Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum convingem publicul să folosească transportul în comun?

Motto: „Cea mai mare problemă a comunicării este iluzia că a avut loc” – G.B. Shaw

 

Experiența proprie, dublată de cercetările sociologice, sondajele ne arată că, deși înțelegem motivele raționale și nevoia de a renunța la autoturismul proprietate personală și de a folosi transportul public, ne este, totuși, foarte greu să renunțăm la șofat.

 

Majoritatea motivelor pentru care ar trebui să alegem transportul public le cunoaștem – și ne este clar că toate aduc beneficii personale și publice:

  • reducerea noxelor, deci o îmbunătățirea a condițiilor de mediu;
  • reducerea traficului;
  • înlocuirea timpul petrecut la volan cu timp de calitate pentru citit, ascultat, privit, discutat, învățat etc.;
  • reducerea cheltuielilor personale;
  • mai multă mișcare, mai mult exercițiu fizic;
  • o mai bună organizare a timpului;
  • nu e nevoie de locuri de parcare;
  • siguranță mai mare în trafic.

 

Dar cum facem să convingem publicul să folosească transportul în comun? Prin comunicare! Comunicarea societăților de transport public cu stakeholderii trebuie privită și tratată în mod strategic. Ea trebuie să facă parte din funcțiunile de management, împreună cu marketingul, resursele umane, vânzările, relațiile cu clienții etc.

Campaniile de comunicare trebuie să aibă consistență narativă, să se adreseze atât celor care deja folosesc transportul public – pentru fidelizarea lor, cât și potențialilor utilizatori. Se recomandă folosirea unui mix de comunicare – relații publice, marketing, relații cu clienții, publicitate, cu mesaje inovative și dedicate, bogate în informații și argumente.

 

Planul de comunicare urmează trei etape:

  1. informarea publicului
  2. comunicarea bi-direcțională cu publicul
  3. implicarea publicului în procesul decizional.

 

În toate etapele, e nevoie de comunicarea continuă și consecventă a principiilor și valorilor transportatorului, principii și valori comune cu ale comunității locale pe care o deservește. Mai mult, e nevoie de exemple personale de folosire a transportului public. Astfel, se va crea credibilitate, care stă la baza construcției și menținerii reputației transportatorului. Iar o bună reputație va face ca transportatorul să fie privit ca un adevărat membru al comunității.

Raportarea corectă către public este esențială. Trebuie avute în vedere particularitățile unui public local, cu o anumită cultură a comunității care diferă de la o zonă la alta, dar în același timp un public eterogen, compus din grupuri sociale cu valori și atitudini diverse. Informațiile și argumentele adesea tehnice despre beneficiile și importanța transportului comun trebuie „îmbrăcate” într-o formă accesibilă pentru toate aceste segmente – limbaj comun, imagini sugestive, valență emoțională pozitivă.

 

de Cătălin HOSU

 

Cătălin Hosu este expert în comunicare, cu experiență de peste 20 de ani, și vicepreședinte al Asociației Române de Relații Publice din 2014. A activat și a colaborat întotdeauna pentru lideri ai pieței: jurnalist de radio, TV și presă scrisă, manager de comunicare, de relații cu presa și purtător de cuvânt pentru o companie multinațională, consultant de comunicare strategică și comunicare de criză. De peste doi ani, activează și ca expert într-un proiect de cercetare al Ministerului Educației, finanțat de Uniunea Europeană.

 

COMM360 este compania de comunicare strategică fondată și condusă de Cătălin Hosu, cu un portofoliu de clienți bine-cunoscuți în sfera publică. Oferă servicii de consultanță, management și training pentru: comunicare strategică, comunicare de criză, managementul reputației, employer branding, tehnici de comunicare și prezentare, mass-media, new-media și marketing digital/prezență on-line.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Conferința Linked Culture 2019 - Management și Marketing cultural

Articolul următor

Laserul de la Măgurele, a zecea parte din întreaga putere a Soarelui pe Pământ concentrată într-o rază de lumină

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Destinația #RoMixedUse 2024

#RoMixedUse2024  Aceasta este prima, singura și cea mai extinsă analiză a proiectelor mixed-use, la nivel național, din România,…
Citeste mai mult

Reinventarea

În ediția aceasta a revistei Transilvania Business avem multe povești frumoase despre investitori și investiții, portrete de lideri…
Citeste mai mult

ENERGIE VIE ÎNTRU DIPLOMAȚIE DEMNĂ

Vești bune dinspre SUA. Avem un orizont de timp clar definit pentru ridicarea vizelor pentru români. Vom putea…
Citeste mai mult

Nu mai merge: lasă că merge și așa!

Revista Transilvania Business a promovat, de-a lungul celor 13 ani trecuți de prezență în peisajul publicațiilor din România,…
Citeste mai mult

Austeritatea, doar pentru căței

Au curs valuri de cerneală de când Ministerul Finanțelor și, implicit, Guvernul României s-au gândit să acopere găurile…
Citeste mai mult

Investiții verzi. Exaltare vs. realism

În contextul volatilității, al creșterilor de prețuri de pe piața energiei, dar și al deschiderii a numeroase linii…
Citeste mai mult

Viața socială a statuilor

În viața unui oraș și a unei comunități, statuile și monumentele marchează spațiul public ca semne și simboluri.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share