

Brandul de ciocolată belgiană Leonidas vizează deschiderea de noi magazine în franciză în Braşov, Oradea şi Sibiu, unde poartă negocieri. Brandul Leonidas, furnizor oficial al Curţii Regale Belgiene, are doi mas­ter francizori pe piaţa locală. El a fost adus în România în urmă cu 15 ani prin compania M’B Business, controlată de Jolyon M’Bei, care a francizat ulterior alte trei magazine Leonidas în Craiova, Constanţa şi Bucureşti. Din 2009, brandul belgian de praline Leonidas îl are ca master francizor şi pe antreprenorul Ion Codreanu.

 

Grupul pe care îl con­du­ce Ion Codreanu însumează şapte magazine în patru oraşe din ţară. Codreanu deţine două ma­gazine Leonidas în Capitală, în zona Uni­rii şi zona Dorobanţilor, şi ad­minis­trează alte cinci deschise în sistem de franciză, în Bucureşti (Calea Victoriei), Timişoara (o unitate stradală şi una în Iulius Mall), Iaşi şi Cluj- Napoca.

”Avem o nouă categorie de clienţi, persoane cu vârsta cuprinsă între 25 şi 30 de ani. Clienţii au trecut de la gusturile clasice la diferite combinaţii. Vânzările pentru consumul propriu a ajuns la 50% din business, iar 50% îl reprezintă vânzările pentru cadouri”, a declarat Ion Codreanu, master francizor al brandului de ciocolată Leonidas, citat de Ziarul Financiar.

Consumul de ciocolată în România este relativ scăzut comparativ cu cel de pe alte pieţe, ridicându-se la circa 2,2-2,5 kilograme per capita, potrivit ultimelor date. Comparativ, în Austria sau Germania consumul este de aproximativ 8 kilograme pe cap de locuitor, iar în Polonia este de 5 kilograme. Piata produselor din ciocolată în România se ridică la 80-100 milioane euro (dintr-un total de peste 500 mil. euro piaţa dulciurilor), din care segmentul ciocolatei de lux reprezintă 10%-12%, potrivit datelor din piaţă.

Exit mobile version