Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„Your dedicated Marketing Agency” – LOOPAA

VIITORUL INDUSTRIEI PUBLICITĂȚII, CREATIVITĂȚII ȘI COMUNICĂRII ÎN ROMÂNIA

Transilvania Business a provocat publicitarii, comunicatorii și creativii locali la o discuție despre viitorul domeniului în care ei își desfășoară activitatea. Am fost curioși să vedem cum se transformă industria, care este nevoia de inovație în domeniul publicității, marketingului și comunicării, cum se mai promovează un brand astăzi, cât de realiste sunt așteptările clienților, cum se monetizează online-ul, care este viitorul publicității, marketingului și comunicării prin mijloacele tradiționale, mass-media tradiționale – televiziune, radio, print, în special, și outdoor-ul clasic.


Cine este Loopaa?

Suntem o echipă de oameni pasionaţi de marketing şi împreună activăm de 7 ani în domeniul acesta, cu proiecte atât în România cât şi în afara ţării. Ideea cu care am pornit la drum în 2013 a fost aceea de a oferi un serviciu complet, de a deveni un partener care îşi asumă responsabilitatea unei colaborări de lungă durată, pe toate nevoile unui business.

Serviciile noastre includ realizarea de strategii de marketing, branding şi identitate vizuală, implementarea de campanii de marketing online, organizarea de evenimente şi servicii din zona PR.

Brandurile din portofoliul nostru sunt atât din zona B2B – în domenii precum automotive, IT, medical – cât şi B2C – în domenii precum industria fashion, turism şi accesorii auto. În ultimii ani am avut colaborări şi cu mediul universitar, în care încercăm să susţinem facultăţile din Cluj în demersurile lor de promovare şi atragere de studenţi. Una din valorile noastre cele mai de preţ este “Giving back to community”, aşa că încercăm, pe cât posibil, în activitatea noastră, să susţinem iniţiative ce ţin de formarea tinerilor sau de sprijinirea unor organizaţii care ajută comunitatea în care trăim.

Ce vă diferenţiază pe piaţă?

Am putea spune că, în primul rând, dedicarea cu care ne implicăm în proiectele pe care le desfăşurăm alături de partenerii noştri – de aici şi sloganul nostru, “Your dedicated Marketing Agency”. Ne-am obişnuit să fim acolo pentru partenerii noştri oricând au nevoie de noi, să fim acei “problem-solvers” de care are nevoie orice business.

Încercam, însă, să cultivăm un lucru important în fiecare relaţie de colaborare pe care o dezvoltăm: ideea că munca aceasta de marketing, indiferent despre ce serviciu vorbim, este un parteneriat – noi venim cu experienţa, cu cunoştinţele de marketing – iar partenerul nostru de business vine cu provocarea şi cu disponibilitatea de a investi timp în colaborarea cu noi. Doar aşa putem ajunge la rezultatele pe care ni le dorim, adică la un parteneriat de succes pentru ambele părţi.

În ceea ce priveşte poziţionarea noastră pe piaţă, între agenţiile de marketing din România, putem spune că tindem destul de mult spre a oferi servicii integrate, colaborări complete, aşa cum le spunem noi. Încercăm să dezvoltăm o relaţie pe termen lung cu fiecare din ei, pornind de la strategia de marketing şi branding la marketing online, servicii PR şi chiar organizări de evenimente. Tindem să devenim acel departament de marketing externalizat pentru orice companie care îşi doreşte să atingă următorul nivel pe piaţă – fie că vorbim de piaţa din România sau din afară.

Ne diferenţiem parţial şi prin prisma pieţei căreia ne adresăm – o mare parte din activitatea noastră înseamnă colaborări cu companii din Ungaria, Olanda, Germania sau UK. Vorbim de partenerii noştri de cursă lungă, clienţi care ne-au fost alături încă de la început şi alături de care am implementat proiecte importante în ultimii ani: de la campanii online implementate concomitent în 5 ţări europene, la o “caravană” de peste 50 de evenimente organizate în toată ţara.

Cum îmbinaţi, în activitatea voastră, metodele clasice cu noile trenduri? Cât de mare este nevoia de inovaţie în comunicare şi branding?

