Elevii din mediul privat vor preda educația financiară la stat

Tinerii specializați în business de la Transylvania College Cluj (TCC) vor preda în liceele de stat cursuri despre schimbul valutar, instrumentele bancare, inflație, taxe și economisirea banilor.

Elevii din cadrul Money-FEST Committee – TCC vor extinde proiectul lor intern de educație financiară în alte licee din oraș. Din martie, 10 elevi specializați în acest domeniu vor preda cursuri de educație financiară la Liceele R. Ladea, N. Bălcescu, L. Blaga, M. Eminescu și la Colegiul Tehnic Ana Aslan.

Câte doi elevi din TCC vor organiza ateliere de lucru pe teme de educație financiară cu un grup de 15 elevi din fiecare școală din proiect. Ulterior, elevii care au participat la cursuri vor disemina în rândul colegilor informațiile primite.

“Am dezvoltat un curriculum simplificat, pe capitole, la care am lucrat inclusiv cu specialiști în domeniu, pe care i-am rugat să ne explice diverse noțiuni care nu erau în manuale. Am verificat și ce se predă la economie în școlile de stat.

Printre lucrurile practice despre care vom vorbi se numără schimbul valutar, instrumente bancare, diferența dintre cardul de credit și cel de debit, ce e inflația, care sunt taxele directe și indirecte sau principii pentru economisirea banilor.

Sunt foarte multe lucruri din domeniul economic pe care nu le înveți la școală sau pe care nu le aprofundezi și care ți-ar putea fi foarte folositoare. E important să nu depinzi de alții din punct de vedere financiar și ca să ajungi la asta trebuie să fii și bine documentat”, a explicat Georgiana Moiș, unul dintre viitorii traineri.

Elevii din MFC vor să extindă rețeaua de școli în care să țină cursurile, finanțarea proiectului fiind asigurată de Banca Transilvania. Money-FEST este un comitet ce are ca obiectiv dezvoltarea tinerilor și a comunităților prin intermediul educației financiare. TCC este o școală internațională nonprofit, acreditată de Ministerul Educației și de Departamentul pentru Educație din Marea Britanie.

 

Exit mobile version