Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Contractul pentru finalizarea centurii Târgu-Mureșului, scos la licitație

Biroul de Presă al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a anunțat în această după-amiază că a fost postat în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare pentru procedura de atribuire licitație deschisă, având ca obiect “Proiectare și Execuție Varianta de Ocolire Târgu Mureș – finalizare lucrări”

 

Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 47.000.000 euro fără T.V.A, iar data limită pentru depunerea ofertelor este septembrie 2019.

Pe Varianta de ocolire Târgu-Mureș, în lungime de 11,643 km, vor fi realizate 8 poduri/ pasaje/ viaducte și 2 intersecții giratorii. Această Variantă Ocolitoare va asigura legătura Sighișoara – Târgu Mureș – Reghin, pentru a reduce volumul traficului ce traversează municipiul Târgu-Mureș în direcţia sud – nord.

După finalizarea lucrărilor, accesul pe această variantă se va face din DN13 pe relația Brașov – Sighișoara – Targu Mures, km 155 și din DN15 pe relația Reghin – Târgu Mureș – Turda, km 84.

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Fondurile, potrivit unor informații anterioare, vor fi asigurate prin POIM 2014-2020.

UPDATE. Execuția variantei de ocolire a Municipiului Târgu Mures a demarat în octombrie 2014. Contractul a fost acordat companiei spaniole COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA. Compania realizase însă după 3 ani sub 35% din lucrări, motiv pentru care CNAIR a reziliat contractul la finalul anului 2017.

Anul trecut, Narcis Neaga, la acel moment directorul general CNAIR, ne declarase că licitația pentru continuarea lucrărilor nu fusese organizată deoarece pe rolul instanței supreme se afla procesul dintre asociația locuitorilor din cartierul Orizont din comuna Livezeni, care atacaseră HG prin care se aproba investiția, și Guvernul României și, în subsidiar, compania publică responsabilă de drumuri naționale și autostrăzi. Procesul s-a încheiat în primăvara acestui an, cu o hotărâre definitivă în favoarea Guvernului. De asemenea, proiectul centurii a suferit și la capitolul proiectare, fiind probleme încă de la încheierea contractului cu spaniolii, însă atât procedura de licitație, cât și contractul de lucrări au mers mai departe.

 

 

 

Total
44
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Utilizatorii mobilPay Wallet pot susține HOSPICE Casa Speranței prin donații direct în aplicație

Articolul următor

A fost scoasă la licitație Supervizarea Secțiunii 1 și 5 ale Autostrăzii Sibiu Pitești

Citește și:
Citeste mai mult

Zilele Culturii Maghiare la Oradea

Acest sfârșit de săptămână aduce în Piața Unirii și în Cetatea Oradea, o nouă ediție a evenimentului Zilele…
Citeste mai mult

EXPO REAL: Exhibitor number up 50 percent

Over 1,900 exhibitors registered Innovative solutions concentrated in Hall A3 Overarching topics: ESG, housing, interest rate policy, climate…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
44
Share