În ultimii ani, am început să simţim tot mai mult nevoia de automatizare în marketing şi business. Au apărut o mulţime de platforme noi de promovare şi instrumente de gestionare a activităţii de marketing care oferă informaţii mai detaliate, centralizate şi, cel mai important, corelate între ele. Cu astfel de instrumente putem să știm astăzi exact cine este potenţialul nostru client şi la ce tip de mesaje ar putea răspunde cel mai bine, astfel încât să îi oferim exact ceea ce caută.

În branding, noile trenduri merg din ce în ce mai mult în zona disruptive – acel tip de design care nu mai respectă liniile clasice, ci creează o impresie puternică prin forme şi culori care se îmbină într-o manieră “dezordonat – ordonată”.

În proiectele pe care le implementăm, încercăm să găsim mereu acea proporţie perfectă între metodele clasice şi cele inovatoare, pornind de la client şi obiectivele sale. E important ca un brand să urmeze o linie constantă în imaginea şi comunicarea sa, însă e foarte important să fie şi în pas cu vremurile, cu noile trenduri în comunicare şi noile canale de promovare – mai ales atunci când vorbim de branduri care se adresează unui public B2C.

Ce canale puteţi spune că sunt cele mai eficiente în publicitate şi marketing?

Cele mai eficiente canale în publicitate şi marketing sunt cele care se potrivesc business-ului clientului. În identificarea lor, trebuie să pornim mereu de la publicul-ţintă şi să ne răspundem la întrebările: cine este el, unde îl găsim, ce îl interesează, de unde se informează şi cum ia decizia de cumpărare?

Vorbind de canalele de promovare online, apariţia noilor reţele sociale precum TikTok şi creşterea numărului de persoane care fac vlogging, podcast sau devin influenceri în România sunt, în mod clar, lucruri care au schimbat modul în care abordăm publicitatea şi marketing-ul, deci şi modul în care se promovează brandurile.

Nu trebuie, însă, să ignorăm nici canalele media tradiţionale – un mix bun de marketing le include pe toate. Consumatorul din ziua de astăzi ia decizia de cumpărare după ce a auzit de tine, ca brand sau “te-a văzut” în cel puţin 4-5 locuri. Este clar că nu mai există promovare pe un singur canal, fie el online sau offline. Media tradiţională îţi poate oferi exact acel plus de care ai nevoie ca să devii cu adevărat memorabil – fie care vorbim de un articol într-o revistă print pe care o citeşte aşteptând la dentist, un panou publicitar pe lângă care trece în fiecare dimineaţă în drum spre serviciu sau o activare de brand care îi poate atrage atenţia când se află la cumpărături.

Ideea de bază de la care pornim în stabilirea celor mai eficiente canale de promovare este aceea de a crea un mecanism care să includă cât mai multe punţi de contact – adică să fim vizibili pentru acea persoană în online, să o îndrumăm să aibă o acţiune în offline, să mai audă de noi şi de la grupul de prieteni şi de la influencerii pe care îi urmăreşte şi apoi să concretizăm relaţia într-un ultim pas – o vânzare, o participare, o înscriere sau orice ar fi ea.

De aceea, încercăm mereu să identificăm cât mai clar tipologia de persoană din fiecare grup-ţintă, pentru că asta ne ajută să ne dăm seama cel mai bine unde în mediul online trebuie să îi vorbim, unde îl vom găsi în offline şi cum trebuie să livrăm informaţia astfel încât să ajungem la rezultatul dorit.

Putem defini clar şi convingător avantajele publicităţii online?

În ceea ce priveşte publicitatea online, comparativ cu alte canale media, vorbim de o segmentare mai bună şi costuri relativ mai mici, care sunt, în mod clar, avantaje importante pentru orice companie, mai ales pentru una aflată la început de drum. Beneficiile pe termen mediu şi lung, însă, se definesc în raport cu rezultatele generate – şi rezultatele, aşa cum am menţionat şi mai devreme, depind de tipologiile de clienţi din fiecare grup-ţintă.

