ANAF recomandă utilizarea Ordinului de plată electronic în relația cu Trezoreria

În contextul prelungirii stării de alertă și al riscului ridicat de îmbolnăvire generat de pandemia COVID-19, Ordinul de plata multiplu electronic (OPME), așa cum a fost reglementat de O.M.F.P. nr.1819/2020, devine un instrument util ce poate fi utilizat în scopul asigurării, prin distanțare socială, a securității și sănătății angajaților instituțiilor publice implicați în derularea activității de decontare în relația cu Trezoreria Statului.

ANAF supune atenției analizarea posibilități desemnării unui număr suficient de persoane pentru înrolarea în sistemul național de raportare Forexebug cu drept de semnătura a Ordinului de plată multiplu electronic, în vederea acoperii în activitatea de decontare a riscului asociat COVID-19. Persoanele din cadrul instituțiilor publice care semnează Ordinul de plată multiplu electronic trebuie să corespundă cu cele aprobate în fișa specimenelor de semnături depusă la unitatea Trezoreriei Statului prin care își gestionează bugetul propriu.

Formularul Ordin de plată multiplu electronic poate fi descărcat de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, Sistemul naţional de raportare Forexebug – Informaţii publice – Formulare sau poate fi pus la dispoziţie de către unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului. Formularul Ordin de plată multiplu electronic se completează şi se depune on-line prin Sistemul naţional de raportare Forexebug.

Ministerul Finanțelor Publice încurajează comunicarea prin mijloacelor electronice de transmitere la distanță adoptând în acest sens o serie de acte normative care facilitează depunerea on-line de documente prin intermediul adreselor de mail puse la dispozitie instituțiilor publice.

Exit mobile version