Despăgubiri totale de 2.000 de euro la tunelul pe sub Meseș

Guvernul a aprobat declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul lucrării de utilitate publică de interes național Autostrada Transilvania (A3).

Hotătârea se referă la secțiunea 3B – tunel rutier cu profil de autostradă în zona Meseș, situat pe teritoriul localității Românași, din județul Sălaj, din cadrul obiectivului de investiții ,Autostrada Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea.

Se aprobă amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes național, conform studiului de fezabilitate revizuit, anexat la prezenta hotărâre.

Se aprobă declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național, aflat pe amplasamentul prevăzut la art. 1, expropriator fiind statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Se aprobă lista cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii, situate pe raza localității Românași, din județul Sălaj, proprietarii sau deținătorii acestora, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor, prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

Sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național sunt în cuantum total de 8.346 lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu prevederile legale”, prevede documentul.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Exit mobile version