Reabilitarea subsectiunii feroviare Apata – Cata, atribuita unui consortiu de firme turcesti. Contract de 600 milioane de euro

CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsectiunii Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara, cu suma de 2.850.163.157 RON (aproximativ 600 milioane de euro), scrie clubferoviar.ro.

 

La licitatia din aprilie 2018, pentru modernizarea subsectiunii Apata – Cata, au fost depuse sase oferte

– Asocierea  Rail Works

– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.

– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL

– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS

– Asocierea Strabag AG- Strabag SRL

– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei, fara TVA (615,7 milioane euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsectiunea Apata – Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara, este situata pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta, iar modernizarea acestei subsectiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Exit mobile version