Avantajele pe care le considerăm, însă, incontestabile pentru orice companie, când vorbim de publicitatea online, sunt faptul că ne ajută să ajungem rapid la clienţii noştri şi ne permite să avem o comunicare bi-direcţională cu aceştia. Putem să ne apropiem mult mai uşor de consumatori şi putem primi feedback instant pentru produsul sau serviciul nostru – două avantaje pe care niciun alt canal media nu ni le oferă momentan.

Cum îndepliniţi expectanțele clienţilor şi cum transformaţi view-urile în vânzare şi profit?

Cel mai bun mod de a transforma view-urile în profit este să dezvolţi, la bază, un brand puternic, memorabil şi atractiv pentru clienţii tăi. Înainte de a cumpăra, deci de a genera vânzări şi profit pentru brandul tău, ei trebuie să se identifice cu produsul sau serviciul tău, cu ceea ce comunici, cu ceea ce faci pentru comunitate, cu valorile pe care le promovezi – să le devii drag, am putea spune, într-un limbaj mai direct. Relaţia aceasta dintre consumator şi brand se construieşte în online, dar trebuie respectată cu sfinţenie şi în mediul offline, dacă vorbim de un produs aflat la raft.

Cum îndeplinim expectanțele clienţilor? Setându-le corect de la început. Primul pas, în orice colaborare pe care o începem, este auditul de marketing – etapa în care ne uităm la procesele de business, discutăm cu oamenii din compania respectivă şi astfel identificăm punctele în care mai trebuie să lucrăm sau factorii diferenţiatori pe care care trebuie să îi scoatem în faţă. De aceea, în unele cazuri, să îndeplinim expectanţele clienţilor înseamnă şi să mergem mai departe de munca de marketing – spre o consultanţă de business, de dezvoltare a afacerii sau de corectare a unor aspecte care nu mai pot fi “ascunse” în lumea de astăzi. Consumatorul de astăzi caută sinceritate, congruenţă şi constanţă.

Apoi, de destul de multe ori, suntem nevoiţi să spunem că un marketing bun nu poate face minuni – e doar o piesă importantă dintr-un puzzle mai mare. Nu mai e de ajuns să lucrezi la o singură rotiţă. Pentru rezultate notabile, trebuie să pui în mişcare tot mecanismul.

Ce se întâmplă cu print-ul, TV-ul, radio-ul şi outdoor-ul?

În rândul marilor branduri, sunt, încă, în mod clar, foarte importante. Și cu siguranță nu vor ”muri” prea curând.

În rândul brandurilor de talie mai mică şi medie, există o tendinţă de a le plasa pe poziții iinferioare în planul de comunicare – în cazul unora, pentru că nu mai oferă o expunere destul de mare raportată la costuri, iar în cazul altora pentru că intră pe pante descendente în ceea ce priveşte utilizarea de către publicul larg. Mai există, aici, un caz – cel în care sunt utilizate greşit. În discuţiile cu partenerii noștri, auzim deseori “le-am încercat şi nu am avut rezultate” – la o analiză mai atentă, acest lucru se întâmplă ori pentru că acele canale folosite nu au fost corelate, concomitant, cu altele, care să le completeze, alegerea lor nu a derivat dintr-o analiză a publicului-ţintă sau aşteptările avute de la canalul respectiv au fost setate nerealist din start. Print-ul, TV-ul, radio-ul şi outdoor-ul încă mai aduc rezultate. Trebuie doar să ştim când să le folosim, cum şi pentru ce: outdoor-ul ajută când vorbim de creşterea notorietăţii şi percepţia asupra brandului, print-ul este încă consumat de anumite categorii de public dacă spune o poveste, iar radio-ul şi TV-ul sunt încă, în România, principalele instrumente de promovare spre mase mari de persoane, în promovarea produselor de larg consum.

Prin urmare, nu există canale de promovare mai bune sau mai puţin bune – totul depinde de publicul căruia i te adresezi şi informaţia pe care doreşti să o transmiţi.

Alexandra Zăinescu, Director Executiv @ Loopaa Marcom

(Din ediția print a revistei Transilvania Business, numărul 93 – martie/aprilie 2020)

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Rezervele internaționale ale României, valută plus aur, 40.269 milioane de euro

Articolul următor

Aproape 850.000 de fermieri au primit subvenții de la APIA în Campania 2019

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share